Tele2s mobilnät nere

Tja, jag kan ju säga att just Tele2 plockade t.ex. bort sin batteribackup från en GSM/3G-station som jag känner till. Detta två dagar innan ett stort planerat strömavbrott i samma fastighet. Jag berättade för teknikerna att de skulle bli utan ström och de kunde bara säga att det var order uppifrån och att ombyggnationer för de nya 4G-nätet styrde verksamheten...

Sköter man core-nätet på samma sätt, så kan det bli spännande.

Men billigt e det tydligen. :gnissla
Den enda teknikern var väl och vaccinerade sig eller nåt.

Bifogat

• web_presskonferens.jpg
    web_presskonferens.jpg
    29.8 KB · Visningar: 56
Det är inte nätet som är problemet, det är deras växlar.

Tele2 suger för övrigt getballe och jag tackar Apple varje dag för att de inte får sälja iFånen. Då hade jag suttit och svurit nu.

Yaaay, hade tänkt o gå ner o köpa ny tele idag o samtidigt gå över till tele2, men känns ju som jag lär ge telia en chans till...

Det är inte nätet som är problemet, det är deras växlar.

Tele2 suger för övrigt getballe och jag tackar Apple varje dag för att de inte får sälja iFånen. Då hade jag suttit och svurit nu.

Hur skall man tolka detta? Du har Tele2 och har således inte blivit iFåne och slipper svära....:confused:

Hur skall man tolka detta? Du har Tele2 och har således inte blivit iFåne och slipper svära....:confused:
Nope, jag hade Tele2 men eftersom de inte fick sälja iFånen köpte jag en hos Telenor och har levt lycklig sedan dess :)

Har mobiltbredband från Tele2 men det ska också bytas till Telenor eftersom de har obegränsad datamängd (så fort 4G-nätet är upp n running).

Skitkasst, med tanke på att all vår företagstelefoni ligger hos Tele2. Dvs våra mobiler funkar inte och alltså kan våra kunder inte nå oss.

Nope, jag hade Tele2 men eftersom de inte fick sälja iFånen köpte jag en hos Telenor och har levt lycklig sedan dess :)

Har mobiltbredband från Tele2 men det ska också bytas till Telenor eftersom de har obegränsad datamängd (så fort 4G-nätet är upp n running).

Hade till härom månaden mobilt bredband från såväl Tele2 som Telenor. Generellt sett är Telenor ett bolag jag tycker illa om, men deras mobila bredband är betydligt bättre än Tele2:s. Har dumpat the cheap one.:) Har däremot fast bredband med Tele2 både hemma och på jobbet och det funkar utmärkt.

Tja, jag kan ju säga att just Tele2 plockade t.ex. bort sin batteribackup från en GSM/3G-station som jag känner till. Detta två dagar innan ett stort planerat strömavbrott i samma fastighet. Jag berättade för teknikerna att de skulle bli utan ström och de kunde bara säga att det var order uppifrån och att ombyggnationer för de nya 4G-nätet styrde verksamheten...

Sköter man core-nätet på samma sätt, så kan det bli spännande.

Har dom samma kvalité på UPS'erna som Telenor har så spelar det ingen större roll, tro mig. :)

Jo, tele2 är ju ett rätt litet och misslyckat företag helt klart. Det märker man ju om inte annat på den sinande skaran kunder.

Jag som tänkte byta till tele2 från telenor.
Men nu känns de bra att jag fortsatte med telenor :)

Jo, tele2 är ju ett rätt litet och misslyckat företag helt klart. Det märker man ju om inte annat på den sinande skaran kunder.

Enda fördelen är att man slipper vänta speciellt länge på service när det gäller dem, eftersom de har så få kunder så har de tid att fixa det :D
Skillnad mot äckliga 3, polaren har varit in med sin LG-telefon *jag vet, han får skylla sig själv* för 3:e gången och har väntat i över 3 veckor nu på en ny :huvet
Jävla patrask helt enkelt.

Helvetes fan, ska man, ska man inte... telia eller tele2 det är frågan...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg