Tillrättavisar du andra trafikanter?

SSPC skrev:
Nej det är helt meningslöst att uppfostra folk, ett evighetsjobb.

Små föreseleser har ingen påverkan på körkortet dom kan pågå hur länge som helst, krocka 10ggr / dag hela ditt liv. Inga problem så länge det är små-krockar till husbehov.

Taxi i sthlm tex, är bara frågan om vem som kliver in i bilen till lägsta peng.

/Nicholas

Så sant, de förstår ändå aldrig att det är deras fel..

Under de tre år jag kört bil tror jag aldrig jag använt tutan i annat syfte än att tillrättavisa medtrafikanter. Vanligt exempel är när en bil i närliggande fil ska göra filbyte och då gjärna preja undan mig. Brukar se detta så pass tidigt att jag kan sakta ner, lägga mig någon meter bakom och när bilen är halvvägs in i mitt fält hänger jag mig på tutan...

Jag är lite farlig när jag kör bil tror jag. Brukar lixom "provocera" fram situationer. Tex ser jag en bil som har noll koll så istället för att hålla avstånd kör jag vidare mest för att försöka väcka den halvsovande/mobilpratande bilisten med tutan när nån situation är på väg att uppstå. :3freak Får nog sluta med det. Gör dock aldrig detta med hoj då jag inte har något signalhorn.

Bodoe skrev:
Gör dock aldrig detta med hoj då jag inte har något signalhorn.

Hur kan du köra runt så?! Jag brukar sätta i kompressormatade signalhorn i mina bilar! :tummenupp Har dock inte hittat nått lämpligt till hojen än, har bara satt dit en biltematuta, suzukiorginal håller ju bara några dagar, och låter ynkligt :huvet

Hoztic skrev:
Hur kan du köra runt så?! Jag brukar sätta i kompressormatade signalhorn i mina bilar! :tummenupp Har dock inte hittat nått lämpligt till hojen än, har bara satt dit en biltematuta, suzukiorginal håller ju bara några dagar, och låter ynkligt :huvet
Jag funderar på att sätta dit en kalle anka-tuta till besiktningen. På andra hojen sitter just nån originalskit som ändå knappt låter.

Använder ju aldrig tuta för att förebygga olyckor eftersom jag nästan aldrig utsätts för såna situationer (brukar inte glida längsmed bilar och vänta på att bli prejad, eller åka fort in i korsningar där bilar skiter i väjningsplikt). Kör med helljus och högt vavtal för att märkas och förebygga olyckor.

saft skrev:
Man ska passa sig lite för vem man försöker uppfostra. Blinkade med helljuset (åkte bil med stora fina extraljus) och gestikulerade åt en 9-5:a som backade ut mitt framför mig från en enkelriktad gata i stan. Då nitar han i 9-5:an och ur kliver två bastanta killar, som efter att dom visat sig allmänt kaxiga även visar sig ha polis-leg. "Ville du nåt, ELLER?" "Tyckte du att vi gjorde något FEL?"

Haha shit! Vad svarade du då? Jag hade nog knipit :)

jag säger bara "Road rage"

jag tillrättavisar sällan - men svär o lever om i bilen, hissar ett finger o gör mig själv till allmänt åtlöje......

jag skriker o svär - även i hjälmen när jag åker hoj !

//A

Ps. Jag har inga medtrafikanter.... jag har bara mottrafikanter... Ds.

Härom veckan så kom jag upp mot Essingeleden på damens hoj... En gsx 750 från 81.. DVS taskiga bromsar och backelitdäck typ :)
En bil framför i höger fil (jag låg i vänster) byter fil typ 1 meter framför mig... Blev rätt "skraj" och förbannad.. ingen blinkers eller nått..
Byter en stund senare till filen längst till vänster.. ( blivit trefiligt då) Ligger i höjd med hans bakhjul då han gör samma manöver igen...

Följer efter han och åker upp jämsides med han pekar på backspegel och ögonen... Han slår ut med armarna.. :rolleyes:
Finner det då bäst att ha honom framför mig... Byter fil.. fortsätter ned mot södertälje.. Vid kungenskruva svänger han av. Jag åkter efter och vid ett rödljus åker jag upp bredvid och knackar på rutan...
Frågar han vänligt hur det står till med blinkers och backspegel?? Och påpekar att han två gånger höll på att preja mig in i räcket..
Han svarade att han själv åker mc och att han minsann såg mig... Undrar om han lärde sig något... :huvet

Åkte ikapp en gubbe som kastade isoleringsbalar runt sig för 5 dagar sedan o fråga vad han höll på med. :kocko

Annars har jag stannat, vid bilars vänstra framskärmar, 4 ggr o stirrat ilsket, i minst 5 sek, genom mitt spegelvisir rakt på förarna. Detta verkar ha effekt. De ber om ursäkt minst 5 ggr på dessa sekunder. :tummenupp Bilarna har alltså stått o väntat för att göra en vänstersväng och jag har kommit mot dom från deras vänstersida. Jag kommer på mc dock istället för cykel :banana

V%E4nstersv%E4ng%20copy.jpg

WilleZL skrev:
Faktum är att jag börjar bli så himla trött på att vara bror duktig i sådana här situationer men känner mig ändå manad att reagera när folk visar så låg trafikmoral. Hur brukar ni göra?

Aldrig i livet! Idiotarna kan var pundare med hur mycket krack o vapen som helst. När de drar ner rutan är det inte för att snacka utan för att
skjuta!

Skulle man tillrättavisa allt som sker (inte sker) räcker inte heltid för att få folk att fatta att man ska blinka med blinkersen så man har en aning om vad de har för avsikter. ) slapp polis, dessvärre (

SENSEI skrev:
En bil framför i höger fil (jag låg i vänster) byter fil typ 1 meter framför mig... Blev rätt "skraj" och förbannad.. ingen blinkers eller nått..
Byter en stund senare till filen längst till vänster.. ( blivit trefiligt då) Ligger i höjd med hans bakhjul då han gör samma manöver igen...

Det är väl inte så att du låg i hans "döda vinkel" ?

Det är standard för mig att tuta, peka, och göra tecken i trafiken. Allt för att ge folk en bläcka om hur de kör (såvida deras uppträde stället till det för mig eller andra trafikanter i närheten av mig). Som sades innan, så är rödljus lätt uppfunna för att stirra på folk som uppträtt som idioter. Dock finns det situationer då jag utan tvekan flyger av hojjen och springer fram till bilen, redo att slita ut föraren, och det är då det uppstått en situation där jag verkligen varit nära att sätta livet till, eller skada mig allvarligt. Har man varit nära på att döda en medtrafikant så ska man fan få skita knäck i spiraler också tills man lärt sig och insett att man är olämplig bakom ratten/styret. Spelar ingen roll om det är gammal eller ung, bil, cykel, båge, rollebladesåkare. Att vara nära att ramma mig = samma som att vara nära att skjuta huvudet av mig... då blixtrar det bara framför mina ögon! Den som sätter emot får ju smaka kevlarhandske rakt av... enda överlägsna motparten är väl knarklangare med vapen, men det ger sig rätt snabbt vad det handlar om för människor.... oftast gubbar i keps, närsynta kärringar, mobilsnackande juppie-bögar, eller villsna 30-åriga ensamstående morsor som micklar med klimatanläggningen samtidigt som dom ammar sitt spädbarn, och pratar i mobiltelefon med sin mjälliga bilförsäljare till älskare....

Ge dom!

saft skrev:

kowal skrev:
Haha shit! Vad svarade du då? Jag hade nog knipit :)

Lite bajsnödig blev man när dom stannade och klev ur, visste ju inte vad det var för läskiga människor. När det visade sig vara poliser försökte jag först argumentera lite för att dom väl faktiskt kunde väntat två sekunder så jag kunde passera, men det visade sig lönlöst. Bara att nicka och se glad ut och låta dom babbla färdigt.

vadå tillrättavisa? jag har aldrig varit med om att bilister och annat löst folk har gjort så att man nästan dött på mc'n. alla jag har mött i trafiken har följt alla trafikregler.

jajustaja... "insert ironismiley här"

Jag tillrättavisar alla på mitt speciella lilla vis,jag sväljer min vrede,följer efter bilen. Och nu bilen ska till rivieran eller till sibirien så hänger jag på. Oupptäckt ligger jag bakom. Väntar på att fienden skall stanna för föda och härbärge. När det väl händer,så gömmer jag mig och min ninja-hoj nånstans i närheten med full uppsikt. När mörkret väl har fallit så smyger vi fram och likviderar fordonet. Kiss i tanken och bajs i fläktsystemet. Förnedrar fiendes katt,och om han inte har nån så tar vi närmsta grannes som har en...
Eldar upp postlådan,och om det är ett brevinkast idörren så är det en bonus...

Allting i traditionell Ninja-style. "Ninjas kicks butt!" -"Ninjor sparkar stjärt!"

Om ingen reagerar i trafiken, hur fan ska folk lära sig?
Jag bor i Södertälje och åker bil väldigt ofta. Både i Södertälje och norröver Sthlm.

Folk kan verkligen inte köra. Häromdagen blev jag omkörd av en tölp i en skåpbil (det är förövrigt en genre i trafiken som INTE kan köra) som inte fattade att jag blinkade, lade mig i andra filen och skulle själv köra om lastaren som var framför mig. Helt plötsligt låg vi 2 st i bredd i motsatt fil och gubbfan fattade inte att jag redan låg i omkörning. Det blev ett finger och hänga sig på tutan, för det var ju inte HAN som gav upp.
Sen har gubbfan mage att stanna precis efter ett backkrön och hoppa ur bilen och fråga mig varför jag pekade fingar och om jag var rasist??? Jag var så förbannad så jag vet inte hur många elaka ord som haglade ur mig där.

En MC-åkare klämde sig mellan mig och en annan bil, han verkade inte fatta att jag låg i 110 och körde om skåpbilen som låg i runt 70... Det hade kunnat bli en rejäl klämskada på den idioten, som förövrigt verkade anse att jag var riktigt korkad som körde om på en 3-filig motorväg...

Det är bara 2 av händelserna på hur jävla illa folk kör.
Varför kan folk bara inte tänka efter före? Hålla avståndet, se om bilen framför ska köra om, är det enfiligt så är det enfiligt, blinka inte med helljus om man är på G att köra om och det ligger en bil på insidan för jag kan inte köra in i denna för att släppa fram sådana idioter.
Funderar faktiskt på att lägga körkortet på hyllan för det är faktiskt så man undrar var folk har hittat sina körkort.

Äh! folk idag är så egocentriska att oddsen är 1000:1 i trafiken o alla tycker att de har rätt.. så varför bry sig? Det är lika otacksamt att räkna sandkornen i sahara som att ta sig an uppgiften att rätta folk som beter sig när de är ute o far..
summa summarum..

Våga båga tufft o åka fort!
Jääh!

Webspy skrev:
jag säger bara "Road rage"

jag tillrättavisar sällan - men svär o lever om i bilen, hissar ett finger o gör mig själv till allmänt åtlöje......

jag skriker o svär - även i hjälmen när jag åker hoj !

//A

Ps. Jag har inga medtrafikanter.... jag har bara mottrafikanter... Ds.

I bland känns det så. Vi har bara mottrafikanter :D

Jag har ingen aning om varför, men jag älskar sådana här trådar. Jag älskar dessutom trådar där folk gnäller på företag. Däremot hatar jag att snacka med folk som är sura/arga. Undrar varför det är så?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT