Det är standard för mig att tuta, peka, och göra tecken i trafiken. Allt för att ge folk en bläcka om hur de kör (såvida deras uppträde stället till det för mig eller andra trafikanter i närheten av mig). Som sades innan, så är rödljus lätt uppfunna för att stirra på folk som uppträtt som idioter. Dock finns det situationer då jag utan tvekan flyger av hojjen och springer fram till bilen, redo att slita ut föraren, och det är då det uppstått en situation där jag verkligen varit nära att sätta livet till, eller skada mig allvarligt. Har man varit nära på att döda en medtrafikant så ska man fan få skita knäck i spiraler också tills man lärt sig och insett att man är olämplig bakom ratten/styret. Spelar ingen roll om det är gammal eller ung, bil, cykel, båge, rollebladesåkare. Att vara nära att ramma mig = samma som att vara nära att skjuta huvudet av mig... då blixtrar det bara framför mina ögon! Den som sätter emot får ju smaka kevlarhandske rakt av... enda överlägsna motparten är väl knarklangare med vapen, men det ger sig rätt snabbt vad det handlar om för människor.... oftast gubbar i keps, närsynta kärringar, mobilsnackande juppie-bögar, eller villsna 30-åriga ensamstående morsor som micklar med klimatanläggningen samtidigt som dom ammar sitt spädbarn, och pratar i mobiltelefon med sin mjälliga bilförsäljare till älskare....
Ge dom!