Till er unga arga killar

Nyteknik skrev:
Ni som tycker att det daltas med kriminella, betalas för generöst med bidrag och går för många invandrare på våra gator skulle förmodligen må bättre och bli mer omtyckta av er omgivning om ni kunde ta detta till era hjärtan:

Lyssna och lär!

Va gulligt tänkt...vilken fin och god människa du måste vara. :krama

Inte för att jag skriver under allt av vad du åsyftar ovan men jag är ju varken ung eller arg heller så jag känner mig inte så träffad.

Min polistiska åsikt går inte primärt för mig ut på att folk ska tycka bättre om mig som person. Jag strävar efter att stå upp för vad jag anser är rätt och riktigt i samhället. Inte säga saker som är politiskt korrekta och låter bra för att på så vis bli mer omtyckt. Något som man alltför ofta fått erfara att politiker gärna gör, inte sällan socialdemokratiska sådana.

/Olzki (gammal och glad) :brinnerup

mb skrev:
Får väl hoppas att Bush blir omvald, så kanske han kapprustar och härjar tills skiten kollapsar. Kunde vara en bra grund att bygga något hållbart på.

Ja precis, för USA har ju aldrig lyckats bygga något hållbart.

honkiie skrev:
alla länder kan ju våga sluta forska om rymden :kocko och lägga dom pengarna på viktigare saker forska fram nya mediciner eller fusionskraftverk. (eller är det fusion som redan finns? jaja whatever ni fattar)

Tänk vad enkelt man kan göra det för sig! Rymdforskningen och Astronomin står väl ensamt för ganska många av mänsklighetens största upptäckter.

Fusionskraftverk hade nog inte varit lika aktuella om ingen brytt sig om rymden.....

Olzki skrev:

Jo, frågan är om det håller för de påfrestningar som det nuvarande styret utsätter det för. Hoppas innerligt att någon demokrat vinner presidentvalet i år......

Olzki skrev:
Tja... lyckas de ta makt över världens livsmedelsproduktion (som är tanken med den massiva biotekniklobbingen), så kanske de klarar sig även efter att deras oljetillgångar trytit helt. Om deras linje är ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbar ur ett globalt perspektiv är tveksammare.

Miss_Orchidee skrev:
tror inte heller det! ´Hoppas att du inte menade att allas om är för dödstraff tycker illa om invnandrare mm... för så är det faktiskt inte. Jag öär för dödstraff i vissa fall och ja har inget emot invandrare och mörkhyade! Däremot är bidragen för höga!
Jag vet mååånga familjer som lever på sina bidrag! så ska det inte vara! bidraghen går till fel personer! bidragen ska bara vara där tills man har ett jobb! och man skall akrtivt söka ett jobb!

Om bidragen ska finnas när man letar jobb måste väl bidragen vara så höga att man kan leva på dem eller? Vilka är "fel" personer?
Alla system har sina brister och dessa utnyttjas tyvärr av mindre nogräknade personer men jag har hellre ett system som räddar fler människor från utslagning och har fler "fripassagerare" än ett system som är hårdare och stjälper istället för att hjälpa.

Miss_Orchidee skrev:
tror inte heller det! ´Hoppas att du inte menade att allas om är för dödstraff tycker illa om invnandrare mm... för så är det faktiskt inte. Jag öär för dödstraff i vissa fall och ja har inget emot invandrare och mörkhyade! Däremot är bidragen för höga!
Jag vet mååånga familjer som lever på sina bidrag! så ska det inte vara! bidraghen går till fel personer! bidragen ska bara vara där tills man har ett jobb! och man skall akrtivt söka ett jobb!
Seså, marsch till 125-forumet :fatta!

Goodstuff skrev:
Om bidragen ska finnas när man letar jobb måste väl bidragen vara så höga att man kan leva på dem eller? Vilka är "fel" personer?
Alla system har sina brister och dessa utnyttjas tyvärr av mindre nogräknade personer men jag har hellre ett system som räddar fler människor från utslagning och har fler "fripassagerare" än ett system som är hårdare och stjälper istället för att hjälpa.

Fel perosner är de som åker som fripassagerare, söker ett jobb... jobbar 6 månader, säger upp sig, lever på didrag, söker jobb, jobbar 6 månader... and so on! Självklart ska bidragen vara så höga att man kan leva på dem! men dom ska inte vara så höga att man kan leva för bra på dem! det ska kännas att man e för lat för att söka ett jobb. för jobben finns så skyll inte på att man inte får nått jobb! d e bara å vara öppen för allt.......

Olzki skrev:
Jag strävar efter att stå upp för vad jag anser är rätt och riktigt i samhället. Inte säga saker som är politiskt korrekta och låter bra för att på så vis bli mer omtyckt. Något som man alltför ofta fått erfara att politiker gärna gör, inte sällan socialdemokratiska sådana.
Kan det rent av vara så att alla som inte tycker som du tycker som de gör för att andra skall tycka om dem?

Miss_Orchidee skrev:
Fel perosner är de som åker som fripassagerare, söker ett jobb... jobbar 6 månader, säger upp sig, lever på didrag, söker jobb, jobbar 6 månader... and so on! Självklart ska bidragen vara så höga att man kan leva på dem! men dom ska inte vara så höga att man kan leva för bra på dem! det ska kännas att man e för lat för att söka ett jobb. för jobben finns så skyll inte på att man inte får nått jobb! d e bara å vara öppen för allt.......
Fast när man närmare betänker så är det ju så att studiebidragen är på tok för höga. Noll kronor i månaden är en mer rimlig nivå. Barnens föräldrar har ju försörjningsplikt till barnen är 18 år gamla eller har slutat gymnasiet, vilket som inträffar senast.

Bort med studiebidragen!

mb skrev:
Tja... lyckas de ta makt över världens livsmedelsproduktion (som är tanken med den massiva biotekniklobbingen), så kanske de klarar sig även efter att deras oljetillgångar trytit helt. Om deras linje är ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbar ur ett globalt perspektiv är tveksammare.
Ja men va fan.. mb, de är INTE ute efter dig. Du behöver inte vara rädd!

Bingo skrev:
Fast när man närmare betänker så är det ju så att studiebidragen är på tok för höga. Noll kronor i månaden är en mer rimlig nivå. Barnens föräldrar har ju försörjningsplikt till barnen är 18 år gamla eller har slutat gymnasiet, vilket som inträffar senast.

Bort med studiebidragen!

Och Barnbidragen....

Chris Ash skrev:
Och Barnbidragen....
Barnbidragen är av satan, sprungna ur helvetet. De skall väck!

Bingo skrev:

Problemet är väl det att sätter man sig ner och tittar lite på det så verkar de inte ha nåt jättebra system som faktiskt klarar miljön i ett långt perspektiv. Inte vi heller.

Fan, man kan ju bli miljöpartist för mindre.... *usch*

t-rex skrev:
Problemet är väl det att sätter man sig ner och tittar lite på det så verkar de inte ha nåt jättebra system som faktiskt klarar miljön i ett långt perspektiv. Inte vi heller.

Fan, man kan ju bli miljöpartist för mindre.... *usch*
Kanske, kanske inte. Det som var så larvigt i inlägget var konspirationsanslaget. "De" är ute efter att ta över världens livsmedelsproduktion. Svårt att argumentera för, svårt att argumentera mot. Nonsensresonemang.

Chris Ash skrev:
Och Barnbidragen....

Jag hjälper utlänska familjer att flytta in till Sverige. Det är övre management de flesta, de tjänar BRA pengar.

Deras fascination över att svenska staten vill ge dem MER pengar bara för att de har barn motsvaras endast av deras fascination för systembolaget och den gemensamma tvättstugan i hyreshus...

Bingo skrev:
Kanske, kanske inte. Det som var så larvigt i inlägget var konspirationsanslaget. "De" är ute efter att ta över världens livsmedelsproduktion. Svårt att argumentera för, svårt att argumentera mot. Nonsensresonemang.

Aha, ok. Men MB är miljöpartist vill jag minnas. Det ingår väl viss förföljelsemani i konceptet tror jag.

Samtidigt, det finns ju onekligen vissa aspekter av patentsystemet som kan ses som problematiskt.

Bingo skrev:
Världens fattiga länder har redan idag mycket dåliga förutsättningar för att kunna bygga upp fungerande inhemska råvaru- och förädlingssystem. Hur ska det gå när de inte ens äger sina egna grödor?

På antikens tid var 80 % av befolkningen slavar. Idag bor 80 % av världsbefolkningen i fattiga områden, som utgör resursbas för västvärldens konsumtionsovanor. Skillnaden är inte så stor när man tänker på det ett slag.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard