Terrorister som agerar helt öppet

Är detta terrorister?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Då får vi väl gratulera SD till ytterligare några röster då...
http://sydsvenskan.se/lund/article394241/Kravaller-vid-centralstationen.html :( :mad:

Jävla idioter. :huvet

Det är väl det gamla vanliga. Dom slår sönder bilar och affärer, kastar sten och flaskor mot polisen och när polisen ingriper skriker dom om övervåld. Jag tycker polisen ska svara med gummikulor, vattenkanoner och arga hundar så ungjävlarna får nånting att gråta över.

Såna där idioter är bara ute efter att bråka. Dom skiter i vad dom demonstrerar mot och dom tror inte på nånting.

Såna där idioter är bara ute efter att bråka. Dom skiter i vad dom demonstrerar mot och dom tror inte på nånting.

Visst är det så... Den typen kommer alltid finnas så länge man de kan få en "uniform" och en gemensam fiende... Sen spelar det ingen roll om uniformen är palsestinasjal och luva eller armbindel med svastika eller fotbollströja eller om fienden är nassar, invandrare eller ett konkurerande fotbollslag...

Det tråkiga i det här fallet är att det gynnar SD och andra partier/grupper ännu längre ut på den kanten.

Visst är det så... Den typen kommer alltid finnas så länge man de kan få en "uniform" och en gemensam fiende... Sen spelar det ingen roll om uniformen är palsestinasjal och luva eller armbindel med svastika eller fotbollströja eller om fienden är nassar, invandrare eller ett konkurerande fotbollslag...

Det tråkiga i det här fallet är att det gynnar SD och andra partier/grupper ännu längre ut på den kanten.

Om man ska kika lite objektivt på den frågan så är dety ju faktiskt så att stenkastarna på vänsterkanten kan vara vilka som helst i det kollektivet medan stenkastarna från "högern" är rent patrask. Högern och fotbollssvinen är samma skit men vänstern är ofta väletablerade medelklassmänniskor och inte alls lika unga, kriminella och korkade som "högern" och Dif-töntarna. Tror faktiskt det är farligt att bunta ihop alal de där, eller farligt och farligt - ineffektivt om polisen gör det i alla fall. Vänsterpartiet hade ju en nämndeman i tingsrätten som kastade en stol på polisen framför kamerorna på första maj, maskerad och allt. :hihi

Så beskyller de SD för att vara kriminella...:rolleyes:

Visst ska folk få uttrycka sina åsikter helt öppet i samhället men att kalla dom som vill hindra detta för terrorister är att ta i så det spricker i brallan.

Visst ska folk få uttrycka sina åsikter helt öppet i samhället men att kalla dom som vill hindra detta för terrorister är att ta i så det spricker i brallan.

Möjligen, men vad ska man dra till med istället? Antidemokrater? Fascister?

Fula som stryk

Jag fascineras varje gång jag ser sk motdemonstranter hur fula dom alltid är. Likadant med VPK:are. Ser ju inte kloka ut, vilket stärker min teori om att allt bara rör sig om avundsjuka.

Kasta gravljus. Hmm, snyggt. Ingen respekt alls som vanligt. :mad:

Haft posters uppsätta på "elskåp" här i stan också till och från, självklart AFA-idioter som kladdar ner saker och ting med "information" om "att sparka ner en nazist är alltid självförsvar" och annat. (och visst, jag har inget för nazister, men varför pusha för våld eller utöva det för det?)

Gjorde en undersökning om olika extrema grupper i gymnasiet (ca 5-6 år sedan) och vi fann det otroligt "komiskt" och ironiskt att den grupp som under det året ökat sitt våldsutövande var just AFA med 58%, medan extremhögern minskat och blivit mer och mer lugna och sansade (något som särskilt syns tydligt nu för tiden)

härligt att dom är anti sig själva...

Jag fascineras varje gång jag ser sk motdemonstranter hur fula dom alltid är. Likadant med VPK:are. Ser ju inte kloka ut, vilket stärker min teori om att allt bara rör sig om avundsjuka.

Kasta gravljus. Hmm, snyggt. Ingen respekt alls som vanligt. :mad:

Men allvarligt, har du sett raketforskarna som står på bron vid brunnsparken in mot nordstan ibland, med plakat och allt. Vilka jävla jönsar, bomberjacka och snusprilla stor som gotland. Antagligen står deras tribalstylade och sänkta S40 på hedens parkering.

Ett krav för att vara med i någon av de här organisationerna (gäller både AFA och Nordiska Motståndsrörelsen och allt vad de heter) verkar tydligen vara att man har exempellöst dålig klädsmak och ser svagt mongoloid ut.

Men allvarligt, har du sett raketforskarna som står på bron vid brunnsparken in mot nordstan ibland, med plakat och allt. Vilka jävla jönsar, bomberjacka och snusprilla stor som gotland. Antagligen står deras tribalstylade och sänkta S40 på hedens parkering.

Ett krav för att vara med i någon av de här organisationerna (gäller både AFA och Nordiska Motståndsrörelsen och allt vad de heter) verkar tydligen vara att man har exempellöst dålig klädsmak och ser svagt mongoloid ut.

Haha, är nästan aldrig där, är lat och åker alltid bil. Men visst har du rätt. Fast när det gäller mest genetiskt ugly tror jag ändå commies vinner. :D

det är en dum idé av antinazisterna att ta till våld då det i sig innebär att de sänker sig till nazzarnas nivå där de sedan får stryk pga att nazzarna har mer erfarenhet av att bete sig som idioter.

själv är jag helt emot nazism och tycker att ska man nödvändigtvis hysa hat mot någon så är inte hudfärg, ursprung, språk och nationalitetens kultur och tradition en tillräckligt bra grund. däremot värderingar, åsikter och tankar, saker som en person själv kan välja och påverka i högsta grad, är en bra mycket bättre anledning att tycka illa om någon.

summa sumarum: jag tycker inte att nazisterna ska ha rätt att uttrycka sina åsikter (läs: propagera sitt hat) eftersom jag inte tycker att deras "idéer" har något i vårt samhälle att göra, men jag skulle inte ställa mig ivägen för dem rent fysiskt.
det jag tycker är fel med demonstranter och antidemonstranter i de här sammanhangen är att folk inte längre bryr sig om varandras idéer, de är bara där för att slåss. ett bevis för detta är ju exempelvis att kravallerna var fulla av redan polisiärt kända huliganer och slagskämpar som dessutom hade ställt sig i båda led helt utan egentlig åsikt. bara där för att få puckla på folk.

summa sumarum: jag tycker inte att nazisterna ska ha rätt att uttrycka sina åsikter (läs: propagera sitt hat) eftersom jag inte tycker att deras "idéer" har något i vårt samhälle att göra, men jag skulle inte ställa mig ivägen för dem rent fysiskt.

Det där är lite av demokratins akilleshäl. Politiska åsikter som bygger på att riva ner demokratin är fria att yttra. Ifall politiskt majoritet även att tillämpa.

Det där är lite av demokratins akilleshäl. Politiska åsikter som bygger på att riva ner demokratin är fria att yttra. Ifall politiskt majoritet även att tillämpa.

jo, där har man ju satt sig lite på pottkanten... men som tur är så innebär det ju också att man är fri att inte hålla med demokratin och därmed är man fri att anse att den här typen av åsikter INTE är ok. och visst, nu kan det väl komma nån hårklyvare att hävda att "nu sa du ju precis att nazisterna faktiskt har rätt att ha sina åsikter", men vad ska jag göra åt vad folk tycker? det är inte direkt så att man kan hindra folk från att ha åsikter... däremot kan man tycka att det är fel att folk får propagera för vilka åsikter som helst, och det är det jag gör.
sen så är det dessutom lite skillnad i att förkasta ett politiskt statement som det ovan och att förkasta hela principen om människors lika värde...

jo, där har man ju satt sig lite på pottkanten... men som tur är så innebär det ju också att man är fri att inte hålla med demokratin och därmed är man fri att anse att den här typen av åsikter INTE är ok. och visst, nu kan det väl komma nån hårklyvare att hävda att "nu sa du ju precis att nazisterna faktiskt har rätt att ha sina åsikter", men vad ska jag göra åt vad folk tycker? det är inte direkt så att man kan hindra folk från att ha åsikter... däremot kan man tycka att det är fel att folk får propagera för vilka åsikter som helst, och det är det jag gör.
sen så är det dessutom lite skillnad i att förkasta ett politiskt statement som det ovan och att förkasta hela principen om människors lika värde...

Jag hör vad du säger, det farliga med det resonemanget är ju bara vem eller vilka som ska avgöra vilka åsikter som får yttras.
Det blir ju som i kommuniststaterna med arbetsläger för oliktänkande.

Jag hör vad du säger, det farliga med det resonemanget är ju bara vem eller vilka som ska avgöra vilka åsikter som får yttras.
Det blir ju som i kommuniststaterna med arbetsläger för oliktänkande.

det är förvisso helt sant, men i egenskap av utilitarist så får jag väl säga att det bör vara en majoritetsfråga. om fler människor blir glada av att naziståsikter inte får yttras öppet än de som blir ledsna, då är det rätt val:)
och med tanke på att nazisterna (än så länge) inte är i majoritet i vårt avlånga land så bör den allmäna åsikten luta bort från deras varför det bör vara rätt val. sen så är det ju självklart så att om nazisterna skulle gå upp i majoritet och "rösta igenom" att de åter får propagera sina åsikter så ska så också ske. jag kommer dock fan inte stanna kvar i ett land med majoritet av nazister:näsblod

Om du inte klarar av att börja varje mening med stor bokstav i ett enda inlägg, så tycker jag inte att du ska få yttra någon åsikt...

För övrigt är vad du önskar orimligt, men det förstår du nog själv.

det är förvisso helt sant, men i egenskap av utilitarist så får jag väl säga att det bör vara en majoritetsfråga. om fler människor blir glada av att naziståsikter inte får yttras öppet än de som blir ledsna, då är det rätt val:)
och med tanke på att nazisterna (än så länge) inte är i majoritet i vårt avlånga land så bör den allmäna åsikten luta bort från deras varför det bör vara rätt val. sen så är det ju självklart så att om nazisterna skulle gå upp i majoritet och "rösta igenom" att de åter får propagera sina åsikter så ska så också ske. jag kommer dock fan inte stanna kvar i ett land med majoritet av nazister:näsblod

Problemet med det är att då skulle inte något annat parti än det sittande få yttra sina åsikter? :va
Då blir det jävligt svårt med öppna val och grejjer? :va

Demokrati är inte lätt.

Problemet med det är att då skulle inte något annat parti än det sittande få yttra sina åsikter? :va
Då blir det jävligt svårt med öppna val och grejjer? :va

Demokrati är inte lätt.

jodå, visst skulle de de. nazisternas åsikter är mig veterligt d enda som strider öppet mot human rights, och därför bör de inte få propagera för dem. övriga partier ska självklart få göra sina röster hörda.

nej, det är helt sant...:D

jodå, visst skulle de de. nazisternas åsikter är mig veterligt d enda som strider öppet mot human rights, och därför bör de inte få propagera för dem. övriga partier ska självklart få göra sina röster hörda.

nej, det är helt sant...:D

Det är väl klart att folk måste få uttrycka sina åsikter om dom vill. Nånting annat är ju löjligt och hör inte hemma i en demokrati.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!