Tidig vår?

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Vad tror ni blir det en tidig sommar/vår i år?

Förra året så vad det 1,4 meters snötäcke vid den här tiden på året, nu ser man gräset nästan överallt.
Asfalten är det dock is på men enligt diverse väder stationer ska det bli plusgrader flera gånger nu i veckan så isen kanske åker bort?
Eller kommer det mer snö nu i januari och februari? :gråta

Är det bara att man vill dra ut hojen eller vad tror ni? :D

Hoppas på "snabb" vår ... dvs då det inte ser ut att vara under 0an under 3-4dar nångång under dygnet.
Det och minst 5plus då man ska till jobbet = hojen kommer fram :)

Här i sthlm har jag tagit ut hojen i början av mars fast förra året dröjde det till 18:e har jag för mig...

Gjorde en snabb-koll:
medeltemp
var 2010 2011 diff
sthlm -6.8 2.3 9.1C
Sundsvall -10.6 -0.9 9.7C

Så beräknad hojpremiär 2012
(4dar med medeltemp 5C samt aldrig minus under natten)
sthlm: v8
sundsvall: v10

Kan man väl leva med :D

Förhoppningsvis så kommer det på vägen åkt bort innan dess :)

Våren infaller på den tidpunkten när den delen av vårat halvklot som har sin största yta riktad mot solen inträffar.Där är vi inte fören tidigast i Mars - April oavsett hur mild vintern än må vara.

Ja de lär ju inte bli nån riktig vinter i alla fall och isräser kan man nog glömma här nere så får hoppas på en tidig vårsäsong.. :tummenupp

Flyttade hojarna idag då vi fått nytt garage! Var riktigt sugen på att ta en sväng men höll mig :)

Brukar ju gå att åka i mars enstaka dagar, annars brukar de ju dröjja till slutet av april/början av maj innan de blir nice.

20:e Mars förra året:

Kanske lika bra att sälja endurohjulen till husan...verkar ju inte bli nån is alls iår.

Det var kanon väder här ett tag idag! Funderade allvarligt på att ta en tur men kom på att jag inte kommer palla stå å tvätta fanskapet efteråt! Imorgon kanske?

På juldagen tog jag mig en liten tur för att se om det höll tätt eftersom jag bytt givare till termostaten och ett par slangar. Hojväder har det varit här sedan april förra året, fn har vi ca 6-7 plusgrader varje dag. För min del väntar jag nog ett bra tag till med att ge mig ut på längre turer, men det GÅR om man vill. /Skåning

Vi hade minus ute för andra gången 31dec.. (1-) skeetskoj när man väntar på att få dra ut på isen me crossen!
Kommande väder: 24 m/s o 6+

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...