Testade lite gränser,,, slutade inte som jag tänkt...

TwinSucker skrev:
2309399
@stefan, om du hänger av så mycket att ingen av skinkorna har kontakt med sadeln så kommer det till slut bli väldigt varmt och göra ont om häcken när det börjar gå lite fortare i böjarna.
Det räcker gott och väl med att hänga av ena skinkhalvan och i stället har så mycket kontakt med hojen med låret mot tanken i stället :tummenupp

De gånger jag har hängt ut så mycket för att skrapa har det bara vart för just skrapandets skull (få lite posörpuckar :rolleyes: ).
När jag ligger på lite så hänger jag aldrig ut så mycket och skrapar sällan överhuvudtaget

En undran bara..det snackas mycket om diselspill,oljespill,grus och fan vet allt i EN RONDELL

1.Konstigt beteende på fordonsförare som precis går in i rondellen,släpper ut olja,disel och när den går ur så släpper den inget...för varför ser jag inga spår innan och efter i många fall :va

2.Eller...kör dessa fordon så snabbt i rondellerna så det skvalpar i tanken kontra oljetråget och vips så ligger det i rondellen,ja så måste det nog vara då

3.Eller..rondellen är liten och det blir låg hastighet i rondellen,det ger i sin tur dåligt tryck i ytterkant på däcket och sämre temp och det kanske dessutom är kalla däck och än värre tidigt på säsongen..näää,så kan det väl adrig vara :va

Nä,det måste vara så att det var ngt i rondellen för det är ytterst sällan förarens fel fast det var 5 polare som samtidigt åkte in i rondellen men 4 kom ut (punkt 3) :banana

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back