t-rex skrev:Ok, vi tar det i rätt ordning;
Den föreslagna ersättningsmodellen ligger helt i linje med Telias övriga strategi för att hålla övriga operatörer ute.
Vad är den övriga strategin du pratar så väl om?? *Nyfiken på ditt svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
t-rex skrev:Ok, vi tar det i rätt ordning;
Den föreslagna ersättningsmodellen ligger helt i linje med Telias övriga strategi för att hålla övriga operatörer ute.
t-rex skrev:Den föreslagna ersättningsmodellen ligger helt i linje med Telias övriga strategi för att hålla övriga operatörer ute.
Caba skrev:Vad är den övriga strategin du pratar så väl om?? *Nyfiken på ditt svar
josefiine skrev:Ersättningen Telia ger fungerar precis som ett tillgodokvitto. Om du får det i butik, klagar du lika högt då med?
t-rex skrev:Telebranchen är inte som en matmarknad, och Telia är inte ICA. Jämförelsen är inte speciellt bra. Med Telias storlek och bakgrund följer ett visst ansvar. Ett ansvar som de inte tar för allvarligt.
t-rex skrev:"Det gyllene avtalet" med Bostream, där Bostream fick en "kundanpassad lösning", som bla gick ut på att de kunde leverera 2.5 Mbit/s från dag 1. När andra operatörer efterfrågade en "kundanpassad lösning" möttes de av tystnad från Telia.
ja det ser inte vackert ut ... och här har "stormen" varit "mild"Tolf skrev:Jag jobbar som Kabeltekniker...
Caba skrev:Varför efterfrågade andra operatörer hos Telia???
t-rex skrev:Telia äger infrastrukturen. De var tvunga att hyra in sig på Telias ledninger.
Caba skrev:![]()
Bostream är inget eget bolag och det ägs av Bredbandsbolaget, tyckte det var konstigt att du tog det som exempel. Du som har sån koll.
josefiine skrev:Telia SONERA koncernen äger Skanova som äger nätet. TELIA ingår i Telia SONERA koncernen. TELIA får inte en krona för det som andra operatörer köper in sig på nätet. TELIA betalar till Skanova - mao Telia SONERA - som alla andra.
josefiine skrev:Okej o du allvetande. Vad skulle Telia ha gjort?
t-rex skrev:Ett flertal operatörer, och PTS, köper inte det resonemanget helt ut, som du kanske vet.
Jag antar att ni fått en föreläsning om förträffligheten med de vattentäta skotten mellan de olika Teliabolagen. Innehöll samma föreläsning orden samtrafik, prispress och ekonomiska enhetens princip?
josefiine skrev:inte vart på föreläsning, nej, och aldrig hört talas om det där.
Du hade som sagt ingen bra lösning på ersättningen du heller. Det här är helt enkelt det bästa. Man måste väl förstå att det inte går att dela ut kontanter kors och tvärs!
brinckis skrev:Vad vet du om min servicekänsla? Jag talar bara om hur det är i riktiga livet och du, jag jobbar varken på Telia eller Skanova.
josefiine skrev:Vet inte varför du bryr dej, du har ju inget med telia att göra?!
josefiine skrev:Hur som helst så hade väl tråden med ersättningen att göra och det tror jag inte att nån annan op hade fixat bättre. Den nuvarande diskussionen är meningslös, du lyssnar ju ett inte ett ord på vad jag har att säga utan bara vrider in på andra spår hela tiden.
Ha det så bra hos din operatör!
:kockot-rex skrev:Jaja, dig och din operatör skall det naturligtvis vara. Ta det lugnt med missuppfattningarna nu.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |