Nyteknik skrev:Snabbare än 56?!
Nej, chrille menade snabbare än 1.02.. Förra årets första träning på sviestad åkte jag 1.00, sen kom handleden efter highsidern på falkenberg..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Snabbare än 56?!
Chrille skrev:Chrille kommer ALDRIG glömma att Felloff körde fortare än 1.02 på 2001 för att sen sova på akuten som en riktig sängvätare.
oFFkeFF skrev:Nej, chrille menade snabbare än 1.02.. Förra årets första träning på sviestad åkte jag 1.00, sen kom handleden efter highsidern på falkenberg..
oFFkeFF skrev:Jag tar inte sikte på att åka ifrån alla nya, utan bara att få upp farten på mig själv och kunna minska avståndet till a-förarna..
Nyteknik skrev:Okej! Spökar handleden fortfarande eller har den läkt ok?
Madhonda skrev:Men fan Filip... nu ser du till att vinna på söndag... jag ska ju ner o heja på dig...!!![]()
![]()
Tjing!!
//Mad
Nyteknik skrev:Vet inte hur fort jag kör. Men 58:50 skulle vara långsammare än jag körde med en R1 för sex år sedan – vill vara snabbare.
oFFkeFF ska ha skruvat ihop hojen i helgen och jag hoppas det har gått bra. I så fall kommer han till Sviestad på tisdag.
Teddy ska ge sig och sin Honda 250 en chans till. Sedan...
Chris Ash skrev:Tja gamla gökurstider ska du ta med en nypa salt....![]()
Dessutom är en R1:a snabbare runt Sviestad än en TZ250-94, speciellt etersom du inte verkar fått den att gå än. Kör du inom en sekund från dina R1-tider ska du nog vara nöjd.
oFFkeFF skrev:Nu är det inga problem med den, men förra året spökade den mer än två månader, första rejset den inte störde något var knutstorp förra året.
Nyteknik skrev:Om oFFkeFF satsar på 56 kan jag ju inte vara nöjd med mer än 58.
oFFkeFF skrev:Mårtensson körde sin gammel tz'a på höga 57'or, då gick det på tvären på rätt många ställen på sviestad. Så det går, men det är inte enkelt.
Nyteknik skrev:Detta börjar likna OT men: bröt du handleden? Btw så jämförde jag och Teddy våra toppar hos honom igår. Får man spikskador i toppen och kolven eller bara i kolven? Framför allt jag hade små märken som såg ut att vara orsakade av små "partiklar". Hoppas de går att få bort med fint slippapper. Båda var ganska svarta/feta vid agsagporten (på toppen) – men hade ljusbruna tändstift.![]()
Nyteknik skrev:Är skillnaden så stor mellan -94 och de något nyare?
Nyteknik skrev:Om oFFkeFF satsar på 56 kan jag ju inte vara nöjd med mer än 58.
oFFkeFF skrev:Nyare racers och särskilt nyare Yammor har mycket bättre effektkurvor som gör dem enklare och snabbare att köra.
En yamma 03 ligger mer eller mindre på toppeffekt mellan 11000 och 13000, skiljer typ 4-5hk mellan 11 och 13k..
Äldre hondor har fördelen av att inte vara så kortslagiga som äldre yammor, så vi med "gammelhondor" har mer punch i botten.
Nyteknik skrev:Jag förstår. Vad är det jag bör byta till för att få en markant bättre hoj?
Nyteknik skrev:Jag förstår. Vad är det jag bör byta till för att få en markant bättre hoj? När fick TZ och RS de fördelar du skriver om?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |