Tappat är tappat... hittat är hittat

P-E skrev:
Självklart! Behövs fler som jag! Mina föräldrar är tråkiga och snåla! Vill inte köpa mig en mc. Okej, lugnt. Men jag får inte ens köpa en själv. :kocko Så länge jag bor hemma. De bor i en fet villa me garage vilket är perfekt. Ändå får jag inte ha det. Sen är de allmänt dryga och jobbiga med. Skall bli skönt att flytta hemifrån.
Kan förstå att du tycker dom är jobbiga. Däremot tror jag inte på att du hatar dom, om du själv tror det, tror jag inte du förstått innebörden av att hata nån. Kan säga att väääldigt få egentligen hatar sina föräldrar även fast dom säger det.
En fråga, skulle du bli glad om dom dog?

Nej skulle inte bli glad. Aldrig kul när någon dör. De har inte varit dåliga föräldrar, bara allmänt slappa och tråkiga. Jämt tjuriga. Min mamma är en riktig gnällkärring. Helt sjukt att jag står ut med henne. När jag slyttar ska jag aldrig mer komma tillbaka. Pappa är dum i huvet han har jag inte pratat med på tre månader. Lagar dålig mat också. Ska väl egentligen inte klaga. Finns det som har det betydligt värre. Finns nog många som tycker sina föräldrar är dryga.

Men ni som är 25+ tänker nog inte så. Eftersom nog troligen inte bott hemma på ett bra tag glömmer ni alla deras dåliga sidor och kommer bara ihåg de bra. Så kommer det säkert också bli för mig när jag flyttat. Men när man väl bor hemma så tycker man att de är jobbiga.

Inte alls,,

P-E skrev:
Nej skulle inte bli glad. Aldrig kul när någon dör. De har inte varit dåliga föräldrar, bara allmänt slappa och tråkiga. Jämt tjuriga. Min mamma är en riktig gnällkärring. Helt sjukt att jag står ut med henne. När jag slyttar ska jag aldrig mer komma tillbaka. Pappa är dum i huvet han har jag inte pratat med på tre månader. Lagar dålig mat också. Ska väl egentligen inte klaga. Finns det som har det betydligt värre. Finns nog många som tycker sina föräldrar är dryga.
Men ni som är 25+ tänker nog inte så. Eftersom nog troligen inte bott hemma på ett bra tag glömmer ni alla deras dåliga sidor och kommer bara ihåg de bra. Så kommer det säkert också bli för mig när jag flyttat. Men när man väl bor hemma så tycker man att de är jobbiga.

Jag har kanon föräldrar, dom ville inte att jag skulle ha hoj, så dom förbjöd mig. Mitt argument, men pappa körde, å jag tjänar egna pengar å jag ska ta körkort å skaffa mig en ändå. Resultat, dom sponsrade med hjälm å skinnställ.

Jag har egna ban, 3 grabbar, 2 har kört kross, 1 testat, alla krachat, botade.
Nu tjatas det om egna hojar, ok, ni köper hoj, jag mekar, men ni får betala körkorten själva,men jag lär er köra...ok. Där är diskusionen nu..

PS, jag är äldre än 25+,,bara så där, kört hoj i 30 år... :lol

De är så snåla att de inte ens vill betala en ryggplatta. Går inte att beskriva de, de måste upplevas. :D

P-E skrev:
Går inte att beskriva de, de måste upplevas. :D

Det gäller inte dig kan jag säga.
Eller jag vill nog inte "uppleva" dina föräldrar heller, om nu inte din mamma är Sharon Stone?
Edit: Alternativt Joan Collins då förstås.
Edit II: Gerry Hall oxå undantagen
Edit III: Jane Fonda skulle jag nog inte banga heller, är det din mamma?

:3freak

Last edited:
Har inte läst det sissta i tråden så nån kanske redan har sagt det, vad jag såg har dock inte själva slutklämmen kommit ännu.

Min gammle lärare, förövrigt en väldigt rolig och schyst lärare för en gångs skull, berättade med om denna märkliga händelse... Då va det på posten, han tappade sitt kuvert, det va rätt mycket pengar i det, en tant bakom tog upp det och sa "tappa tappa hitta hitta"... Han berättade precis som boffen att han blev lite småsur, men så beskrev han att han hade en si o så stor låda, han smällde till på den så den for i golvet, tog upp den och sa "tappa tappa hitta hitta", sen gick han därifrån... Han berättade med sån inlevelse att man blev satans nyfiken på vad som fans i den där lådan... Nån frågade ju givetvis vad den innehöll tillslut... Svaret blev:

"Lika mycket skit som jag just berättat för er!" :D

P-E skrev:
Självklart! Behövs fler som jag! Mina föräldrar är tråkiga och snåla! Vill inte köpa mig en mc. Okej, lugnt. Men jag får inte ens köpa en själv. :kocko Så länge jag bor hemma. De bor i en fet villa me garage vilket är perfekt. Ändå får jag inte ha det. Sen är de allmänt dryga och jobbiga med. Skall bli skönt att flytta hemifrån.

Du har aldrig funderat på att dom är rädda om dig och kanske inte tycker du är mogen nog att vara ute och köra själv?

P-E skrev:
De är så snåla att de inte ens vill betala en ryggplatta

Betala för dig själv istället för o gnälla i skämttråden

kul skämt by the way :) :tummenupp

P-E du får ta det i etapper, börja med att säga att du tänker ta hojkort.

jag sa att det var bättre att ta det nu än senare då man glömt delar av teorin, klämde väll även in nått om att jag inte har råd med båge än osv :)

sen då kortet är klart så ser man till att komma hem en dag med båge o hela kittet så dom inte kan säga nej längre :hihi

iof så var nog inte mina föräldrar lika emot att jag skaffade hoj som du säger att dina är :3freak

Padde skrev:
Du har aldrig funderat på att dom är rädda om dig och kanske inte tycker du är mogen nog att vara ute och köra själv?

Nej för isåfall skulle pappa aldrig säga att jag är jätte duktig på att köra bil, de skulle inte heller betala mitt körkort. Men det gör de. De säger att de är rädd om mig, att om jag kör ihjäl mig så ska det vara på en mc jag köpt själv. Han vill inte köpa något åt mig som jag kan dö av. Men de borde egentligen kvitta, för jag kommer skaffa hoj ändå. OM jag skulle köra ihjäl mig kvittar det egentligen vem som gav mig hojen.

Det värsta av allt är att de tar förgivet att jag ska krocka och i värsta fall bli handikappad och i bästa fall dö.. :va

P-E skrev:
Nej för isåfall skulle pappa aldrig säga att jag är jätte duktig på att köra bil, de skulle inte heller betala mitt körkort. Men det gör de. De säger att de är rädd om mig, att om jag kör ihjäl mig så ska det vara på en mc jag köpt själv. Han vill inte köpa något åt mig som jag kan dö av. Men de borde egentligen kvitta, för jag kommer skaffa hoj ändå. OM jag skulle köra ihjäl mig kvittar det egentligen vem som gav mig hojen.

Det värsta av allt är att de tar förgivet att jag ska krocka och i värsta fall bli handikappad och i bästa fall dö.. :va

Du har inte alla delfiner i lagunen va?

P-E skrev:
Nej för isåfall skulle pappa aldrig säga att jag är jätte duktig på att köra bil, .....
......förgivet att jag ska krocka och i värsta fall bli handikappad och i bästa fall dö.. :va

Fullt normalt föräldrabeteende. Mina päron har gjort det och många fler. Genom att hjälpa dig med bil men INTE hoj så ser de till att du introduceras under så skyddade former som möjligt i trafiken. Sen när du har råd att pröjsa ditt hojkort själv så är du en bättre, mognare trafikant.

Du tror väl inte att det dör 800 pers i trafiken varje år för att det är lätt att köra hoj/bil. Det är något man behöver lära sig.

blacktriple skrev:
Så du menar att du tycker så på grund av att du är för ung?

Jag tror dig.

Ja 100% säker på det. Min syster tyckte de var jobbiga. Men nu har hon inte bott hemma på några år så nu tycker hon de är snälla.

brukar vara så med ovänner för mig iallafall. Tycker illa om de när ni precis har bråkat, men sen när tiden går så glömmer du allt dåligt och kommer bara ihåg personens bra sidor.

*/ ?>
Back