Mesktomten
Med lem
Besättare? Som i husockupant?
Stämmer... Det var trevligare i Holland dock, eftersom det i princip är lagligt där... (OT)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer... Det var trevligare i Holland dock, eftersom det i princip är lagligt där... (OT)
Vad gör man som husockupant egentligen, lägger beslag på ett hus man själv inte äger?
Om så är fallet så värderar jag min avföring högre än dig.
Om så inte är fallet så ber jag om ursäkt i förväg.
Ja och nej...
Det finns många skäl. Det jag framhäver är ett politiskt syfte.
I många storstäder är det nämligen som du säkert vet stor bostadsbrist, och i Holland finns en lag som (lite förenklat) säger att det är lagligt att bosätta sig i lokaler som stått tomma i minst 6 månader (gammal efterkrigslag). Dessutom säger lagen att bosättare inte får slängas ut med mindre än att det finns en "bättre plan" för huset än att folk bor där. Med andra ord kan man sätta press på husägare som låter hela kvarter stå tomma genom att besätta dessa.
Så som du säkert förstår så kan jag varken svara ja eller nej eller kanske på din fråga, sen får du värdera mig hur du vill... Jag vet var jag står och vad jag tycker, politiska skiljaktigheter förekommer ju alltid, och det är ju ingenting varken du eller jag kan göra någonting åt.
Anser dom att du e en risk för andra så får dom göra nästan vad som helst bara dom kan bevisa det efteråt.
Har även fått berättat för mig att om dom går ut framför o man gasar emot dom så har dom rätt att använda tjänstevapnet.
Om det hade varit ett barn som sprungit ut på vägen och fått hojjen att crascha hade de sprungit fram och sparkat på barnet? Troligtvis inte och jag vet att det kanske är långsökt men kör man för fort eller på slangen eller etc.. så får man även räkna in konsekvenserna.
Vad är en tankenivå?![]()
det är ju uppenbart att polisen i dethär fallet ser mc kommandes på bakhjulet, tänker "nu jävlar ska han få", Bränner ut i korsningen (man hör hjulen spinna) och orsakar olyckan med flit. Vilket han borde ha lynchats för.
Det är när glaset börjar bli tomt och man funderar på att gå fram till baren för påfyllning.![]()
Stämmer bra det...
Förenklad version:
En bekant till mig blev prejad av vägen av en piket. Dom hade fått för sig att bilen han körde var stulen. Den var dock registrerad på honom.
En polis ställer sig framför bilen och en annan sticker in sitt vapen genom den öppna förarrutan. Magnus, som killen hette, bjöd i frustration på ett varvstopp i neutralen. Varpå han blir skjuten ner genom nyckelbenet, vidare genom hjärtat. Dog på fläcken.
Polisen är såvitt jag vet fortfarande i tjänst.
E* Kom på att den var registrerad på hans far... men det spelar ju ingen roll. Ingen som frågade iaf.
Stämmer bra det...
Förenklad version:
En bekant till mig blev prejad av vägen av en piket. Dom hade fått för sig att bilen han körde var stulen. Den var dock registrerad på honom.
En polis ställer sig framför bilen och en annan sticker in sitt vapen genom den öppna förarrutan. Magnus, som killen hette, bjöd i frustration på ett varvstopp i neutralen. Varpå han blir skjuten ner genom nyckelbenet, vidare genom hjärtat. Dog på fläcken.
Polisen är såvitt jag vet fortfarande i tjänst.
E* Kom på att den var registrerad på hans far... men det spelar ju ingen roll. Ingen som frågade iaf.
haha ne.. de har ja tappat på grund av andra saker. De ja menade med det kanske smått onödiga uttalandet var att jag inte förväntar mig mer av en svensk polis...
Är du född på månen? våra kära svin prejjar ju svenska motorcyklister också, rena rama mordförsöken
Är du född på månen? våra kära svin prejjar ju svenska motorcyklister också, rena rama mordförsöken
Ja, före dig till och med.
Kan du hänvisa till någon händelse där polisen har prejat någon motorcyklist?
Ta ett snack med AK47 på forumet![]()
nästan så du får det att låta synd om ak47.
vi snackar grabbfan som körde på fel sida av motorvägen. hävdade att det itne var hans fel att han gjorde så , när det trotts allt för han fel från första början.. hittar inte den tråden nu..
men kom fan inte med några jävla snyftvisor om ak47.. den pajken är och förblir värre än ett moppefucko.
inte p.g.a sitt handlande utan p.g.a av alla bortförklaringar han hade.![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |