Tappat är tappat... hittat är hittat

P-E skrev:
Ja 100% säker på det. Min syster tyckte de var jobbiga. Men nu har hon inte bott hemma på några år så nu tycker hon de är snälla.

brukar vara så med ovänner för mig iallafall. Tycker illa om de när ni precis har bråkat, men sen när tiden går så glömmer du allt dåligt och kommer bara ihåg personens bra sidor.

Om man enbart tittar på hur du "uppför" dig här på forumet så är du ju inte tillräckligt mogen för att skaffa hoj. Dina föräldrar gör dig en tjänst genom att låta dig mogna lite till innan du skaffar en dödsmaskin.

Edit: Vafan farsan lagar ju dålig mat!! Ignorera allt tidigare snack ha ihjäl han nu!

Tjoffe skrev:
Om man enbart tittar på hur du "uppför" dig här på forumet så är du ju inte tillräckligt mogen för att skaffa hoj. Dina föräldrar gör dig en tjänst genom att låta dig mogna lite till innan du skaffar en dödsmaskin.

Edit: Vafan farsan lagar ju dålig mat!! Ignorera allt tidigare snack ha ihjäl han nu!

Om vi ska jämföra mig med alla här på forumet så tror jag det finns de som skriver betydligt omognare. Att köra bil och mc har inget med hur du mogen du är. Finns personer som är skit mogna och ansvarsfulla men blir tvärtom bakom en ratt/styre. Finns de som är oseriösa och latchar genom det mesta men är väldigt mogna och nogranna bakom ratten/styret.

Ditt argument faller. Ditt beteende har inget med hur du beteer dig i trafiken att göra. Slår dessutom vad om att minst hälften av alla här beter sig annurlunda i det verkliga livet jämtemot sättet de beter sig på forumet. Hur du är som person framför en dator visar inte hur du är i trafiken.

P-E skrev:
Om vi ska jämföra mig med alla här på forumet så tror jag det finns de som skriver betydligt omognare. Att köra bil och mc har inget med hur du mogen du är. Finns personer som är skit mogna och ansvarsfulla men blir tvärtom bakom en ratt/styre. Finns de som är oseriösa och latchar genom det mesta men är väldigt mogna och nogranna bakom ratten/styret.

Ditt argument faller. Ditt beteende har inget med hur du beteer dig i trafiken att göra. Slår dessutom vad om att minst hälften av alla här beter sig annurlunda i det verkliga livet jämtemot sättet de beter sig på forumet. Hur du är som person framför en dator visar inte hur du är i trafiken.

Jag beter mig väldigt omoget när jag sitter på en hoj, hade jag varit 17-18 hade jag betett mig ännu mera omoget. Jag är en fara för mig själv varje gång jag sitter på den. Dock har jag betalat själv för att få utsätta mig för den faran.

Mitt argument om att vara tillräckligt mogen för att köra hoj håller hur bra som helst även om det kanske inte är rätt person som det kommer från. Jag reagerar bara på att du låter som en obstinat fjortis som har fått utegångsförbud. Klagar på att pappa lagar äcklig mat och att dom är rädda om dig, säger att du hatar dom tom.

P-E skrev:
Därför hatar jag gamla, till och med mina föräldrar som är 52-53 eller något..

Det där menar du egentligen inte....
Det hör ungdomen till att se sina päron som universums skum till och från.
Å visst...vissa skulle aldrig fått blivit föräldrar men om ngr år när fått dig lite mer erfarenhet av det som kallas livet så kommer du säkert att inse att dom som i dina ögon verkar vara snåla,griniga idioter trots allt bara vill ditt eget bästa.

Var precis lika när jag var tonåring....
Minns en dag för över 20 år, vi tjafsade om någon skitsak den dagen...några dagar senare var man föräldralös.
Ingen snyftvals från min sida men hoppas det får dig att tänka lite....

Tjoffe skrev:
Jag beter mig väldigt omoget när jag sitter på en hoj, hade jag varit 17-18 hade jag betett mig ännu mera omoget. Jag är en fara för mig själv varje gång jag sitter på den. Dock har jag betalat själv för att få utsätta mig för den faran.

Mitt argument om att vara tillräckligt mogen för att köra hoj håller hur bra som helst även om det kanske inte är rätt person som det kommer från. Jag reagerar bara på att du låter som en obstinat fjortis som har fått utegångsförbud. Klagar på att pappa lagar äcklig mat och att dom är rädda om dig, säger att du hatar dom tom.

Bara för att du kör omoget och farligt behöver inte jag göra det. Sluta utgå ifrån massa saker som du inte vet något om! Det går inte att avgöra om en person är mogen eller säker i trafiken bara för att den i dina ögon beter sig omoget på ett forum. :kocko

Snorfen, jag beklagar sorgen, tråkigt att höra.

P-E skrev:
Bara för att du kör omoget och farligt behöver inte jag göra det. Sluta utgå ifrån massa saker som du inte vet något om! Det går inte att avgöra om en person är mogen eller säker i trafiken bara för att den i dina ögon beter sig omoget på ett forum. :kocko

Hur länge har du haft körkort, om man får fråga?

Den här tråden är för övrigt inte så jätte-OT. Inte alls.

P-E skrev:
De är så snåla att de inte ens vill betala en ryggplatta. Går inte att beskriva de, de måste upplevas. :D
Äh, jäkla bortskämda brat. När jag var i din ålder (faktiskt inte så länge sen), så ville inte mina föräldrar att jag skulle skaffa mc heller.

Men, jag jobbade, köpte mc, tog körkort, köpte skyddskläder allt för mina egna pengar. Sluta förfan att klaga på att de inte köper ditten och datten åt dig, de har ingen skyldighet att göra det.

*moralkaka levererad* :)

Klipp dig och skaffa jobb! :tungan

P-E skrev:

Snorfen, jag beklagar sorgen, tråkigt att höra.

Ja ibland när man läser sånt här egoistiskt dravel undrar man varför man skaffar barn. *Sniff* stackars dig .. som har det så hemskt.

Fan P-E, dina föräldrar är ju verkligen urblåsta. Min farsa har inte bara sponsrat min hoj, han propsar på att nu har jag växt ur den och behöver något mer effektstarkt. Han förhandlar tydligen med de här Marklunds om Turbokit till mig för julklapp.

Andra schyssta grejjer mina päron gjort:
- Köpte ut sprit varje fredag från att jag var 12
- Under den korta period då jag var under 18 och det var åldersgräns på tobak så såg de till att det låg en limpa Cameol ofiltrat på sängen varje vecka.
- Alla polare fick kröka och sånt hemma hos mig jämt
- Jag fick alltid vara ute längst av alla
- Skrev intyg så jag fick röka i rökrutan
- Hjälpt mig sälja stöldgods
- Föreslagit att jag skulle åka på språkresa till London när jag var tretton redan
- Gav mig hur mycket pengar som helst så jag kunde gå ut och roa mig
- Köpte allt jag bad om, de har nu tre hundar och två katter och en massa datorer och sånt som jag ville ha 92-96

Säg åt din farsa att du är mogen nog att ha en CBplusR4000RR med Turbo och hom han tvekar på din mognad kan han ju läsa den här tråden där du uttrycker sådana mogna tankar. Jag kan vara din referens också, PM:a om du vill ha tel#.

:gnissla

stoffer skrev:
Äh, jäkla bortskämda brat. När jag var i din ålder (faktiskt inte så länge sen), så ville inte mina föräldrar att jag skulle skaffa mc heller.

Men, jag jobbade, köpte mc, tog körkort, köpte skyddskläder allt för mina egna pengar. Sluta förfan att klaga på att de inte köper ditten och datten åt dig, de har ingen skyldighet att göra det.

*moralkaka levererad* :)

Klipp dig och skaffa jobb! :tungan

Brat? Jag betalar nästan allt själv, jobbade när jag var 14-15 så kom inte hit med skitsnack!

Bara en fråga P-E - Hur kommer det sig att DU alltid hamnar i sånna här tvister på forumet? Är du för van att skriva på Ghostriders forum?

P-E skrev:
Brat? Jag betalar nästan allt själv, jobbade när jag var 14-15 så kom inte hit med skitsnack!

Men wow har du jobbat när du var 14-15 då kan du ju omöjligt vara en brat? Du sitter då å gnäller som en jävla brat iallafall, helt ledsen för att dina föräldrar inte köper en motorcykel till dig. Skärp dig för fan. Har alla dina kompisar fått motorcyklar av sina pappor eller?

Törs man återgå till ämnet och fråga vad som var i paketen? :tomten

en annan har fått stått för allt själv körkort ,bil mm ingen billig bil heller oj oj.
inte fasen gnäller man för att päronen inte pröjsar åt en.
nu är det dags för mc kortet som jag börja ta när jag va 16. 9år sen :/
dock hade jag tagit det då hade jag med all sanolikhet inte suttit här o skrivit.
insåg efter ett tag att jag var inte mogen nog för mc kort körde som en dåre på crossen bla hur fasen är man då i trafiken jo fullt bredställ på bromsprovet mm första dan på körskolan :tummenupp
nu är man lite mer torrbakom öronen så man inser riskerna mer kanske.
iofs mor anser fortfarande att mc är klippt livsfarligt kan förstå henne då två av hennes jobbar kompisar förlorade sina söner i mc olyckor för ett par sommrar tillbaks.
P-E ett tips gnälla gör man till dagis fröken ;) inte vårat fel att dina päron inte vill köpa dig en båge.
saker man köpt själv har man större respekt för.och tar bättre hand om.
bara mina 2cent

mb:allt va ett smämt finns ingen kärring eller paket :rolleyes:

Haha... Om detta varit sant och om det skulle hända mig så hade jag ställt till med en scen, garanterat!

Nu när Kassaservice nämdes så kom jag att tänka på en trefvlig sak som hände mig -98, fast på Posten då jag skulle gå och betala in hyresavin (detta var innan jag skaffat intrnätt).

Kommer fram till kassan, lämnar fram avin på 2505kr till den lilla tanten bakom glaset och tar sen fram plånboken och står beredd att hala fram kosingen. Men istället för att säga: "2525kr, tack!" så öppnar kassörskan kassaluckan till pengarna och plockar upp 2505kr, som hon lämnar fram tillsammans med det lilla gula kvittot som det står "Inbetalning" på. :3freak

Tackar tackaar! Stoppade ner pengarna i plånkan och gick därifrån med raska steg och ett léende till Systemet... :dricka :banana

bad santa skrev:
hon måste fått totalt hjärnsläpp :3freak
gick du ju mer eller mindre +-0 på den hyran :tummenupp

Bodde ju gratis en månad, plus pengar.
Hon hade säkert :öl tidigare den dagen. :hihi

*/ ?>
Back