Terrorister som agerar helt öppet

Är detta terrorister?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Denna lapp låg i min brevlåda när jag kom hem idag. Personligen skulle jag bara bli glad om nån idiot öppnade eld mot nazisterna men samtidigt gör det mig förbannad när en grupp planerar att fysiskt hindra någon att yttra sin åsikt!

Det som huvudsakligen kännetecknar en demokrati är just yttrandefriheten.
Och de som med våld eller på något annat fysiskt sätt försöker få igenom sina åsikter är terrorister och ska behandlas som terrorister. Men tyvärr kommer vissa terroristgrupper undan lindrigare än andra.

Bifogat

• Terrorister.JPG
    Terrorister.JPG
    167.8 KB · Visningar: 219
Skicka den där till någon ansvarig på kåren och universitetet. Konstigt att de försvarar sånt där...

Last edited:
Börjar det inte gå inflation i användningen av ordet terrorist nu?! :va

Var står det att de ska använda våld? :va

Att stå i vägen är väl en av de mest beprövade ickevålds-protesterna genom alla tider.

Var Gandhi terrorist?
Var Martin Luther King terrorist?

Är denna kille terrorist?
torget.jpg

När det inkräktar på det egna teritoriet så är det svårt att vara idealist
http://forum.smalands.org/viewtopic.php?t=1030
Humor! :rofl

FÖRTRYCKARSKOLAN
http://forum.smalands.org/viewtopic.php?t=1051
Vad är det för antagningskrav? När kan man börja? :va

Är det markus som har författat?

Men för att inte bazookas blodådror i pannan skall explodera:
- Alla former av våld, hot och dyl mot oliktänkande är förkastligt. Ingen skall känna sig hotad eller riskera våld för sin åsikt..

Yttrandefriheten skall däremot aldrig förväxlas med friheten att säga vad man vill utan att folk protesterar, någon sådan frihet finns inte.

På samma sätt som nazisterna självklart skall få demonstrera om de har tillstånd är det lika självklart att folk ska få stå vid sidan och protestera.

OM protestanterna ställer sig ivägen i en ickevåldsauktion kan jag inte se hur detta kan kallas terroism, däremot får de gärna åka dit för förargelseväckande beteende eller störande av allmän ordning eller dylikt...

......en av grundprinciperna i ickevålds-protester och civil olydnad är väl dessutom att man tar sitt straff....

Last edited:
Börjar det inte gå inflation i användningen av ordet terrorist nu?! :va

Var står det att de ska använda våld? :va

"Att stå i vägen" är ett fysiskt sätt att hindra någon uttrycka sin åsikt och det klassar jag som terrorism. All form av att på ett fysiskt sätt hindra oliktyckande klassar jag som terrorism även om det sker utan fysiskt våld.

Antag att folka blockerade vägen för någon av våra partiledare varje gång denna ska hålla ett tal så att detta parti aldrig får chansen att yttra sig.

Eller antag att någon varje dag höll för dörren så att Reinfeldt inte kom ut ur sitt hem. Naturligtvis bara rent hypotetiskt antagande.

Eller antag att någon varje dag höll för dörren så att Reinfeldt inte kom ut ur sitt hem.

Då gör man sig ju skyldig till olaga frihetsberövande och det är ju ett brott i sig...

Men det är spännande hur devalverat värdet i ett ord kan bli. Ordet "terrorist" går "kränkt-ödet" till mötes.... Eller för all del "nakenchocks-ödet"...

Lysande liten hemsida, kolla denna tråden då, och när sen TS börjar be om ursäkt sen för att han varnade kvinnorna på korridoren för en misstänkt smygtittare:

"Det är jättedumt att förutsätta att tjejer skulle vara mer rädda än killar.
Det är också jättedumt att det ligger i patriarkatets intresse att tjejer ska vara mer rädda för killar. "
...

http://forum.smalands.org/viewtopic.php?t=682

De ska väl också få uttrycka sin åsikt om att nazism är dåligt? Jag håller faktiskt med dom lite på den punkten. Däremot ska det självklart inte innebära våld från deras sida.

De ska väl också få uttrycka sin åsikt om att nazism är dåligt? Jag håller faktiskt med dom lite på den punkten. Däremot ska det självklart inte innebära våld från deras sida.

Jepp! Jag skulle gärna se att dom promenerade bakom nassarna med en egen demonstration.
Däremot är jag emot att försöka hindra oliktänkande att göra sig hörda.

Ytrandefriheten ska nämligen även gälla för idioter! (läs gärna nazister)

Jepp! Jag skulle gärna se att dom promenerade bakom nassarna med en egen demonstration.
Däremot är jag emot att försöka hindra oliktänkande att göra sig hörda.

Ytrandefriheten ska nämligen även gälla för idioter! (läs gärna nazister)
Problemet är väl att just ideologiskt trogen nazism och yttrandefrihet sällan går hand i hand.

Lysande liten hemsida, kolla denna tråden då, och när sen TS börjar be om ursäkt sen för att han varnade kvinnorna på korridoren för en misstänkt smygtittare:

"Det är jättedumt att förutsätta att tjejer skulle vara mer rädda än killar.
Det är också jättedumt att det ligger i patriarkatets intresse att tjejer ska vara mer rädda för killar. "
...

http://forum.smalands.org/viewtopic.php?t=682

Herrejävlar vad jobbigt det måste vara att vara så PK. Slår ju till och med Korvgubben. :mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back