Tappat är tappat... hittat är hittat

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Idag på kassaservice hände en helt galen sak.

Jag står i kön och skall sätta in pengar på ett konto i Nordbanken , jag har sedlar och tappar enfemhundring , bakom mig i kön står en äldre tant , kanske runt 65-70, tanten snappar upp min sedel och säger tappat är tappat .. hittat är hittat.

Jag blir så klart förvånad och säger till henne att får jag min sedel , du såg ju när jag tappade den, men hon vägrar ge ifrån sig den , och killen i kassan såg inte vad som hände. eftersom jag inte vill ställa till en scen och döda kärringen så biter jag mig i läppen och ger henne mördarblicken.

Skitsur går jag mot utgången , och ser tanten kliva upp till luckan , hon ställer ifrån sig de inslagna paketet hon har under ena armen på golvet.

Jag går fram och tar upp det och säger hittat är hittat till kärringen och går därifrån .

Nu har jag paketet här på bordet inslaget å fint .. vad skall jag göra med det ?? :rolleyes:

Öppna det och kolla om det blev jackpot. Det kanske är fyllt av guldtackor. Annars kan du sätta paketet i en monter där du skriver "keeping it real since 2005-06-01"
Jag hade nog blivit galen på kärringen om jag ska vara ärlig.

Boffen skrev:

Jag står i kön och skall sätta in pengar på ett konto i Nordbanken , jag har sedlar och tappar enfemhundring , bakom mig i kön står en äldre tant , kanske runt 65-70, tanten snappar upp min sedel och säger tappat är tappat .. hittat är hittat.

Jag blir så klart förvånad och säger till henne att får jag min sedel , du såg ju när jag tappade den, men hon vägrar ge ifrån sig den , och killen i kassan såg inte vad som hände. eftersom jag inte vill ställa till en scen och döda kärringen så biter jag mig i läppen och ger henne mördarblicken.

Skitsur går jag mot utgången , och ser tanten kliva upp till luckan , hon ställer ifrån sig de inslagna paketet hon har under ena armen på golvet.

Jag går fram och tar upp det och säger hittat är hittat till kärringen och går därifrån .

Nu har jag paketet här på bordet inslaget å fint .. vad skall jag göra med det ?? :rolleyes:

Vilken galen jäkel, hon hade fått smaka på jyrgen om det hade hänt mig :mad: ....
Men det klart -för mig är pengar allt....
Klockrent att du plocka ett av hennes "tappade" paket :hihi

du kunde ju tatt hela kärringen å sagt att hittat e hittat.. hähähä.. kan väl alltid va bra te nått med en gammal hagga..

eller väntat utanför å fraågat om hoon vill köpa tillbaka grejerna för en 500-ing, samt sagt att du ska gå bakom henne å ta upp allt hon ställer ner å säga hittat e hittat...
500 spänn stulna av en barnslig kärring kan man ha mycket kul med...

men respekt på dig ändå...

en annan hade väl bara börjat spy demoner över tanten

Boffen skrev:

:yoparty :yoparty :Bugar :Bugar :fyllisar Iskallt!!!
Hahahahah kan fan inte sluta garva när jag tänker på hennes min!!

:3freak :rolleyes: ja du det är som sakt bara å behålla då , vad annat kan du göra med det :va :D

HaHAHA!!! :D
Helt jävla sanslöst!!! Man kunde misstänka dolda kameran nästan men detta låter så surrealistiskt att det måste vara på riktigt!
Vilken sinnesnärvaro Boffen, jag hade fan ställt till med en scen - hade nog inte pallat att nån kan vara så fräck, gammal kärring eller inte. Hade nog fan hållit fast henne och kallat på polisen så dem får lösa det hela.

Finns nog en övervakningskamera på Sv. Kassaservice. Hör med dem om de inte kan hjälpa till, kanske måste du göra en polisanmälan, det är ju för fan stöld. Du "höll" bara hennes saker för du misstänkte att den arma tanten är senildement ;)

Som honkiie säger: Keepin't it real - like Dave Chappelle.

Ska bli spännande att läsa upplösningen
Peace!

Boffen skrev:

Öppna paketet och berätta vad som är i!!!

Hmmm, i mina öron låter det som ren stöld, frågan är bara hur bevisningen ska gå till. Om jag glömmer vart jag har ställt min bil så har jag ju "tappat" den men likt förbannat så är det ju min bil och om någon då tar den så är det ju stöld.
Och varför frågar du ens vad du ska göra med paketet? Öppna det så klart, är det något värdefullt så behåller du det. Är det mindre värdefullt så kan du ju för skojs skull gå till kassaservice och påtala för personen i kassan att den som satte in/tog ut pengar efter dig glömde ett paket utanför butiken och att du gärna lämnar in det. Givetvis har du ju brännt upp innehållet, skrivit ett argt brev där du idiotförklarar kärringjävelen och sen lägger du ner någon form av avföring från tex en katt eller dylikt :tummenupp

Sen så hade det varit på sin plats att kasta omkull kärringen och åberopat "envars" rätt och sen ringt polisen :D

vilken jäkla kärring alltså, man blir ju riktigt förbannad. Jag hade nog ringt polisen direkt. Frågan är hur polisen ser på saken ifall du anmäler henne, och sedan berättar att du snodde hennes paket! Har du otur finns det bara kamera i kassan och det enda dom kommer hitta är att du snor hennes paket, när hon snor din 500-ing kanske inte fastnar på film. Det är säkert ännu mer olagligt att nu öppna hennes paket också.

scud skrev:
vilken jäkla kärring alltså, man blir ju riktigt förbannad. Jag hade nog ringt polisen direkt. Frågan är hur polisen ser på saken ifall du anmäler henne, och sedan berättar att du snodde hennes paket! Har du otur finns det bara kamera i kassan och det enda dom kommer hitta är att du snor hennes paket, när hon snor din 500-ing kanske inte fastnar på film. Det är säkert ännu mer olagligt att nu öppna hennes paket också.

skit samma.. om de öppnas så de inte syns så e de ju ingen fara (kan ju alltid stänga igen dem igen om de inte e nått värdefullt..

men om de vart värt mer än 500 bayarder så skulle nog kärringen reagerat mer...

heimdal skrev:
skit samma.. om de öppnas så de inte syns så e de ju ingen fara (kan ju alltid stänga igen dem igen om de inte e nått värdefullt..

men om de vart värt mer än 500 bayarder så skulle nog kärringen reagerat mer...
Ja, troligtvis är det inte värt nånting :( Kan fortfarande inte förstå att det finns kärringar som hon. Sen klagar HON på att hon inte vågar gå ut på kvällen, rädd för att bli rånad!

scud skrev:
Ja, troligtvis är det inte värt nånting :( Kan fortfarande inte förstå att det finns kärringar som hon. Sen klagar HON på att hon inte vågar gå ut på kvällen, rädd för att bli rånad!

läste i tidningen idag att gruppen, 20 - ca 30 år , var räddast att utsättas för brott...

Därför hatar jag gamla, till och med mina föräldrar som är 52-53 eller något..

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back