MBGIRL skrev:Jodå skulle vilja påstå att ALLA tjejer som går ut ifrån körskolan KAN
fickparkera.....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MBGIRL skrev:Jodå skulle vilja påstå att ALLA tjejer som går ut ifrån körskolan KAN
fickparkera.....
Kahobe skrev:"precis som hon lärt sig i trafikskolan flyttar hon bilen så att det finns lika mycket utrymme framför som bakom."
WilleZL skrev:När jag var ute på dagens lunchtur kommer jag fram till en korsning där högerregeln gäller. Jag stannar för att ge en bilist företräde. Han kör inte utan vill ge mig företräde. Ok, jag inväntar tecken från honom. Han vinkar och jag kör. Då kommer en annan bil bakom honom som vill ge mig företräde och kör om denne på insidan![]()
Jag blev så häpen att jag vände om och stoppade bilisten och frågade vad ha sysslade med. Han hade förstås inget vettigt svar. Till saken hör att bilisten som gjorde omkörningen såg mig. Han var medveten om min närvaro och bilisten som gav mig företräde fördröjde inte vid korsningen utan gav mig tecken att köra ganska omgående. Faktum är att jag börjar bli så himla trött på att vara bror duktig i sådana här situationer men känner mig ändå manad att reagera när folk visar så låg trafikmoral. Hur brukar ni göra?
MBGIRL skrev:Har inte sagt att det är killarnas fel att en del tjejer kör dåligt utan det enda
jag säger är att vissa killar gnäller på att tjejer kör dåligt och då bör de titta i
sin omgivning hur det står till där. För är det alltid mannen som kör och väldigt
sällan kvinnan som får körtid så är det inte konstigt att vissa är något sämre
än andra.
Åka fin bil, som någon annan betalar för.bOnKe skrev:En sak till: Det är självklart jag som har köpt och betalar försäkring bilen! Det är jag som är intresserad av att köra bil. Tjejer är tyvärr oftast bara intresserade av att ÅKA bil, även när de sitter i förarsätet!
WilleZL skrev:När jag var ute på dagens lunchtur kommer jag fram till en korsning där högerregeln gäller. Jag stannar för att ge en bilist företräde. Han kör inte utan vill ge mig företräde. Ok, jag inväntar tecken från honom. Han vinkar och jag kör. Då kommer en annan bil bakom honom som vill ge mig företräde och kör om denne på insidan![]()
Jag blev så häpen att jag vände om och stoppade bilisten och frågade vad ha sysslade med. Han hade förstås inget vettigt svar. Till saken hör att bilisten som gjorde omkörningen såg mig. Han var medveten om min närvaro och bilisten som gav mig företräde fördröjde inte vid korsningen utan gav mig tecken att köra ganska omgående. Faktum är att jag börjar bli så himla trött på att vara bror duktig i sådana här situationer men känner mig ändå manad att reagera när folk visar så låg trafikmoral. Hur brukar ni göra?
ozeo skrev:tillrättavisa aldrig en tjej som kör![]()
WilleZL skrev:... att reagera när folk visar så låg trafikmoral. Hur brukar ni göra?
Fixxxer skrev:Om ingen reagerar i trafiken, hur fan ska folk lära sig?
Jag bor i Södertälje och åker bil väldigt ofta. Både i Södertälje och norröver Sthlm.
Folk kan verkligen inte köra. Häromdagen blev jag omkörd av en tölp i en skåpbil (det är förövrigt en genre i trafiken som INTE kan köra) som inte fattade att jag blinkade, lade mig i andra filen och skulle själv köra om lastaren som var framför mig. Helt plötsligt låg vi 2 st i bredd i motsatt fil och gubbfan fattade inte att jag redan låg i omkörning. Det blev ett finger och hänga sig på tutan, för det var ju inte HAN som gav upp.
Sen har gubbfan mage att stanna precis efter ett backkrön och hoppa ur bilen och fråga mig varför jag pekade fingar och om jag var rasist??? Jag var så förbannad så jag vet inte hur många elaka ord som haglade ur mig där.
En MC-åkare klämde sig mellan mig och en annan bil, han verkade inte fatta att jag låg i 110 och körde om skåpbilen som låg i runt 70... Det hade kunnat bli en rejäl klämskada på den idioten, som förövrigt verkade anse att jag var riktigt korkad som körde om på en 3-filig motorväg...
Det är bara 2 av händelserna på hur jävla illa folk kör.
Varför kan folk bara inte tänka efter före? Hålla avståndet, se om bilen framför ska köra om, är det enfiligt så är det enfiligt, blinka inte med helljus om man är på G att köra om och det ligger en bil på insidan för jag kan inte köra in i denna för att släppa fram sådana idioter.
Funderar faktiskt på att lägga körkortet på hyllan för det är faktiskt så man undrar var folk har hittat sina körkort.
Tolkar jag dig rätt om du menar att om man bara kör tillräckligt fort mellan två fordon på väg åt samma håll som en själv så är det ingen fara?EBS skrev:Gissar att hojen inte höll 115 när han passerade direkt, utan betydligt högre hastighet än vad du höll? Så om du bara håller dig i din fil så blir det väl inga "klämskador"? Som hojåkare är det inte ofta man orkar vänta på att bilar ska flytta på sig när man är ute och åker fort utan man passerar imellan. Inget konstigt med det tycker jag, jag gör det varje dag.Får man fråga vad det va för hastighetsbegränsning på vägen?
Neutral skrev:Tolkar jag dig rätt om du menar att om man bara kör tillräckligt fort mellan två fordon på väg åt samma håll som en själv så är det ingen fara?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |