Tippa Sviestad!

Nyteknik skrev:
Ah, kopplar långsamt här. Hittade dock ingen #71 som anmäld till tävlingen. En darkhorse?

Är det så illa (din avatar)? Ska du köra på Gelleråsen idag?

Grodan71 kallas han här på forumet, i verkligheten Mattias Eriksson och startnummer 11.

oFFkeFF skrev:
Nja, hittar du bara inställningarna så är det inga större problem. Mina problem under a-torp hade faktiskt inget med kit-delar att göra exempelvis.
Hann du med att testa hondan igår förresten?

Men är det inte svårt att hitta inställningar som får delarna att lira ihop om det mesta är utbytt från original till diverse specialdelar? Menar du verkligen att det du råkade ut för på Anderstorp lika gärna kunde ha hänt om allt som satt på din hoj var original?

Nej, jag hann inte köra Teddys Honda. Det började ju regna, så efter mitt första pass om tio varv blev det inget mer. Men det kändes bra. Jag fick häng på en R6:a som körde ifrån mig på rakan men som jag körde ikapp i svängarna och var uppe i rygg på i Torparn varje varv. Racerpelle klockade mig för 58,5 som bäst under det korta passet. Med nyare däck, magrare betyckning och mer träning borde 57,5 inte vara omöjligt.

EDIT: Om min cykeldator inte visar fel gjorde min TZ inte mer än 202,6 som bäst igår.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Men är det inte svårt att hitta inställningar som får delarna att lira ihop om det mesta är utbytt från original till diverse specialdelar? Menar du verkligen att det du råkade ut för på Anderstorp lika gärna kunde ha hänt om allt som satt på din hoj var original?

Nej, jag hann inte köra Teddys Honda. Det började ju regna, så efter mitt första pass om tio varv blev det inget mer. Men det kändes bra. Jag fick häng på en R6:a som körde ifrån mig på rakan men som jag körde ikapp i svängarna och var uppe i rygg på i Torparn varje varv. Racerpelle klockade mig för 58,5 som bäst under det korta passet. Med nyare däck, magrare betyckning och mer träning borde 57,5 inte vara omöjligt.

EDIT: Om min cykeldator inte visar fel gjorde min TZ inte mer än 202,6 som bäst igår.

Fel nummer 1. Pinnbult som gick av, ingen "kitbult"
Fel nummer 2. Vurpa=förarfel
Fel nummer 3. Tändstift som gick sönder, inget "kit-stift"
Fel nummer 4. Felinställda avgasportar=Klantmeck
Fel nummer 5. Igensatt powerjet=otur/kanske för dåligt rengjort.

Det tråkiga med den helgen var att på grund av de problemen var det svårt att testa fram några inställningar.

58.5 är riktigt bra för att inte ha kört särskilt mycket racer, och dessutom på en cykel som inte verkar särskilt snabb.
Det blir nog ett bra race i helgen :tummenupp Det tråkiga är att väderrapporterna säger regn hela helgen :(

oFFkeFF skrev:
Fel nummer 1. Pinnbult som gick av, ingen "kitbult"
Fel nummer 2. Vurpa=förarfel
Fel nummer 3. Tändstift som gick sönder, inget "kit-stift"
Fel nummer 4. Felinställda avgasportar=Klantmeck
Fel nummer 5. Igensatt powerjet=otur/kanske för dåligt rengjort.

Det tråkiga med den helgen var att på grund av de problemen var det svårt att testa fram några inställningar.

58.5 är riktigt bra för att inte ha kört särskilt mycket racer, och dessutom på en cykel som inte verkar särskilt snabb.
Det blir nog ett bra race i helgen :tummenupp Det tråkiga är att väderrapporterna säger regn hela helgen :(

Hoppas du har mindre osis med materialfel på Sviestad än på Anderstorp. Vi vill ju ha en jämn och utdragen "B-förare-fight" – som jag vinner. :D

Men det får inte bli regn på träningen, kvalet eller racet! Ser nu på svt.se att man förutspår skurar fre-sön:

SVT om vädret i Linköping

TV4 tror såhär om fredag och lördag:

Bifogat

• Scand_0405281200_0405252015.jpg
    Scand_0405281200_0405252015.jpg
    27.7 KB · Visningar: 50
  • Scand_0405291200_0405252015.jpg
    Scand_0405291200_0405252015.jpg
    28.2 KB · Visningar: 57
Nyteknik skrev:
Hoppas du har mindre osis med materialfel på Sviestad än på Anderstorp. Vi vill ju ha en jämn och utdragen "B-förare-fight" – som jag vinner. :D

Men det får inte bli regn på träningen, kvalet eller racet! Ser nu på svt.se att man förutspår skurar fre-sön:

Fight lär det bli, oavsett väder, och jag tänker inte ge mig i första taget på söndag ;)

Nyteknik skrev:
Kanske kränger jag på regndäcken men det känns inget kul att köra ut och veta att man kommer sluta toksist.

Har knappt kört något vettigt på regn heller, men kör man inte på det lär man sig ju inte heller..

oFFkeFF skrev:
Har knappt kört något vettigt på regn heller, men kör man inte på det lär man sig ju inte heller..

Visst blir man inte bättre utan övning. Men fan vad tråkigt att köra i regn. Och mecka i regn. Allt blir blött. Jag dööör om det regnar i helgen!

Nyteknik skrev:
Visst blir man inte bättre utan övning. Men fan vad tråkigt att köra i regn. Och mecka i regn. Allt blir blött. Jag dööör om det regnar i helgen!
Man måste träna, så är det bara. Blött blir det men det är ju lika för alla.
Det bästa med regn är att man blir inte lika trött eftersom man bara glider runt lite mjukt, nästan som att åka picknick

ako skrev:
Det bästa med regn är att man blir inte lika trött eftersom man bara glider runt lite mjukt, nästan som att åka picknick

Så man hinner med en salamimacka på rakan då? Grymt.
Dessutom har man ju poängchans om man håller sig på hjulen.

ako skrev:

Detta är min första säsong och jag kan tänka mig att regn är något som känns intressant när man har hunnit bli lite luttrad. Jag vill köra på torr asfalt!

Goodstuff skrev:
Så man hinner med en salamimacka på rakan då?

Säkert – bara att fälla upp visiret och smaska. :tummenupp

Bollocks! Min första licensträning gick i regn en heldag på mantorp. Det gick sketabra. Nu för tiden försöker man köra för fort i regn och vurpar i stället :mad:

Nyteknik skrev:
Detta är min första säsong och jag kan tänka mig att regn är något som känns intressant när man har hunnit bli lite luttrad. Jag vill köra på torr asfalt!

Säkert – bara att fälla upp visiret och smaska. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...