Tippa Pro Superbike Karlskoga

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Lundh ger alltid ett vresigt intryck tycker jag, är killen aldrig nöjd med sig själv? Sen känns det lite taskigt att säga att konkurensen är dålig när man kommer trea. :confused:

Fast han sa väl att konkurrensen inte var dålig? Och att han var snabb på träning och kval, men var dålig på rejs. SÅ dåligt gick det ju ändå inte, fast trea är ju inte vad man vill vara om man får välja.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fast han sa väl att konkurrensen inte var dålig? Och att han var snabb på träning och kval, men var dålig på rejs. SÅ dåligt gick det ju ändå inte, fast trea är ju inte vad man vill vara om man får välja.
Lät som han sa att konkurransen var dålig.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Riktigt bra race idag!

Kanon:
- Linden:s fart.. underbart och se, pratade med han på line up:en och han verkade lugn och sansad.
- Robban Gull.. så jäkla kul att han börjar få fart på grejjorna!
- Papunen hakar på Backlund, äntligen nån som kan stressa backlund lite.
- 10.000 åskådare på plats!!

Kalkon:
- Lundh:s tråkiga attityd..
- 140 spänn för att sitta på läktar plats, ta mig i häcken karlskoga mk/stcc eller vem som sätter dom priserna.
- Baklund och Lundh som inte skojjar me skumpan på prispallen, så jobbigt är det inte att tvätta skinnstället.. get real och bjud på er själva.. (+ till papunen som spruta skumta på röven på backlund)

Ne nu är det dags för Heat 4 i Speedway GP, bra start för svenskarna!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fast han sa väl att konkurrensen inte var dålig? Och att han var snabb på träning och kval, men var dålig på rejs. SÅ dåligt gick det ju ändå inte, fast trea är ju inte vad man vill vara om man får välja.

Dessutom tror ju reporten att Lundh är Filip Backlund och i princip gratulerar honom till vinsten så intervjun startar ju inte på bästa sätt :gnissla
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ja det var en trevlig dag på Gåsen idag. Har ca 400 bilder att gå igenom, blev många bra då jag stod med media-väst på innerplanen & fotade.

Ska försöka slänga upp några.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Tack alla som skriver snälla upplyftande saker, det är verkligen kul att läsa. Skönt att man får godkänt och med tanke på att min bästa tid 1.05.5 var typ banrekord för några månader sen så måste jag säga att jag är nöjd med mig själv trots "bara" en 6:e plats till slut. Gå gärna in på min hemsida och läs min racerapport så får ni veta varför jag inte klarade att hålla 5:e platsen sista varvet.

Så lite fakta. Jimmy Linden körde kval och race på Dunlop, men inte för att han "bytt" till det utan för att ha något att jämföra med och ha koll på hur fort han kan köra på de bästa däcken i den vidare utvecklingen av Conti. Han visade ju verkligen att han kan vara i topp förarmässigt. Själv ser jag fram emot att Conti förhoppingsvis kommer med ett konkurrenskraftigt däck framöver så dominansen Dunlop har nu jämnas ut lite. Roligare om det går att vinna race på mer än ett märke. För övrigt körde Kobberöd på Pirelli och kom ner på 1.05.5 han med och det är kul.

David "svensken" Andersson gjorde i vanlig ordning en otroligt stark prestation. De flesta hade inte startat i det skick han var. Hade spytt på natten, har troligen magsår och har käkat penicilin mot borelia men killen biter ihop och presterar en andraplats i privatcupen ändå. Imponerande.

Lundh måste lära sig starta om han ska kunna utmana om mästerskapet. Svårt att nå ändå fram även då man är snabbast om man ligger 8-9 i första böj trots pole.

Papunen imponerar genom att komma tillbaka såhär starkt efter att de sista två racen verkligen varit usla. Han gjorde dock en ovanligt dålig start för att vara honom och Backis fick en liten lucka innan jakten kunde börja.

Backlund, ja, vad säger man, världsklass på den grabben och förutom att vara snabbast så är han också ödmjukast och långt mognare än alla andra 19åringar jag vet. En värdig mästerskapsvinnare om det skulle bli så *bugar*
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Ska skicka upp bilder imorgon. Var på plats bägge dagar. Linden la sej precis framför mej :näsblod Satan va det smällde högt. Bilder finnes...

Världsklass på Backland!!! Skönt att det väntade regnet uteblev.
3823848507_7cc51eb42c.jpg
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Lät som han sa att konkurransen var dålig.

tyckte också det har suttit och spolat fram och tillbaka och det låter verkligen som han säger att är konkurrensen så här dålig så kan man inte köra så här dåligt.

Kamma dig lite Lundh det är bara osportsligt att Hacka ner sina Vänner och konkurrenter. man får ju ingen större lust att handla av Tools heller :död

köp några kopplingar istället och träna starter på dragstrippen ;) :)

Ja sen är Reportern riktigt kass fan Racid kan du inte ta över bara under pro superbike kan vi inte mail bomba viasat om det :tungan
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
tyckte också det har suttit och spolat fram och tillbaka och det låter verkligen som han säger att är konkurrensen så här dålig så kan man inte köra så här dåligt.

Kamma dig lite Lundh det är bara osportsligt att Hacka ner sina Vänner och konkurrenter. man får ju ingen större lust att handla av Tools heller :död

köp några kopplingar istället och träna starter på dragstrippen ;) :)

Ja sen är Reportern riktigt kass fan Racid kan du inte ta över bara under pro superbike kan vi inte mail bomba viasat om det :tungan


Jupp illa.
Fast åh andra sidan har jag bojkottat Tools sen länge.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top