Alltid kul med en positiv inställning.Arctic#1 skrev:Men hørru du din tank ar ju skrotnings klar den blir inte bra igjen , leta begagnat vet ja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltid kul med en positiv inställning.Arctic#1 skrev:Men hørru du din tank ar ju skrotnings klar den blir inte bra igjen , leta begagnat vet ja.
philsson skrev:Aplicerat Tanktätning och det har torkat fint och så.
Blev tvungen att borra upp hålet för bensinkranen men återstår ett problem.
Det rinner knappt någon bensin ut genom bensinkranen..
Om man lyser ner i tanklocket så ser man ljuset i det lilla hålet där kranen ska sitta men bensinen rinner knappt. Det är knappt att det droppar och jag har ingen somhällst aning om vad detta beror på.
Någon som har nån aning?. Skulle vara kul att reda ut det.
Å andra sidan så vet jag inte om det har någon betydelse. Kanske räcker med att det droppar. Bara det hinner rinna tillräckligt mycket så inte förgasaren står tom?.
Det är det som är det lustiga.. Man er mycket fint genom hålet. Föresten så rinner det inte mer för att jag tar bort kranen. Även utan kran så rinner det lika lite så jag ser ingen logisk förklaring till att det blir såhär.Långa farbron skrev:Kolla om du fått någon skit i kranen(sitter det kanske ett filter i) eller så att hålet verkligen blev ordentligt uppborrat/rengjort.
philsson skrev:Det är det som är det lustiga.. Man er mycket fint genom hålet. Föresten så rinner det inte mer för att jag tar bort kranen. Även utan kran så rinner det lika lite så jag ser ingen logisk förklaring till att det blir såhär.
Har provat även utan tanklock men ingen skillnad. I övrigt så är det i tanklocket jag har självaste lufthålet och jag körde med annat lock vid tätningen.Långa farbron skrev:Kan det vara något med avluftningen tex ett avluftningshål som blivit igensatt av gojjan som tätade tanken ?
Prova och öppna tanklocket om det är stängt och se om det förändrar sig.
philsson skrev:som jag skrev i rubriken så har jag fått ett litet hål på ca 1mm i diameter på höger sida utav min tank. Den sitter mitt på tanken ungefär där man har knät. Detta gör det inte lättare å laga då det hälst inte ska synas att det varit ett hål.
Någon som har något seriöst tipps på hur man kan laga tanken så att det blir bra, ser bra ut och framför allt håller. Ska vara bensintätt också hälst![]()
Asså det är så jag har gjort.. problemet är ju nu efteråt att jag inte får ut någon bensin knappt.Anders Annell skrev:Det säkraste om man inte vill svetsa är att köpa tätningsgucka från Lelles, det är en tvåkomponentsgucka som du blandar till och häller i tanken efter du tagit bort bränslekran och täppt till hålet sedan roterar du tanken tills hela insidan är täckt och den har stelnat. Då har du ett homogent tätskikt i hela tanken som inte släpper ut nån bensin. Efter det kan du snygga till hålet på utsidan Guckan heter KREEM Fuel-line tanktätare och har artnr. 38-4836 och sen ska du ha rengöring som heter Tank-prep artnr. 38-4835. Jag har gjort detta på min, svetsade först men det blev en por som svettade ut bensin och sabbade lacken.
Lycka till
Anders
Jepp.. exact lika stort som det ursprungliga.Zoidberg skrev:Hur stort är hålet du har borrat ...lika stort som det ursprungliga ?

kan stoppa upp en hel blyertspenna i hålet..Nexor skrev:Borra igen, materialet kanske är genomskinligt och har lagt sig där utan att du ser att det ligger där. Ta då en tång eller nåt o få bort skiten. Annars så har jag ingen aning![]()
men ingen bensin vill sig igenom knappt. 
går inte rikta borren åt olika håll för det är en avlång väg "rÖR" upp till tanken.. När jag blåser/suger så går det skittrögt.. man tror inte nåt går egenom..Zoidberg skrev:Vad händer om du blåser & suger i det, ..går det trögt ?
Enl fysikens lagar borde det pissa rätt bra ur ett 8-10 mm hål om det inte är stopp på vägen eller tilltäppt luftning, ...ju !
Det är inte så att när du borrat bara vikt undan en "flärp" som viker tillbaka sig & fungerar backventil. Kör lite till med borren i olika riktningar för att få bort ev skröfs.
Prylen är att det var inte en blyertspenna. Det var bara ett 0,8 mm stift till en blyertspenna med stift.Zoidberg skrev:... pissa rätt bra ur ett 8-10 mm hål ...
Som jag har sagt förut så har jag borrat så långt jag har kunnat med det längsta borret. ca 10-15 cm rakt in och man ser ljuset om man sätter en lmapa vid tanklocket. Det är det som är det mystiska licksom det borde funka hur bra somhällstZoidberg skrev:...jaha, nått skit är ivägen uppenbart. Det där röret då, ...har det några krumelurer som kan vara problemet ? Prova stick igenom en grov najtråd eller farmors sticknål eller likn. Eller som sagts, borra längre !?

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |