The dream vol 3,0

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tyvärr så är hojen skrot. En kille nere i borlänge tog diket.
Tråkigt ändå när det händer. Så många timmars skruvande, funderande som till spillo på bara några sekunder. Hoppas killen klarade sig hyfsat i vart fall och att Du snart får tid att börja bygga igen :)
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tråkigt ändå när det händer. Så många timmars skruvande, funderande som till spillo på bara några sekunder. Hoppas killen klarade sig hyfsat i vart fall och att Du snart får tid att börja bygga igen :)
Ja. Hur gick det för föraren? Hade varit ännu värre om han bara lånat den och krashat, för nu var den väl såld?

Enda trösten gällande allt jobb är ju att det går att göra om det. Ofta kommer man på saker man kunde ha gjort bättre inför nya bygget.

Men man skulle inte bli glad om ens egen försvann eller kraschades ?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja. Hur gick det för föraren? Hade varit ännu värre om han bara lånat den och krashat, för nu var den väl såld?

Enda trösten gällande allt jobb är ju att det går att göra om det. Ofta kommer man på saker man kunde ha gjort bättre inför nya bygget.

Men man skulle inte bli glad om ens egen försvann eller kraschades ?

Klarade han sig hyfsat?

Vissa säger att det är tredje gången man vet hur man ska göra, gäller nog det mesta, att från hojbyggen, garagebygge och husrenovering. Mycket skulle jag velat ändra på i efterhand dock är det ändå möjligt att leva med misstagen som bla är att sadeln har lite fel vinkel på Hondan, skulle förlängt en vägg 1 dm till vid renoveringen av köket då jag ändå förlängde den och kunna få en vettigare inredning, en dörr i garaget skulle placerats annorlunda för då hade jag fått vettigare placering på maskiner arbetsbänk. Dock säger jag som en professor jag jobbat med, har man bara tänkt igenom det hela noga och kommit fram till en lösning gör man inte fel, att det sen kunde gjort bättre kunde man inte vet då man gjorde det hela.

Just om det skulle hända nåt var en av anledningarna till att jag vill regga Hondan med kompressorn, då är den försäkrad rätt och kan inte bli nåt snack om att den är trimmad vid vare sig en olycka skulle ske med skador på hoj eller förare.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Just om det skulle hända nåt var en av anledningarna till att jag vill regga Hondan med kompressorn, då är den försäkrad rätt och kan inte bli nåt snack om att den är trimmad vid vare sig en olycka skulle ske med skador på hoj eller förare
Precis. Min är 100% laglig den med. Eller 99% då.

Alla pengar till SFRO och ny registreringsbesiktning är väl investerade om det skulle smälla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top