Tippa topp 3 på Knudan 14-15/8

Don Quixote skrev:
Idel hemmafavoriter i R1000 tror Micke på. Visst har dom haft chans att träna mer än alla andra i år men det räcker inte. Alexander har fått tillbaka glöden efter floppen på Åsen och tar en andraplats framför Oscar som kroknar i vanlig ordning efter 8 varv. Vinnare bli den av Mats och John som håller sig på hjulen. En kommer bita i gräset...
Riddarn

JAg skall ju köra offroad i sedvanlig ordning, så någon pallpålats blir det itttchee! Men Björn, du skall med ut i gruset!!!

:kiss

Macho Woman skrev:
Oj då, oj då. Nu gäller det att visa sina kunskaper som expertkommentator...

Ahhh. Du har sökt jobbet till Efva Goedke???? Kul! Då kommer vi äntligen ha en kommentator som kan ALLA namn i Rookieklasserna bara genom att se på hojarna... Fan, du kommer briliera genom att rabbla hela startfältet in i första böjen utan att titta på "resultatskärmen"

outsider

Då har ni glömt en herre vid namn Douglas Knutsson alias Zilversurfer. Han har fått ordning på sin kawa och är mer än laddad....tror han kommer att göra något riktigt bra i R1000. Tror dock att John vinner om han kan hålla sig lugn de första tre varven till dess däcken fått temp. Mats, javisst kommer han på pallen om han inte tok-klotar..... men som sagt,se upp för zilversurfer. :tummenupp

I Rookie1000 blir det en intressant duell mellan Rille och Lind om sammalagda segern. Om jag inte räknat helt galet (eftersom roadracing.se inte lagt upp Karlskogatävlingen i sammandraget ännu) ligger dom på delad ledning i sammandraget inför Knudan...

En riktig nagelbitare... :tummenupp

Men topp tre blir nog som tidigare tippat:

John Tjelander
Mats Törnvall
Oscar Håkansson

Kval i R-1000

1. Oscar
2. Johno
3. Mats

Jag fick med alla tre, Sweedie femma men han kommer väl att klota som vanligt i racet :D

grandmaster skrev:
*host* Fyra skall det vara :yoparty
Fyra är bra av Sweedie, sjuka kvaltider, höga åttor för att kvala in, dom sämsta i Superbike körde Nior :gnissla

J-a tur att man inte ställde upp :D

R-1000

Oscar ryckte åt sig en ledning men kroknade, John Tjellander tog sig förbi och Mats vurpade.

1. John T
2. Oscar

Fan va bra kört, synd att Mats vurpade annars hade jag haft 100% rätt.

GSXR1100R skrev:
R-1000

Oscar ryckte åt sig en ledning men kroknade, John Tjellander tog sig förbi och Mats vurpade.

1. John T
2. Oscar

Fan va bra kört, synd att Mats vurpade annars hade jag haft 100% rätt.

Resten av klasserna då? (250R)

Jag har kollat RR.se men utan resultat....

När det endå talas om rr.se; varför kallas det Kung Fu Biking? Det har jag gått och grunnat på i ett halvår nu ungefär....

johanrehn80 skrev:
Resten av klasserna då? (250R)

Jag har kollat RR.se men utan resultat....

125 R
1.Nikola Milovanovic
2.Thomas Rebien
3.Håkan Olsson

250R
1.Sonni Harms
2.Robert Dobrich
3.Magnis Fransson

NSBK
1.Pär Johansson
2.Christer Miinin
3.René Prang