Testdata på ZX10R från Motorrads test

198 fulltankad, mao tokljug med torrvikten igen.
Det är bara nåt kilo under en R1 från 03 tex.

166hk mätt på kopplingen var iofs rätt ok får man säga.

295km/t ärliga är inet dåligt heller.
 
Last edited:
blir intressant när alla blir vägda och bromsade samtidigt,tror honda varit ärligast om vikten iallafall men det återstår ju att se....
 
Holger skrev:
blir intressant när alla blir vägda och bromsade samtidigt,tror honda varit ärligast om vikten iallafall men det återstår ju att se....


njä, vågar är lika överallt får man hoppas, detta får man nog acceptera som rätta vikten.
Mewn bromsbänkar äre det nåt annat med, där vill jag ha alla i smma bänk sama dag tack.
 
Holger skrev:
blir intressant när alla blir vägda och bromsade samtidigt,tror honda varit ärligast om vikten iallafall men det återstår ju att se....
Detta visar hur svårt det är att banta en modern sporthoj ytterligare. Redan -00 vägde en Fireblade 198 kg fulltankad och körklar.
 
Silwer skrev:
198 fulltankad, mao tokljug med torrvikten igen.
Det är bara nåt kilo under en R1 från 03 tex.

166hk mätt på kopplingen var iofs rätt ok får man säga.

295km/t ärliga är inet dåligt heller.
Hur mäter man på kopplingen? :va
 
jo det blir ju svårt med vanliga material och det är väl inte så många som skulle vilja betala massa 1000 lappar för en 10-15kg lättare r1:a iofs betalar ju folk 200tkr för ducati så varför inte en r1:r med massa kolfiber magnesium m.m
 
Holger skrev:
jo det blir ju svårt med vanliga material och det är väl inte så många som skulle vilja betala massa 1000 lappar för en 10-15kg lättare r1:a iofs betalar ju folk 200tkr för ducati så varför inte en r1:r med massa kolfiber magnesium m.m

Det finns inte lika märkesblinda tokar på yamahasidan som betalar 50k extra för en bokstav på hojen :)

En kolfiberkåpa o framskärm till R1 skulle gå på 12000 iaf, det var just inte dyrare än orginaldelarna.
Sen om man verkligen måste ha kolfiber är en annan femma.
 
oook! Den var smartast idag tror jag..
Alla kan ju inte ha en R1:a eller liknande som mål här i livet. suck(!) :3freak
 
pageer skrev:
oook! Den var smartast idag tror jag..
Alla kan ju inte ha en R1:a eller liknande som mål här i livet. suck(!) :3freak


Tror du folk ens har en R1 som mål i livet?, svar nej.
Annat är det med folk som åker uddamärken, de lever mer sitt märke.

Det är inget för mig personligen.
 
Holger skrev:
jo det blir ju svårt med vanliga material och det är väl inte så många som skulle vilja betala massa 1000 lappar för en 10-15kg lättare r1:a iofs betalar ju folk 200tkr för ducati så varför inte en r1:r med massa kolfiber magnesium m.m

Eller varför inte träna bort onödiga kilo valfläsk på sig själv i stället. Billigare och framförallt hälsosammare. Tjockisar kan åka custom.
 
ingen jäkel bryr sig i torrvikt ändå, 198kg fulltankad, svart på vitt.
I nivå med tidigare år mao, inget att yvas över.

torrvikt är utan oljor och batteri, ingen kylvätska eller bensin, vem kör så?
 
Ang. effektmätn så står det mätt på rullande landsväg, kompenserat enl ECE, max fel 5 %.
dvs med ca 8 hk felmarginal
/u
 
Gör inte 03ans gixxer 0-200 på 7.5sekunder också? Och toppar runt 290 ärligt me?

Det var en jäääkla hype om nollfyrorna, men det blev inte mycket värre. (inte för att det behövs, men ändå.)
 
ulf_lundin skrev:
Ang. effektmätn så står det mätt på rullande landsväg, kompenserat enl ECE, max fel 5 %.
dvs med ca 8 hk felmarginal
/u

Jo men nåt om kopplingen står det med, troligen är det ju mätt på bakhjulet men omräknat till effekt i motorn, jag kan ingen tyska alls.
166 på slangen ser jag som uteslutet.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top