Thunderace-tråden!

Hej alla
Ny på forumet. Har inte kört hoj på flera år, men dammade av min gamla thunderace häromdagen. Gjorde iordning den för besiktning. Skulle bla serva framgaffeln när jag upptäckte att ena gaffelbenet är i så dåligt skick att jag får byta ytterröret (en microspricka som kanske går att tigsvetsa worst case). Hade varit enklast (kanske) om det finns något begagnat att få tag på.
Är det någon här som har tips på var man kan hitta delar till den gamla klenoden?

Hej alla
Ny på forumet. Har inte kört hoj på flera år, men dammade av min gamla thunderace häromdagen. Gjorde iordning den för besiktning. Skulle bla serva framgaffeln när jag upptäckte att ena gaffelbenet är i så dåligt skick att jag får byta ytterröret (en microspricka som kanske går att tigsvetsa worst case). Hade varit enklast (kanske) om det finns något begagnat att få tag på.
Är det någon här som har tips på var man kan hitta delar till den gamla klenoden?

ebay har allt! :)

Tog kortet i början av maj och är sen drygt en månad tillbaka ägare av en Thunderace från 01 som precis slog över till 1500 mil.
Måste säga att jag är så sjukt nöjd med den!
Trevlig motorkaraktär, bekväm och överraskande billig i försäkring :)
Känns lite som modellen nästan är bortglömd.

Tog kortet i början av maj och är sen drygt en månad tillbaka ägare av en Thunderace från 01 som precis slog över till 1500 mil.
Måste säga att jag är så sjukt nöjd med den!
Trevlig motorkaraktär, bekväm och överraskande billig i försäkring :)
Känns lite som modellen nästan är bortglömd.

Hej på dig!
Bra val av hoj, har själv haft två och trivdes också väldigt bra med dem. Tror -01 är sista årsmodellen som togs in till Sverige, så de börjar bli lite till åren och kanske lite "bortglömda" nu. Nästan lite förvånad att du lyckats hitta ett exemplar som bara gått 1500 mil, stort grattis till dig. Som sagt en trevlig motorkaraktär med tillräcklig effekt i ett bra chassi med fullt justerbara fjädringskomponenter. :tummenupp

Hej på dig!
Bra val av hoj, har själv haft två och trivdes också väldigt bra med dem. Tror -01 är sista årsmodellen som togs in till Sverige, så de börjar bli lite till åren och kanske lite "bortglömda" nu. Nästan lite förvånad att du lyckats hitta ett exemplar som bara gått 1500 mil, stort grattis till dig. Som sagt en trevlig motorkaraktär med tillräcklig effekt i ett bra chassi med fullt justerbara fjädringskomponenter. :tummenupp

Bara 3 ägare (två första var far och son) sen en 61-årig herre dom senaste 7 åren :)

Hej! Jag undrar vad ni kör ned för motorolja i era Thunderace 1000r för jag byttte i min häromdagen till Motorex Formula 10w40 och efter ca 20 mil började hojen att slira på kopplingen i fart eller det kanske är så att lamellerna är slut, hojen har snart gått 4000mil.

Hej! Jag undrar vad ni kör ned för motorolja i era Thunderace 1000r för jag byttte i min häromdagen till Motorex Formula 10w40 och efter ca 20 mil började hojen att slira på kopplingen i fart eller det kanske är så att lamellerna är slut, hojen har snart gått 4000mil.
Inte provat just den själv, men kört på allt från biltema till motul utan problem så länge det är JASO klassat.
Så det låter som om du skulle öppna och kolla kopplingen.
Eller byt till någon annan och se om problemet försvinner.

Sätta i något hårdare fjädrar?
Eftermarknad brukar finnas i 10-15% hårdare

Ingen Thunderaceexpert men...

Något säger mig att det brukar vara kört med dem lamellerna du har om de börjar slira på en viss olja. Tror inte bara ett oljebyte kommer att lösa saken, men jag kanske har fel.

Vet nån om det är mkt jobb å sätta dit r1motor r
00 på thunderace

Man kan ju tycka spontant att det borde finnas en space att flytta runt motorn som man vill ha den.

R-1an växellåda tar väl inte upp alls lika mycket plats om jag förstått allting rätt...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back