Till oss som gillar 80talet... också!

Hear Hear! Bästa jag läst på länge. Själv sågar jag numera bara bakramar på HELT hopplösa japshojar:)

Tänk om alla hade den insikten, då skulle vi slippa se alla våldtagna stackars 80-talare på Blocket. Du är en vis man. :)

En 80-talare står i garaget, och det hinner nog bli fler vad det lider.
GXS,en vill ha sällskap av en liten Yamma har den låtit mig förstå.

Just det, antar att du menar din GSX 1135? Enligt Bike den mest brutala motor som hamnat i en tvåhjuling! :tummenupp
Undrar vad det kan va för Yamma på gång? Du måste låta oss veta!
 
Last edited:
va fan måste blivit rejält gammal o gagig
dom hojarna är ju inte 80tal men 70 tal. en 78a o en 79a
hur i helvete kan jag missa det
2 av mina 80 talare ??????????HMMMMM
1st Suzuki gs1000S wes cooley tribute
1st Nico bakker med gs1000 motor

gs1000 004.JPG
 
Last edited:
Just det, antar att du menar din GSX 1135? Enligt Bike den mest brutala motor som hamnat i en tvåhjuling! :tummenupp
Undrar vad det kan va för Yamma på gång? Du måste låta oss veta!

Det är en 1135 :banana

Inget konkret ännu beträffande Yamaha, kan vara XT, SR, XS i någon lämplig storlek, vi får se.

Det är spaningen efter FYNDET som är det roliga.
 
Det är en 1135 :banana

Inget konkret ännu beträffande Yamaha, kan vara XT, SR, XS i någon lämplig storlek, vi får se.

Det är spaningen efter FYNDET som är det roliga.

Jaså, jakten är helt oberoende av vilken modell som till slut fångas in, bara den är fin?! Det är klart att då har du en större marknad. Men du är väl inställd på motorstorlek?

Apropå SR, du såg väl den röda 500:an som låg ute länge? :kär
 
Jaså, jakten är helt oberoende av vilken modell som till slut fångas in, bara den är fin?! Det är klart att då har du en större marknad. Men du är väl inställd på motorstorlek?

Apropå SR, du såg väl den röda 500:an som låg ute länge? :kär
Såg den men var på resa när jag hittade den. Slarvat med Blocketbevakningen.
Primärt är intresset på en SR500 i lagom skick, eller en XS750 / 850 / 1100.
Hade en en XS 750 speciel -79 som första hoj, fullständigt hemsk att köra, men en vanlig skulle göra sig bra.
En XT 500 har jag nog inte råd med om den är hyfsad.
 
Min första pryoperiod i skolan var på Hedbacka MC :)
Fick testa hojar på grusvägen utanför. Första vattenkylda 125 cc Suzuki crossen hade precis kommit och jag trodde armarna skulle lossna när den drog iväg, magiskt!!! :)

Min prao var på Huddinge MC och första dagen pillade jag på Startknappen på en Fj1200 som hoppade iväg med växel i och välte en hylla:3freak
 
Nähepp, nu blir det reklam igen! :)

Allt om MC       nr 4 -90.jpg
 
Nu kommer jag inte ihåg om det var en SP eller Strada jag fick låna men det var kärlek redan från början! :kär
Gick inte rent under 4 000 men vilken körglädje. Min engelska SportHoj var 20 år äldre så väghållning, bromsar och kraften var helt överväldigande.
Habegäret var tyvärr inte lika stort som försäkringspremien var hög... :(

För Pasoförare, de få som fanns, kunde man påpeka att Ducti glömt att maska kåpglaset! :hihi

En annan tid, kolla hur många återförsäljare! :tummenupp
 
Om det var Nordbecks lånehoj var det absolut en strada och javist inte var den lägre motorgången komfortabel precis! Ibland misstänkte man att vävaxeln höll på att dela sig. Jag har faktiskt just en sån tidig 851a!.
 
Näpp, jag körde på vänster sida och lämnade tillbaks den med klibbiga däck, från kant till kant! Det går att få däcken på en 60-tals SportHoj att bli klibbiga också men man får jobba liiite mer... :tungan
 
Söker efter dessa. 80-talare!

Vill du ställa ut din hoj i min SuperBikeMonter på MC-Mässan.
Ska fylla 200m2

1988 års modeller i original.skick.
0 A Suzuki GSX-R750 1988 00.jpg 0 A Suzuki GSX-R750 1988 11.jpg
Suzuki!
0 A Kawasaki ZXR750 H1 (1).jpg 0 A Kawasaki ZXR750 H1 (2).jpg
Kawasaki!
0 A YAMAHA FZ750  1988 1 (4).jpg 0 A YAMAHA FZ750  1988 1 (9).jpg
Yamaha!
0 A Honda_VFR_750_F_1987 10.jpg 0 A Honda_VFR_750_F_1987 12.jpg
Honda!

Färg-kombination spelar ingen roll så länge den är original. Utbytt avgas, miniblinkers och kortad bakskärm .... är ok/taget.

Isåfall. Ta kontakt med mig. Tony Dönges i Kungsbacka.
Skall då lämnas i montern torsdag 23/1 och hämtas Söndag 26/1 efter 17,00.
Ni kanske ska sälja den i vår. Ypperligt tillfälle att visa upp den.

Har du en Bimota Tesi,
Någon utav dessa Ducatis. Så är det ok också....
851SP (1) 1989
851SP2 1990
888SP4 1992
916SP (1) 1994
916SP3 1996
916SPS 1997/98
996SPS 1999
998R 2002

Med vänlig hälsning Toyman
 
038f03a1a1b99989fc76699ba172c87b.jpg


c03ceb7c013179b46dbf72b962fdaacf.jpg


Det blev en till 80-tals hoj i garaget i veckan
Kawasaki KH125 från -81
 
Last edited:
Bakdrevet är 46 kuggar original på turbon. Den vanliga gpz750 -83 har 41. Bägge har 17" bak. Min z750E (4-cyl) har 33 bak fast den har 18" bakhjul. Mindre får inte plats har jag för mig. Konstigt ändå att turbon har så jäkla stort bakdrev. Det är ont om plats för större framdrev men de kanske har en annan utväxling i lådan. Låg ofjädrad vikt var kanske omodernt det året.
Skulle hellre välja gpz750 utan turbon. :)
 
Bakdrevet är 46 kuggar original på turbon. Den vanliga gpz750 -83 har 41. Bägge har 17" bak. Min z750E (4-cyl) har 33 bak fast den har 18" bakhjul. Mindre får inte plats har jag för mig. Konstigt ändå att turbon har så jäkla stort bakdrev. Det är ont om plats för större framdrev men de kanske har en annan utväxling i lådan. Låg ofjädrad vikt var kanske omodernt det året.
Skulle hellre välja gpz750 utan turbon. :)

Det var ju lite udda drevningspolitik; ju svagare hoj, desto högre utväxling! :va

1990 var GPZ 750 min första landsvägshoj efter XT 550:n. Hade varit min drömhoj sen de kom, det fanns ingen snyggare. Tyckte det var så otroligt att helt utan ansträngning marscha 150!
Köpte en röd, men idiotiskt nog lackade jag den svart pga att jag ville fixa en buckla i tanken. :huvet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top