Till Vessingsboda 29/5-1/6

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag vill gärna få in anmälningar på de som ska ska med på nästa tur över till Vessingsboda, 29/5-1/6 (Kristi Himmelfärd och påföljande helg).

Några har redan muntligen visat intresse (6-7 personer), men det kan vara bra att ha allt antecknat, för att veta hur många vi blir totalt och lättare kan synka samåkning.

Jag har bokat in mig på följande färjor via Eckerölinjen:

29/5 2003 15:00 till Åland
1/6 2003 20:15 hem igen

Söndageftermiddagen är tämligen fullbokad redan, så det återstod bara tidig morgon eller sista kvällsturen. Det går för all del att åka via Kapellskär eller Stockholm också - kolla vilket alternativ som kostar minst och spar mest tid. Att jag inte åker tidigare på torsdagen, beror på att jag vill kunna ta sovmorgon och packa och dona i lugn och ro. Det brukar räcka gott att köra tre dagar, men det lär vara så ljust ute att man kan hinna med en kort vända första kvällen.

För den som inte känner till Vessingsboda

Redan förra året gick den första turen över till Åland och en gokartbana (samt närliggande crossbana) i Vessingsboda, Lemland. Vi har nu under Svenska Supermotardklubbens flagg varit där fyra gånger och nu ska det bli en femte. Bilder och filmer kan hittas under Vessingsboda-länkarna på http://irt.slu.se/tomk/sm/

Vi åker på banan och har kul. Inga speciella krav på hojarna (oreggat/reggat, val av däck, ljudnivåer m.m.), men vi ser gärna att uppsamlingskärl anbringas för att minska spillet på banan. Man bör se över sin försäkring så att man täcks vid eventuell skada. På kvällarna umgås vi, badar bastu och kanske tar en tur in till Mariehamn för ett krogbesök eller restaurang. Boendet är några kilometer från banan i en stor samlingslokal, där det finns gott om plats och tillgång till dusch, bastu och ett stort kök.

En sådan här fyradagars tur brukar gå loss på 1.000-1.500kr inklusive transporter, bensin, mat och boende. Hänger lite på hur dyra matvanor (och Taxfree-handlandet) man har... :)

Det är motardåkare av alla kategorier som följer med. Nybörjare med trötta gatmotarder och drivna tävlingsmänniskor med topphojar. Gemensamt är att vi har kul och delar intresset för motardåkning och alla - oavsett förkunskaper - brukar bli bra mycket snabbare efter några dagars nötande på banan.

/Eder reseledare

Jag tänker så det knakar!
Är sugen att hänga på igen, men skall kolla över däckskontot.
Tom, jag bestämmer mig i nästa vecka.

För er som inte varit där kan jag starkt rekommendera det.
Och särskilt för er som bor i runt Stockholm. Det är nära.
Man slipper och ha en massa folk som tittar på en om man tycker det är jobbigt.
Alla kör i sin egen takt.

Last edited:
Är med ifall det fixar sig på hemmafronten (barnpassning + frugan som inte är alltför munter på idén).

Pasi skrev:
Är med ifall det fixar sig på hemmafronten (barnpassning + frugan som inte är alltför munter på idén).

Ta med gumman. Hon kan shoppa i Mariehamn under dagarna eller agera brolly babe :)

Ååååååååååå... Vad jag vill göra comeback vid något av tillfällerna.
Ska se om jag och hojen e lagade tills dess.

Återkommer Tom.

Men som JB skirver så kan det starkt rekommenderas. :tummenupp

Det börjar bli bråttom att boka plats på färjor som det verkar. Många turer som är fullbokade (nåja, är man tidigt ute går det att halka med ändå på en tur).

De som är säkert bokade nu är:

Tom Karlsson

Josef Löwner

Stefan Östh
Oscar Lernell
Andreas Lundqvist

Owe Granqvist
Jonny Andreasson
Lars Hagfelt
Thomas Nyström

Kjell Johnsson
Magnus Bjurman

Last edited:
Evil M skrev:
Kommer det bli fler gånger i sommar?
Vore skit kul å följa med men kunde inte nu tyvärr.

Lär bli fler tillfällen, men då knappast ensamma på banan när säsongen kommit igång för hyrkart. Men, det brukar ju ändå vara skönt med pauser ibland.

Aktuell lista över anmälda:

Tom Karlsson

Stefan Östh
Oscar Lernell
Andreas Lundqvist

Owe Granqvist
Jonny Andreasson
Lars Hagfelt
Thomas Nyström

Kjell Johnsson
Magnus Bjurman

Christer Andersson

Max
Lars-Göran

(Josef Löwner har fått andra planer)

Last edited:
Aktuell lista över anmälda - 030520:

Tom Karlsson

Stefan Östh
Oscar Lernell
Andreas Lundqvist

Owe Granqvist
Jonny Andreasson
Lars Hagfelt
Thomas Nyström

Kjell Johnsson
Magnus Bjurman

Christer Andersson

Max
Lars-Göran

Anders (Krattan)
Vera

Peter Nordlund

Jonas Björklund

Last edited:
Ha ha! Ett rundningsmärke ska visst med till Åland, ser jag! Man kan inte få parkeringsböter på gokartbanan va?!? :p

/ Vera (look who's talking :rodnar )

Finns den nån som har plats för en Motardhojj+pilot??? Vill så gärna åka nu när min fot börjar bli hel (södertälje-kraschad) :tummenupp :tummenupp
Plats på Vessingsboda verkar ju finnas...jag tänkte mest på nån ensam släpvagnsåkare eller skåpare! Finns i Norra sthlm....

Jag kan dansa oxå!

Last edited:
Yasha skrev:
Ha ha! Ett rundningsmärke ska visst med till Åland, ser jag! Man kan inte få parkeringsböter på gokartbanan va?!? :p

/ Vera (look who's talking :rodnar )

Det är lugnt, vi skiter i vem som kör långsammast eller snabbast - det är antalet minuter i finska bastun på kvällen som avgör (jag brukar bara tåla 10 minuter :p ).

Det brukar alltid finnas någon att sikta in sig på som är lite snabbare eller långsammare och köra ihop med. Det kommer en kille med 18/21" som du garanterat kan köra åttor runt. Knyt ett snöre efter Krattan och ta lift annars så lär det vissla till.

Akra-Linkan skrev:
Finns den nån som har plats för en Motardhojj+pilot??? Vill så gärna åka nu när min fot börjar bli hel (södertälje-kraschad) :tummenupp :tummenupp
Plats på Vessingsboda verkar ju finnas...jag tänkte mest på nån ensam släpvagnsåkare eller skåpare! Finns i Norra sthlm....

Jag kan dansa oxå!

Namnen är grupperade efter vilka som samåker med transport. Christer eller Peter är kanske säkraste korten (jag har tel till Christer bara, än så länge). Jag åker själv, men från Uppsala. Kanske det går att klämma in en hoj till, trots all packning jag har (däckkrängare, vattendunk, säng, hjul och verktyg till förbannelse).

TomK skrev:
Det är lugnt, vi skiter i vem som kör långsammast eller snabbast - det är antalet minuter i finska bastun på kvällen som avgör (jag brukar bara tåla 10 minuter :p ).

Jag kan vakta utanför dörren, så du inte kommer ut för tidigt! :crash

...Knyt ett snöre efter Krattan och ta lift annars så lär det vissla till.

:skrämd Den dåren kan man ju inte tolka efter, det är ju en nära-döden-upplevelse bara att stå bredvid!

Jag struntar i om jag är långsammast, jag har kul och ni andra har någon att öva omkörningar på! Fast... Anders brukar säga att jag kör för långsamt för att det ska vara någon sport... :rodnar

Stefan: Kunde du ta med dig en projektor?
Kunde vara kul att kolla filmerna för dagen. :)

devetdu skrev:
:fakta
:bow

jojävlar det måste du tamejfan göra din lille danskejävel!

Grr... :mad:
Jobbar på det... Fast du får inte kolla Oscar..
Försöker ta med laptop oxo, matad med lite filmer..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti