The italian job duccen=)

Motocicletta

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
DUCATI
va det nån som såg the italian job nyss.....
Fina toner från duccen där:D
Finns det någon film där orginalmotorljuden finns kvar:va

de har ofta twinnar med radfyreljud i filmer. Surt.

Jo.., men det bästa är väl ändå fimer där det skriker i däcken på grusvägar... :hihi

såg inte filmen men minns att det var en gul ducce, 916 eller 996-8? han var inte kung på att köra precis

kanske lite OT men i mission impossible 2 då han kör ut i sanden så har han helt plötsligt "crossdäck" på sporthojjen. en liten miss som fanns med på bio-versionen men var bortklippt då den kom på DVD

va det nån som såg the italian job nyss.....
Fina toner från duccen där:D
Finns det någon film där orginalmotorljuden finns kvar:va

Om jag inte missminner mig så är originalljudet kvar i Matrix:Reloaded när de kör Ducce 996 i motorvägscenen.

det fulast var ändå de två stora bmw maskinerna i slutet. Jag asflabba hela tiden...Boxermotorns ljud, bakhjulskörningar mm:D :D :D :bow

de har ofta twinnar med radfyreljud i filmer. Surt.

Kolla filmen Art Hiest, där kör dom runder med 2-takts crossar som ändån har ljudet från en rad-fyra sport hoj :D När dom kör för full gas så kommer det in ljud lite då o då med rad fyror som står o torr gasar, typ två st. vroom-vroom mitt i alltihopa. Bara så B när dom klämmer till med sådana effekter.

såg inte filmen men minns att det var en gul ducce, 916 eller 996-8? han var inte kung på att köra precis

kanske lite OT men i mission impossible 2 då han kör ut i sanden så har han helt plötsligt "crossdäck" på sporthojjen. en liten miss som fanns med på bio-versionen men var bortklippt då den kom på DVD

Nej, det är bara du som minns fel. Båda hojarna hade crossdäck hela tiden. Från start ute vid det där gamla fortet till slutet på stranden. Det är lätt att bli lurad eftersom däcken hamnar i focus först i slutscenen på stranden och när man då ser dem tror man att de inte fanns i börjag eftersom man inte såg dem då, men de fanns där hela tiden det är bara det att de smälter in i färgena på scenerna runt fortet men mot den gula sanden står de verkligen ut.

Bästa däckskrik-på-sandstrand är öppningsscenen i "On Her Majestys Secret Service" när George Lazenby sladdar runt med sin Aston Martin. Squeeel, squeeel, squeeeeeeeel!

Nej, det är bara du som minns fel. Båda hojarna hade crossdäck hela tiden. Från start ute vid det där gamla fortet till slutet på stranden. Det är lätt att bli lurad eftersom däcken hamnar i focus först i slutscenen på stranden och när man då ser dem tror man att de inte fanns i börjag eftersom man inte såg dem då, men de fanns där hela tiden det är bara det att de smälter in i färgena på scenerna runt fortet men mot den gula sanden står de verkligen ut.

Bästa däckskrik-på-sandstrand är öppningsscenen i "On Her Majestys Secret Service" när George Lazenby sladdar runt med sin Aston Martin. Squeeel, squeeel, squeeeeeeeel!

http://youtube.com/watch?v=-mRAI_t_aDQ
hittade denna länk just, så det är inte bara jag som har fel då? vet att det fanns fler tillfällen då man kunde se att det inte var samma däck på hojjen. speciellt på den röda.:tuttar som sagt det syntes i bio-versionen men inte på DVDn

kanske lite OT men i mission impossible 2 då han kör ut i sanden så har han helt plötsligt "crossdäck" på sporthojjen. en liten miss som fanns med på bio-versionen men var bortklippt då den kom på DVD[/QUOTE]

Eller i filmen Torque där hojjarna får 20 cm högre fjädring och grovt mönstrade däck när dom kör ut i öknen.

Ps det var väl i och för sig inte det mest overkliga då dom jagar varandra på och i tåg med mera :D

http://youtube.com/watch?v=-mRAI_t_aDQ
hittade denna länk just, så det är inte bara jag som har fel då? vet att det fanns fler tillfällen då man kunde se att det inte var samma däck på hojjen. speciellt på den röda.:tuttar som sagt det syntes i bio-versionen men inte på DVDn

Jag har sätt det på även TV-versionen, lade märke till det direkt. Så inte bara i Bio versionen det syns i.

Likadant är det i filmen Torque, när dom har en jakt scen där dom kör in med sporthojarna i skogen. När dom är ute på vägarna har hojarna gatdäck och normalfjädring, när dom sen är i skogen så har hojarna magiskt fått crossdäck och tillika en mycket högre fjädring både fram och bak, hojarna är höga som hus när dom kör terräng.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka