Nyteknik skrev:Hurra – vi är överens!
Jo, men i mitt fall anser jag det här vara del 2.
Felet är inte arrangörens att de här åtgärderna behövs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Hurra – vi är överens!
Chris Ash skrev:Hur menar du?
Gustav1 skrev:Jag menar det att skadade förare och sjukvårdspersonal på banan borde tvinga alla förare att omedelbart stanna eller köra i depå.
Eller är det helt orimligt?
Nyteknik skrev:Hur ser man praktiskt till att "förarna tar sitt ansvar"?
Goodstuff skrev:Men vilka är det som ändå i slutändan måste ta sitt eget ansvar för sina egna handlingar på banan oavsett hur hårda straffen är?
Nyteknik skrev:Det kommer alltid förekomma personer som inte förstår att eller vill följa regler. Så är det i alla sammanhang. Någon part måste acceptera ansvaret att reglerna efterföljs i största möjliga mån och det kan rimligen inte falla på något slags kollektivt förarsamvete.
Goodstuff skrev:OK. Jag ger mig. Det är arrangörerna, klubbarna och SVEMO som är ansvariga för att förarna kör som dårar.
Gustav1 skrev:Jag menar det att skadade förare och sjukvårdspersonal på banan borde tvinga alla förare att omedelbart stanna eller köra i depå.
Eller är det helt orimligt?
Nyteknik skrev:Jag tycker faktiskt det...
Du har rätt som vanligt HW, i slutändan är det ALLTID föraren som bär det största ansvaret, inför en åldersgräns på RRHW skrev:Fast nu har vissa förare slagit ifrån sig allt ansvar och all förståelse trots att det från flera håll påpekats att det inte var acceptabelt. Den attityden måste fortfarande ändras om det skall bli någon förändring.
/HW
HW skrev:Fast nu har vissa förare slagit ifrån sig allt ansvar och all förståelse trots att det från flera håll påpekats att det inte var acceptabelt. Den attityden måste fortfarande ändras om det skall bli någon förändring.
/HW
HW skrev:I så fall tycker jag du skall tala tyst om det annars kommer du snart ha många ovänner, och dina tävlinganmälningar kommer slarvas bort helt oförklarligt.....
Nyteknik skrev:Jag tycker faktiskt det...
HW skrev:Det som oroar mig är bristen på tillmötesgående. Vi arrangörer kan inte skylla allt på förarna och förarna kan inte helt frånsäga sig allt ansvar för vad dom gör på banan.
Goodstuff skrev:Märkligt att du i denna fråga är så benhårt för hårdare straff medan du i andra trådar är emot samma resonemang.
Är det även körskolan/föräldern, polisen och VV som är ansvariga för alla dårar i trafiken?![]()
Nyteknik skrev:Att varje förare har ett personligt ansvar mot sin omgivning är underförstått och fråntar inte arrangören sin del av ansvaret.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|