repan
Gudomlig sporthojare
Du som vet allt. Nu när man inte behöver ha "telias" fastanät utan kan ha tele2 osv. Vem skall betala för service av nätet?t-rex skrev:blablabla ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du som vet allt. Nu när man inte behöver ha "telias" fastanät utan kan ha tele2 osv. Vem skall betala för service av nätet?t-rex skrev:blablabla ...
t-rex skrev:Jag betalar fortfarande mitt fasta abbonemang, så visst har jag med Telia att göra.
brinckis skrev::kocko
Om du läser vad jag skrivit och tänker efter innan du svarar. Det jag skriver är varket tolkningar/missuppfattningar osv. Det är så det fungerar.
Telia fungerar bäst och det har bara blivit sämre (ur servicesynpunkt) med fler aktörer på marknaden. Priset har blivit bättre men det har kostat. Eller vad tror du alla de som sagts upp från Telia gjorde innan? Rulla tummarna?
Nu försvarar jag inte att det skall vara så här, jag säger bara hur det är.
brinckis skrev:Du som vet allt. Nu när man inte behöver ha "telias" fastanät utan kan ha tele2 osv. Vem skall betala för service av nätet?
Caba skrev:... Du verkar ju vilja spara småkronor, ...
t-rex skrev:Jag vrider inte in på något spår, jag håller mig till samma spår hela tiden, nämligen den felaktiga kommentaren om att PTS sätter käppar i hjulet för Telias fria prissättning.
josefiine skrev:Då får jag väl be att ta tillbaka det då! Men om Telia skulle sänka sina samtalspriser med tex 4 öre skulle det konkurrera ut flera mindre bolag som har som affärsidé att vara billigare än Telia. Därför får Telia inte sänka hur som helst. Och sist jag kollade var det PTS som håller på det där. Men jag är mänsklig. Har ofta fel.![]()
t-rex skrev:Passa dig med kockosmileyn, den passar dig illa och ger ett unket intryck av resten som man skriver.
Om din uppfattning är att Telia som monopol är en bättre lösning än en avreglerad marknad så är det väl så. Jag håller inte med. Men men.
brinckis skrev:... Eftersom du nu så vitsigt svarade att Tele2 hade ansvaret för ledningen till sina kunder. Skall de då bygga upp ett eget nät eller de skall använda sig av det befintliga? Hur blir det när två kunder delar ledning? Hur fort tror du att denna kund kommer få sin telefon lagad? Tror du verkligen att servicetiderna kommer att hållas (under 24h) med fler aktörer på marknaden? Jag vet svaret om du vill veta.
brinckis skrev:Så ut servicesynpunkt så är det bäst att Telia är ensam på marknaden.
EDIT: Jag har aldrig talat om priserna. Jag anser kvalite före kvantite
Du är en glad optimist får jag lov att säga, realist nä tyvärr.t-rex skrev:Som svar på din fråga, ja, jag är övertygad om att servicetider och dylikt kommer att hålla med fler operatörer.
.
brinckis skrev:Du är en glad optimist får jag lov att säga, realist nä tyvärr.
Men vi kan ju bara se hur det ser ut idag. Väldigt administrativt och ineffektivt. Bättre lär det inte bli.t-rex skrev:Tja, en väl utvecklad marknadsekonomi har tacklat värre problem än en reglerad telekommarknad. Den som lever får se.
brinckis skrev:Men vi kan ju bara se hur det ser ut idag. Väldigt administrativt och ineffektivt. Bättre lär det inte bli.
Priset har jag aldrig sagt något om men det är ju bekostnad på servicen. Bolagen emellan kommer aldrig kunna samarbeta smärtfritt. Lösning borde vara att Skanova står för nätet och servicen av det. Att ha olika aktörer/intresse fungerar inte. Tro mig, jag vet! Servicen kommer aldrig bli som den var under Telias stortid. Visst var priserna högre det säger jag ingenting om men det var betydligt mer personal också och mindre administrativt arbete.t-rex skrev:Jodå, visst blir det det. Som det ser ut nu är ju en monopolist inblandad=problem och huvudvärk. När det problemet är bort så kommer leverantörerna själva att lösa det, billigare än vad Telia gör idag. De som inte klarar av det går under.
Du skulle gå in på KC nära dig så förstår du vad jag snackar om. För att få det att fungera så måste man "samarbeta" iallafall veta vad de andra gör och inte gör och vem som bär ansvaret.t-rex skrev:Det är jag nyfiken på. Hur då?
brinckis skrev:Du skulle gå in på KC nära dig så förstår du vad jag snackar om. För att få det att fungera så måste man "samarbeta" iallafall veta vad de andra gör och inte gör och vem som bär ansvaret.
...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT