The Pink Ladies MC Kalender till förmån för Barncancerfonden!

Bra initiativ :tummenupp

Jag kanske kan hjälpa till med själva trycket av kalendern. Jag har rätt bra pris hos "min" tryckare som fixar allt till min firma. Jag kan förmodligen få till en bra deal. Fördelen är att han kör digitaltryck vilket gör att det går att beställa ett mindre antal till en rimlig peng.

Nu vet vi alla att ni kommer få pressa upp denna kalender i miljontals men det kan vara bra med en plan b kanske :lol

Teman än så länge är;

Rockchicks
Räserbrudar
Pink ladies (rosa hojar)
Old school/café räsers

Har ni förslag så dela med er! ;)

Någon form av resetema kanske? Tjejer med packning på hojen?

//J

Ratbike måste ju finnas med.

Ett halvnaket bergatroll på en riktigt sunkig ratbike kanske?

Liten uppdatering.

Vi har beslutat att skänka alla pengar till Barncancerfonden. Jag har nu varit i kontakt med dom och de gillar vår idé jätte mycket. :)
Har även kommit i kontakt med tv4 Dalarna som är intresserade av att göra ett reportage om detta. När jag har affärsplanen klar och jag vet allt i detalj kommer jag även kontakta resterande delar av tv4 så de också kan göra ett reportage eller använda det som blir med tv4 Dalarna.

Tar sin lilla tid men just nu sköter jag allt själv. Har kontaktat ett företag som jag blivit tipsad om, har ni fler tips på företag som kan tänkas vilja tillverka kalendern eller kanske sponsra så får ni hemskt gärna dela med er. :) Har en hel lista på olika företag men lite brainstorming och thinking outside the box är alltid bra!
Det jag har mest brist på idé och vet inte var/hur jag ska leta/hitta det är ett företag som skulle vilja tillverka kalendern samt hur vi ska sälja den.

Min tanke var kanske genom en webshop men jag tror det blir mycket bättre genomslagskraft om vi säljer den personligen på diverse bandagar, mcbutiker, vänner och bekanta osv. Problemet är pengahanteringen, jag vill inte hantera några pengar utan vill betalningen ska gå direkt till fonden.

Men men, allt kommer lösa sig! :tummenupp

Hoppas så klart att ALLA på sporthoj.com köper en kalender! :hihi

Min hoj kanske kan passa?

Oavsett är det ett kul initiativ.

Liten uppdatering.

Vi har beslutat att skänka alla pengar till Barncancerfonden. Jag har nu varit i kontakt med dom och de gillar vår idé jätte mycket. :)
Har även kommit i kontakt med tv4 Dalarna som är intresserade av att göra ett reportage om detta. När jag har affärsplanen klar och jag vet allt i detalj kommer jag även kontakta resterande delar av tv4 så de också kan göra ett reportage eller använda det som blir med tv4 Dalarna.

Tar sin lilla tid men just nu sköter jag allt själv. Har kontaktat ett företag som jag blivit tipsad om, har ni fler tips på företag som kan tänkas vilja tillverka kalendern eller kanske sponsra så får ni hemskt gärna dela med er. :) Har en hel lista på olika företag men lite brainstorming och thinking outside the box är alltid bra!
Det jag har mest brist på idé och vet inte var/hur jag ska leta/hitta det är ett företag som skulle vilja tillverka kalendern samt hur vi ska sälja den.

Min tanke var kanske genom en webshop men jag tror det blir mycket bättre genomslagskraft om vi säljer den personligen på diverse bandagar, mcbutiker, vänner och bekanta osv. Problemet är pengahanteringen, jag vill inte hantera några pengar utan vill betalningen ska gå direkt till fonden.

Men men, allt kommer lösa sig! :tummenupp

Hoppas så klart att ALLA på sporthoj.com köper en kalender! :hihi

DU gör det grymt bra!:tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...