Terrordåd i Oslo?

Det är så typiskt att bara för att gärningsmannen är högerextrem kristen frimurare så
ska man försöka koppla ihop det med vansinnesdådet.

Det är dags att både det svenska och det norska folket vaknar upp, slutar hyckla,
ser verkligheten som den är, och vågar ta G-ordet i sina munnar.

Han är GRÖNSAKSODLARE!

Ensam bitter man som ägnat ett par år med att dopa sitt hat på olika sajter som ständigt underblåser detta hat genom att bekräfta dennes skeva världsbild och fördomar med enkelspårig propaganda...

Känns som en kopia på sthlms-bombaren men med motsatta åsikter och således helt andra fiender..

Efter att ha läst en del inlägg han skrivit på andra forum känns uttryck, åsikter och formuleringar rätt lika det som skrivs av en del andra propagandamissbrukare som hänger på detta forum... Fast de uttrycker ju andra sidan bara sanningen...

Det är så typiskt att bara för att gärningsmannen är högerextrem kristen frimurare så
ska man försöka koppla ihop det med vansinnesdådet.

Det är dags att både det svenska och det norska folket vaknar upp, slutar hyckla,
ser verkligheten som den är, och vågar ta G-ordet i sina munnar.

Han är GRÖNSAKSODLARE!

Innebär det här att det är ett växande problem med vegetarianer och veganer? Koppling med Greenpeace kanske? :konspiration

Efter att ha läst en del inlägg han skrivit på andra forum känns uttryck, åsikter och formuleringar rätt lika det som skrivs av en del andra propagandamissbrukare som hänger på detta forum... Fast de uttrycker ju andra sidan bara sanningen...

Har du kollat med doktorn så att du inte lider av någonting kroniskt?

Vilka propagandamissbrukare tänker du på, och vilken propaganda?

Är det vänsterpropagandan i Aftonbladet/Expressen du tänker på så är propagandamissbruket utbrett.

Lena Sandlin (S) Politisk chefsredaktör på min lokaltidning

"- I fyra av de nordiska länderna finns främlingsfientliga partierna representerade. De skapar en legitimitet åt extremistiska idéer i samhället och ger grogrund för sådana här vansinnesdåd, säger Lena Sandlin."

Prova att byta ut "främlingsfientliga partier" mot "Islam" eller "Muslimer" efter ett attentat från dom, tror du att du skulle få läsa det i tidningen?

Last edited:
samma som alltid

Inte ens när strax under 100 ungdomar kallblodigt mördats av en person som har nästintill identisk syn på muslimer och "konspirationen" så kan du i så mycket som ett inlägg lägga din vanliga galla och propaganda åt sidan. Läs gärna igenom dina inlägg i denna tråd och hitta ett som är fritt från detta och istället visar något som liknar deltagande. Trots att det uppenbarligen är en av dina meningsfränder(om än radikalare) som stått för mördandet fortsätter det välla fram ur dig...

Osmakligt.

Innebär det här att det är ett växande problem med vegetarianer och veganer? Koppling med Greenpeace kanske? :konspiration

Jag har en kusin som tidigare var väldigt aktiv inom Greenpeace, samt hade samröre med veganer (både militanta och andra).

Ditt inlägg var säkerligen menat som lite småskoj.

Dessvärre är det inte långt ifrån vad verkligheten var för några år sedan.

Fanns (finns?) en del riktiga terroristämnen i de kretsarna.

Jag har en kusin som tidigare var väldigt aktiv inom Greenpeace, samt hade samröre med veganer (både militanta och andra).

Ditt inlägg var säkerligen menat som lite småskoj.

Dessvärre är det inte långt ifrån vad verkligheten var för några år sedan.

Fanns (finns?) en del riktiga terroristämnen i de kretsarna.

Se bara på Sea Sheperd. :näsblod

exakt min poäng; jag skulle inte bli förvånad om och när det sker något liknande här i sverige, att det visar sig vara en sh-medlem.

Med tanke på antalet medlemmar i lämplig ålder, så kan det stämma.
Men samma sak gäller andra stora internetfora, såsom flashback och zatsy.
I ännu större grad.
Men här är det mer modernt att skylla på rasism om man är oense.
Oavsett ämne.
Trams.

Inte ens när strax under 100 ungdomar kallblodigt mördats av en person som har nästintill identisk syn på muslimer och "konspirationen" så kan du i så mycket som ett inlägg lägga din vanliga galla och propaganda åt sidan. Läs gärna igenom dina inlägg i denna tråd och hitta ett som är fritt från detta och istället visar något som liknar deltagande. Trots att det uppenbarligen är en av dina meningsfränder(om än radikalare) som stått för mördandet fortsätter det välla fram ur dig...

Osmakligt.

Nästintill identisk syn på muslimer som vem?

Den enda som är osmaklig här är du, som försöker att kollektivt skuldbelägga människor för det här dådet.

Du vet inte hur mycket deltagande jag har visat människorna, men jag är inte personen som måste skriva ett meningslöst "Vif" eller "tankar till anhöriga" på nätet så fort en människa dör, jag tycker att sånt är osmakligt oavsett om det är folk som kör ihjäl sig med motorcykel eller blir mördade, jag har inget behov av att skenheligt försöka framhålla mig själv som lika sörjande som dom närmsta anhöriga.

Vilket j-a skämt den här tråden blev då. Korvgubbe och Co sitter och tokrunkar och verkligen raljerar över att det för en gångs skull inte är en islamist som utfört dådet. Riktigt osmakligt måste jag säga.

Kan ni på allvar påstå att ni inte själva blev förvånade när det kom fram att det inte var Al Quaida eller liknande organisation (ja det finns ett antal) som utförde det här dådet?

Nån drog massa pluspoäng på att folk anser att det är en (eller möjligen två/tre) galning som gjort det här. Är det inte det då? Eller är det kanske nån ny världsomspännande kristen organisation med miljontals supportrar som har gått ut i heligt krig?

Ni fantiserar så mycket och drar så många osakliga paraller så jag snart spyr. Snacka om att försöka dra nytta av den här tragedin i eget syfte. Påminner väldigt mycket om hur ni själva brukar anklaga nasseorganisationer och annat bös. Nu får ni faktiskt ta och skärpa er och visa offren lite respekt.

Btw korvgubbe, du som klumpade ihop hans åsikter med en massa andra personer och likställde folk med terroristen och hade dig. Tror du alla frimurare är potentiella massmördare/terrorister också? Och han kanske var med i en schackklubb också. Hur är det med dem?

Muppigt också av någon att anklaga Guw för rasism när han i tidigare inlägg skrivit det exakt motsatta. Läs vad han skriver istället för att göra som korvgubbe.

Last edited:
Nån drog massa pluspoäng på att det helt plötsligt inte är en (eller möjligen två/tre) galningar som gjort det här. Är det inte det då? Eller är det kanske nån ny världsomspännande kristen organisation med miljontals supportrar som har gått ut i heligt krig.

Gjorde den kristna staten USA för länge sedan redan.

ambitiöst

Ett 1.500 sidor långt och kraftigt islamfientligt dokument sägs vara Anders Behring Breiviks terrormanifest. I ”2083 – A European Declaration of Independence” skriver en person under namnet Andrew Berwick hur det multikulturella samhället ska bekämpas.

Dagboksliknande anteckningar förekommer från så tidigt som 2002, och i anteckningarna från det senaste året, som på slutet är så gott som dagliga, beskriver han bland annat hur han har genomgått träning i pistol- och gevärsskytte.

Han listar dessutom vilka olika komponenter, bland annat en avsevärd mängd konstgödsel, han har inhandlat för att kunna tillverka en kraftfull bomb.

Den sista dagboksanteckningen är daterad fredag den 22 juli 12.51:

”Jag tror att det här blir mitt sista inlägg. Det är nu fredag den 22 juli, 12.51.”

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hogerextremt-manifest-sags-beskriva-attentaten

[YOUTUBE-ID]rAwp2FnRmsE[/YOUTUBE-ID]

ambitiöst

Ett 1.500 sidor långt och kraftigt islamfientligt dokument sägs vara Anders Behring Breiviks terrormanifest. I ”2083 – A European Declaration of Independence” skriver en person under namnet Andrew Berwick hur det multikulturella samhället ska bekämpas.

Dagboksliknande anteckningar förekommer från så tidigt som 2002, och i anteckningarna från det senaste året, som på slutet är så gott som dagliga, beskriver han bland annat hur han har genomgått träning i pistol- och gevärsskytte.

Han listar dessutom vilka olika komponenter, bland annat en avsevärd mängd konstgödsel, han har inhandlat för att kunna tillverka en kraftfull bomb.

”Jag tror att det här blir mitt sista inlägg. Det är nu fredag den 22 juli, 12.51.”

Tror inte på det där. Tror det var nån biskop eller präst i norska kyrkan som la in en fatwa.

Seriöst, jävligt otäckt.

ambitiöst

http://thepiratebay.org/torrent/6560898/2083_A_European_Declaration_of_Independence

Edit:
Suspekt att den blev uppladdad
Uppladdad:
2011-07-23 23:12:08 GMT
Av:
Anonymous

Och SVD skriver om det 23 juli 2011 kl 23:10

Last edited:
ambitiöst

Den här boken och videon kan garanterat så ett antal frön i svaga frustrerade individer som söker en bekräftelse och gemenskap. Kan mycket väl bli så att det inte blir det sista attentatet i just sån här stil och kanske i namnet av kristendomen.

"I have been thinking about my post-operational situation, in case I survive a successful mission and live to stand a multiculturalist trial. When I wake up at the hospital, after surviving the gunshot wounds inflicted on me, I realize at least for me personally, I will be waking up to a world of shit, a living nightmare. Not only will all my friends and family detest me and call me a monster; the united global multiculturalist media will have their hands full figuring out multiple ways to character assassinate, vilify and demonize. They will possibly do everything they can to distort the truth about me, KT and our true objectives, and attempt to make even revolutionary conservatives detest me. They will label me as a racist, fascist, Nazi-monster as they usually do with everyone who opposes multiculturalism/cultural Marxism. However, since I manifest their worst nightmare (systematical and organized executions of multiculturalist traitors), they will probably just give me the full propaganda rape package and propagate the following accusations: pedophile, engaged in incest activities, homosexual, psycho, ADHD, thief, non-educated, inbred, maniac, insane, monster etc. I will be labeled as the biggest (Nazi-)monster ever witnessed since WW2.
I have an extremely strong psyche (stronger than anyone I have ever known) but I am".

Edit:

"I just bought Modern Warfare 2, the game. It is probably the best military simulator out there and it’s one of the hottest games this year. I played MW1 as well but I didn’t really like it as I’m generally more the fantasy RPG kind of person – Dragon Age Origins etc .and not so much into first person shooters. I see MW2 more as a part of my training-simulation than anything else. I’ve still learned to love it though and especially the multiplayer part is amazing. You can more or less completely simulate actual operations."

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...