The Film: Bombrepa - SloMo

Du skrev på hemsidan att du använde "Manfrotto Magic arm" ?

Är det den du har bakom dig för att filma ryggen?

Kostar?

Ja det stämmer, en magic arm och en superclamp, ser grymt knasigt ut när man åker runt med den men det är bland det stadigaste och smidigaste man kan köra med. Egentligen triangulerar man fästpunkter i bågen men kameran är så lätt att det inte direkt behövs :)

Nu höjdes kvallen till ny nivå !:tummenupp

Skulle vara kul att se dig göra något med musikbyten, stillbilder, taktbyte och text som extra krydda på redan det bästa på bra länge.

Tack :) jag gjorde några tester med att "tracka" fast och alltså låta tex en "pratbubbla" följa en person som åker. Dock tyckte jag inte det riktigt passade i konceptet med gammal filmkänsla, men det kommer i kommande film!

Vad använder du för program och kan man ta och lära sig med det?

Jag förklipper och stabiliserar bilderna först så jag får mindre material att jobba med och slipper rota igenom massa långa filmklipp, sen skakar det endel och detta korrigerar jag i VirtualDub eller genom stabilisering i Adobe AfterEffects, sen gör jag grovklippning i Adobe Premiere och "grading" (färgkorrigering) i Adobe AfterEffects och effekter även det i AfterEffects.

Än en gång, grymt som fan Andy!

Tackar! grymt kul med all uppmuntran :Bugar

Det finns många där ute som är duktiga på att filma och klippa, vore kul att utbyta tips med er! jag är rätt färsk på rörlig bild och behöver någon duktig att bolla med!

PM:a gärna :banana

Last edited:
Allt jag kände (förutom lite mysig gåshud) var att JAG VILL OCKSÅ VA MED I EN FILM!! :yoparty
Och ja, nu är det upplagt för svar om vilken typ av film...:krama Jag bjuder på det! :tuttar

Det bästa är ju att man alltid kan se bra ut iom fritt val av kameravinkel samt integralhjälm och heltäckande kläder. Om man inte äter korv förstås (och så var vi där med typ av film igen...).

Sjukt underbar film! Lika underbara toner! Thanx!! :Bugar

Grym rulle. Genomtänkt i minsta detalj som Sickan skulle sagt.
Bara att lägga filmen i portfolion om du ska söka jobb inom redigering.
:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar
Ser framemot Gotland, gärna lite mer super slomo:tummenupp

RIktigt najs! himla coolt när du kör om boatdrinks och det blir slowmotion och det fladdrar i tröjan, äkta max payne kännsla :D
ser fram emot gotlandsfilmen, micke satte ju feting tid på ringen utan slicks osv :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger