Tippa Sviestad!

Honda 93-00 var klart bättre hoj än yamaha 93-99, 00 kom väl yamaha ifatt lite.
96 fick väl yamaha ett bättre chassi som ansågs bättre än hondans.
Problemet med de äldre yammorna är ju det korta registret, vilket iofs kan lösas med en mängd växellådsdrev och en förare som är väldigt duktig på att aldrig komma under effektbandet.

Nyteknik skrev:
Detta börjar likna OT men: bröt du handleden?

Nej, det var en skitfjollig skada, slog loss en lillfingernagel-stor flisa från handleden, trodde den skulle läka fast på 2-3 veckor, tog av gipset och försökte köra, gjorde skitont, och sen började fingrarna domna bort, så jag tappade känseln i alla fingrar utom tummen som bara domnade bort halvt..
Visade sig att flisan inte läkte fast, utan att det blev små splitter av den som åkte runt och klämde på nerverna.
Trodde det skulle funka att köra med, men det gjorde det som sagt var inte.

Goodstuff skrev:
Ronnie körde låga 54: or med den hoj jag har nu.....inte bra för min del.

Det är väl riktigt bra för din del att veta iaf. Banan är väl sämre nu så lägg till några tiondelar. Enda det kan vara dåligt för är egot, men vem fan är rossi redan från start..

Mitt självförtroende är på en all time low just nu och då känns det jobbigt att hojen kan göra 54:or och jag själv vurpar när jag kör på 1:05-1:10........ :(

Chris Ash skrev:
Möjligtvis fyra fem personer i 250 R som skulle kunna köra din hoj på 56:or. Om ens det.....

jag körde några höga 56:or med min cobas 250 -89. :tummenupp
men som sakt var banan var bättre förr..
men nu känns det långt kvar till dom tiderna.. :(

Goodstuff skrev:
Och så tittar du här.

Det finns ju anledningar till att Hållinders banrekord är riktigt gammalt och det är inte enbart pga att han var en vass förare.

Men på vad för hoj gjorde han det?

Nyteknik skrev:
Jag vet och jag skojar bara. Vill bara inte höra att min fina TZ är kass. :tungan

Den är uppenbarligen inte kass.
När ska du tippa resultaten i din egen tråd då? :7peta
Det är ju bara jag som gjort det hitills vilket är svagt tycker jag.

Chris Ash skrev:
TZ fick väl den nya modernare 54x54,5 motorn 00, när det finare chassit kom vet jag inte men det är möjligt att det också var 00. Gammelhondorna är iaf mycket bättre än gammelyammorna om vi snackar mitten-slutet av 90-talet.

Hade din TZ varit en VM-spec gammal privatracer från 94 hade den fortfarande varit väldigt snabb, så snabb att du kunnat hetsa Nordgren och co om du är en jävel på att köra. Tägtlund har ju visat med sin gamla 93:a RS125R ex VM-hoj att gamla kittade hojar kan vara skitsnabba. Likaså Maaranen med sin 94:a Honda RS, 1.01.70 på Knutstorp bland annat.

Kit-delar kommer jag nog akta mig för oavsett årsemodell på hoj. Det luktar problem, sedlar med vingar och dålig driftsäkerhet lång väg. Däremot verkar ju en Honda anno -96 eller senare vara något för nästa säsong. Ska få testa Teddys imorgon vilket ska bli lite kul.

Goodstuff skrev:
Den är uppenbarligen inte kass.
När ska du tippa resultaten i din egen tråd då? :7peta
Det är ju bara jag som gjort det hitills vilket är svagt tycker jag.

Jag är dåligt insatt i vilka de andra förarna är – vet ju knappt vilka antagonisterna i min egen klass är. Några gissningar/förhoppningar:

250R
A-förare
1. Fransson
2. Nordengren
3. Sjöström

B-förare
1. Eriksson
2. Bovin
3. Utterström
4. Åhrberg

125R
B-förare
2. Asplund

#Grodan71# skrev:
jag körde några höga 56:or med min cobas 250 -89. :tummenupp
men som sakt var banan var bättre förr..
men nu känns det långt kvar till dom tiderna.. :(

Säg inte det, jag tror att Du kommer att skrälla på Sviestad om hojen håller.
(OK, inga 56:or, men låg 58:a kanske) :tummenupp

Nyteknik skrev:
Kit-delar kommer jag nog akta mig för oavsett årsemodell på hoj. Det luktar problem, sedlar med vingar och dålig driftsäkerhet lång väg. Däremot verkar ju en Honda anno -96 eller senare vara något för nästa säsong. Ska få testa Teddys imorgon vilket ska bli lite kul.

Nja, hittar du bara inställningarna så är det inga större problem. Mina problem under a-torp hade faktiskt inget med kit-delar att göra exempelvis.
Hann du med att testa hondan igår förresten?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti