Tippa Atorp!

Bollox skrev:
Är säker på att Oscar hade kunnat slåss om topp 3, köp hans lecakulor nu så han kan fixa till hojen!

Mårtensson hade man ju kunnat glömma, och de tre som slogs om andraplatsen körde ochså jäkligt fort, men efter dem tyckte jag inte att tempot var så farligt högt, så om man hade kunnat hålla farten uppe samt hålla sig på hjulen så hade nog en 5e-plats inte varit omöjlig!

Bollox skrev:
Sturla Borch Fagerhaug :tummenupp
Vilken uppkörning han gjorde och höll sig på hjulen dessutom. Han var ju låååångt efter i starten. Någon som vet varför?

Håkan Olsson lurade många funkisar genom att köra ett ärevarv i race-tempo och sen ytterligare ett i normal fart. :rofl Undrar om han missade målflaggen? :rolleyes:

Är säker på att Oscar hade kunnat slåss om topp 3, köp hans lecakulor nu så han kan fixa till hojen!

Borch fick motorstopp i starten och försökte springa igång den själv, vilket inte lyckades. Efter 10 sek kom en funktionär och hjälpte till...

Oscars hoj är snart fit for fight igen!

/Joakim

Last edited:
Pålle skrev:
Borch fick motorstopp i starten och försökte springa igång den själv, vilket inte lyckades. Efter 10 sek kom en fuktionär och hjälpte till...

Oscars hoj är snart fit for fight igen!

/Joakim
Ok tack för info och kul att höra. Vi syns igen!

mvh Kimmo

GSXR1100R skrev:
Fan va coolt, men klagade inte publiken då? vem förstår din eller Mumlans dialekt?
Jag vet inte om publiken tyckte vi sög för ingen har sagt något, mer än farsan som lakoniskt konstaterade:
"Det är som med Stig Strand. Kan man inte köra får man bli expertkommentator." :näsblod

Det var i varje fall en fin blandning på dialekter. Mumlans halländksa, Skalmans Östgötska och min underliga hybrid.... :rofl

oscar skrev:
Suck är allt jag har att säga om rejset! Sjukt besviken, och jäkligt sugen på nästa tävling. Trasigt på hojen är kåpor, kåpglas, fotpinne, handtag, airbox och säkert något mer!

Lecakulor säljes till högstbjudande!

Jag köper 2 kilo.. Har börjat få ont om dem i garaget efter sista storstädningen,för det finns ju inget bättre än att snubbla över lecakulor på golvet :rolleyes:

oscar skrev:
Mårtensson hade man ju kunnat glömma, och de tre som slogs om andraplatsen körde ochså jäkligt fort, men efter dem tyckte jag inte att tempot var så farligt högt, så om man hade kunnat hålla farten uppe samt hålla sig på hjulen så hade nog en 5e-plats inte varit omöjlig!
De fyra första hade nog varit svårt att haka på för de körde konstant 38 tider i princip.
Men Dobrich tappade dem ganska fort och där kunde du tampats med Cajback och Sjöström. Grimt!

Goodstuff skrev:
Jag vet inte om publiken tyckte vi sög för ingen har sagt något, mer än farsan som lakoniskt konstaterade:
"Det är som med Stig Strand. Kan man inte köra får man bli expertkommentator." :näsblod

Det var i varje fall en fin blandning på dialekter. Mumlans halländksa, Skalmans Östgötska och min underliga hybrid.... :rofl
Skalman pratar värmländska... :rolleyes: Eller nåt sånt...

Borsiin JR skrev:
Jag köper 2 kilo.. Har börjat få ont om dem i garaget efter sista storstädningen,för det finns ju inget bättre än att snubbla över lecakulor på golvet :rolleyes:

De jag hade i munnen kostar extra! :)

oscar skrev:

Jo jag tog väl i men jag är ju en optimist så... :rolleyes:

Nyteknik skrev:
Dobrich har ju kört 1:36 på Anderstorp. Ny och sämre hoj? Skadad?

Nu förstår jag iaf vad folk menar med att en Aprilia går som f-n!

På warmupen kom jag ikapp Lindfors och var på väg om på yttern ut på rakan. När det började bli dags att gasa fullt så var mitt framhjul i höjd med hans fotpinne, och i slutet av rakan låg jag nog 70-100 meter bakom. Måste vara frustrerande för tex Harms och Palle under racet...
Jag tror iaf att en Aprilia lätt innebär 2 sekunder på Atorp!

Nyteknik skrev:
Dobrich har ju kört 1:36 på Anderstorp. Ny och sämre hoj? Skadad?

Felet stavas Aprilia, vilket jag försöker intala en viss Oscar som klagar när han blir frånåkt på rakan. Förhållandena var inte direkt optimala som de var på EM't, och att få till bestyckningen på en Aprilia kan säkert vara ett helvete när det är så stora temperaturskillnader mellan passen.

/Joakim

Dobrich hade skruvat till 04:00 med hojen. Dels hade han fått ramlager ras på lördagen och dessutom pajade en skruv i växellådan så han var oskäker på hojens status och fick kanske inte till inställningarna optimalt. Dessutom har han inte kört en meter tidigare i år.

Palle svarade ungefär följande angående fighten de tre hade bakom Mårtensson: "Vi har ju ganska olika egenskaper i den gruppen, en del är snabba på raksträckorna och en del i kurvorna, så det blev ju mycket omkörningar." Så nog var de frustrerade,
Lindfors Aprilia gick ju som en jävla raket på rakan. Första varvet var han sexa ut på rakan men i ledning in i norra kurvan. Mårtensson menade att han tappar en sekund till Lindfors bara på rakan.... :skrämd

Kihlander hade dock extremt mycket strul med sin Aprirlia. Han blir dock farlig längre fram.

Från norra kullen var det rätt sjukt att se Lindfors framfart på rakan. "Ointagliga" försprång åts upp i ett nafs. Killen kryssade fram mellan långsammare hojar.
På något av slutvarven låg Mårtensson tätt intill i kurvan ut på rakan, men hade inte en chans att ens hänga med i draget. Annat var det i inbromsning efter rakan, kurvhastighet osv. Vet inte om orken tröt hos Lindfors på slutet, men sista två-tre varven drog Mårtensson ifrån 1-1,5 sek per varv verkade det som. Det var ett grymt kul race att titta på.

Klart oscar skall ha en aprillia, strulande med bestyckningär ju inte hans problem :D

Skiljer ju en hel del i toppgubbarnas försäsong. En del började fippla ihop hojen förra helgen, medan andra har legat ute och kört några veckor i spanien etc.
Kul rejs verkar det iaf ha vart.

Vad är det för en Aprilia Lindfors köpt? Köpte han den av fan själv eller?

Verkar ju vara en best...milt uttryckt...

*/ ?>
Back