Thunderace-tråden!

Hej alla.

Jag skall piffa till hojen nu efter inköpet, (ett par röda x-pads på väg från s-racing) men det var inte det jag skulle fråga om, jag har vitt orginal toppglas, vill ha svart, skall man köra på orginalform eller double-bouble?
Nån med ett svart double-double monterat som kan visa en bild hur det ser ut?
 
Hej.

Hur är Ace'n som långfärdshoj? Passar den till längre resor eller skall man satsa på någon annan cyckel istället? Och hur är Ace jämfört med Cat? Om man väljer mellan dom två, vilken lämpar sig bättre? Vad skall man tänka på när man prospekterar på en Thunder hoj?

//Snowstorm

Vill bara bekräfta det G-man säger att Acen funkar ypperligt som långfärdshoj. Jag har gjort de flesta av milen på min gamla Ace på långresa med skjuts och det har funkat mycket bra. Somliga klagar på benvinkeln om passageraren är "för lång". Jag har dock aldrig upplevt det som ett problem.

Det är ju det som gör Acen till en så bra hoj, att den är potent och fun kar både för inspirerad körning (helst på bana) och för långresor.

mvh

Kokke
 
Så här ser min Thunderace ut, garanterat skönare körställning än original, i alla fall på kortare sträckor och vid lägre hastigheter.

vinter007.jpg

vinter005.jpg

Är det nån här som bytt tändstiften själv på sin Thunderace? Jag började att göra detta igår och hade tagit lös tanken och luftburken, men då ringde precis jourtelefonen så jag fick sätta ihop allt och åka iväg.
Men är det den vägen man måste ta ut stiftena eller gå dom att ta framifrån utan att ta bort allt ovanför dom?

/Jimmy
 
Så här ser min Thunderace ut, garanterat skönare körställning än original, i alla fall på kortare sträckor och vid lägre hastigheter.

vinter007.jpg

vinter005.jpg

Är det nån här som bytt tändstiften själv på sin Thunderace? Jag började att göra detta igår och hade tagit lös tanken och luftburken, men då ringde precis jourtelefonen så jag fick sätta ihop allt och åka iväg.
Men är det den vägen man måste ta ut stiftena eller gå dom att ta framifrån utan att ta bort allt ovanför dom?

/Jimmy

Det går o byta framifrån men är trångt som fan.. Orginal t nyckeln va den enda som jag fick o passa när jag gjorde det. Man får släppa på kylaren i nederkant så kommer man åt, du behöver inte lätta på några slangar det räcker med o vika ut kylaren lite:tummenupp
 
Schyzzt moppe du har där checkster.

Säg, vad är det där för lykta egentligen?

Sätt dit bukkåpan också så ser den fetare ut... :-) Eller är den lite för repig... ;-)

Borde vara lite lättare och göra garagesvängen med den där...
 
Schyzzt moppe du har där checkster.

Säg, vad är det där för lykta egentligen?

Sätt dit bukkåpan också så ser den fetare ut... :-) Eller är den lite för repig... ;-)

Borde vara lite lättare och göra garagesvängen med den där...

Det är ett Honda-lyse som sitter på deras 125-modeller i Asien.

Jag kanske borde prova att sätta dit bukkåpan, hade inte tänkt på det faktiskt, alla kåporna är jättefina, det var inte p.g.a av att jag hade kraschat den som jag byggde om den utan jag gillar streetfighter-looken
 
Inte undra på att jag inte kände igen det där lyset!

Bara inte kåpan får en chans att "fladdra" i fartvinden så blir det nog bra. Den måste sitta stabilt annars så kommer den förr eller senare att börja spricka sönder.
 
Funderar på en T-ace till nästa år, är det något speciellt jag bör tänka på vid köp?
 
Märke: metisse
Pris: 995+frakt
Lev: s-racing

Skall vara dämpande, saxat från hemsidan s-racing:

Nyhet!!! X-Pads från Tyska Metisse. Nya X-Pads har en patenterad lösning med ett dämpande element inbyggt i pucken.
Detta minskar skaderisken vid kraschpuckens infästning på motorcykeln.
 
Märke: metisse
Pris: 995+frakt
Lev: s-racing

Skall vara dämpande, saxat från hemsidan s-racing:

Intressant produkt! Jag tror banne mig jag ska vidareutveckla den där iden och montera hydraliskadämparskenor på sidan av hojen... sen kopplar jag dämparen till ett svänghjul som i sin tur kopplas till en generator så om hojen tippar så laddas batteriet samtidigt!

Med risk för att bli betraktad som en riktig taskmört så kan jag informera om att de säljs lite billigare på Ebay...

Metisse X-pad
 
Intressant produkt! Jag tror banne mig jag ska vidareutveckla den där iden och montera hydraliskadämparskenor på sidan av hojen... sen kopplar jag dämparen till ett svänghjul som i sin tur kopplas till en generator så om hojen tippar så laddas batteriet samtidigt!

Med risk för att bli betraktad som en riktig taskmört så kan jag informera om att de säljs lite billigare på Ebay...

Metisse X-pad

Jag tror inte det är fel med krachpuckar, dämpningen tar jag med en nypa salt. Ha haft "svamparna" innan så jag köpte x-pads för att designen är snygg.
Jeje där loosa man några hundralappar för att man inte hänger på Ebay, jaja nu har jag dem i alla fall


over and out . . . . .
 
Du toxicated.

Kan du ta ett kort rakt framifrån så man får se hur pass mycket puckarna sticker ut?

Det är absolut inget fel med dylikt! Lånade ut Thundern till övningskörning en gång... sen fick man jobba lite med kåprenovering.... Kåporna var dock så pass stabila att ramen klarade sig helt utan märke.


Ett litet tips:

Skruva i en bult bakom passagerarfotpinnen på vänster sida. Sätt bulten så att pinnen inte kan vikas upp hela vägen. Jag hade gjort detta för att sätta fast mitt väskrack och det visade sig att gör man så så tar inte bakre sidokåpan i marken ifall hojen tippar åt sidan! :tummenupp

En bult kostar 2 kr och den gör att fotpinnen skyddar lika bra som en kraschpuck för 500 kr! :D
 
Last edited:
Du toxicated.

Kan du ta ett kort rakt framifrån så man får se hur pass mycket puckarna sticker ut?

Det är absolut inget fel med dylikt! Lånade ut Thundern till övningskörning en gång... sen fick man jobba lite med kåprenovering.... Kåporna var dock så pass stabila att ramen klarade sig helt utan märke.


Ett litet tips:

Skruva i en bult bakom passagerarfotpinnen på vänster sida. Sätt bulten så att pinnen inte kan vikas upp hela vägen. Jag hade gjort detta för att sätta fast mitt väskrack och det visade sig att gör man så så tar inte bakre sidokåpan i marken ifall hojen tippar åt sidan! :tummenupp

En bult kostar 2 kr och den gör att fotpinnen skyddar lika bra som en kraschpuck för 500 kr! :D

He he intressant tips, kan ju vara bra att känna till ekonomiverisionen med

Skall fixa en bild rakt framifrån, kan intyga att dom sticker utanför kåplinnjen om det är det du vill se, fixar en bild i veckan . . . . .
 
Någon thunderaceägare eller annan som har motordelar liggandes. Är intresserad av kamaxelbryggan.
 
Jag tror inte det är fel med krachpuckar, dämpningen tar jag med en nypa salt. Ha haft "svamparna" innan så jag köpte x-pads för att designen är snygg.
Jeje där loosa man några hundralappar för att man inte hänger på Ebay, jaja nu har jag dem i alla fall


over and out . . . . .

Satt o fundera på o beställa dom röda svamparna..Varför bytte du?

Någon thunderaceägare eller annan som har motordelar liggandes. Är intresserad av kamaxelbryggan.

Vad har hänt??
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top