Tankenivå på poliser...

Stämmer... Det var trevligare i Holland dock, eftersom det i princip är lagligt där... (OT)

Vad gör man som husockupant egentligen, lägger beslag på ett hus man själv inte äger?

Om så är fallet så värderar jag min avföring högre än dig.
Om så inte är fallet så ber jag om ursäkt i förväg.

Vad gör man som husockupant egentligen, lägger beslag på ett hus man själv inte äger?

Om så är fallet så värderar jag min avföring högre än dig.
Om så inte är fallet så ber jag om ursäkt i förväg.

Ja och nej...

Det finns många skäl. Det jag framhäver är ett politiskt syfte.
I många storstäder är det nämligen som du säkert vet stor bostadsbrist, och i Holland finns en lag som (lite förenklat) säger att det är lagligt att bosätta sig i lokaler som stått tomma i minst 6 månader (gammal efterkrigslag). Dessutom säger lagen att bosättare inte får slängas ut med mindre än att det finns en "bättre plan" för huset än att folk bor där. Med andra ord kan man sätta press på husägare som låter hela kvarter stå tomma genom att besätta dessa.
Så som du säkert förstår så kan jag varken svara ja eller nej eller kanske på din fråga, sen får du värdera mig hur du vill... Jag vet var jag står och vad jag tycker, politiska skiljaktigheter förekommer ju alltid, och det är ju ingenting varken du eller jag kan göra någonting åt.

Ja och nej...

Det finns många skäl. Det jag framhäver är ett politiskt syfte.
I många storstäder är det nämligen som du säkert vet stor bostadsbrist, och i Holland finns en lag som (lite förenklat) säger att det är lagligt att bosätta sig i lokaler som stått tomma i minst 6 månader (gammal efterkrigslag). Dessutom säger lagen att bosättare inte får slängas ut med mindre än att det finns en "bättre plan" för huset än att folk bor där. Med andra ord kan man sätta press på husägare som låter hela kvarter stå tomma genom att besätta dessa.
Så som du säkert förstår så kan jag varken svara ja eller nej eller kanske på din fråga, sen får du värdera mig hur du vill... Jag vet var jag står och vad jag tycker, politiska skiljaktigheter förekommer ju alltid, och det är ju ingenting varken du eller jag kan göra någonting åt.

Hur kommer det sig att husen står tomma, förlorar inte ägaren till huset en hel del pengar på det? Oavsett så är det ju fortfarande hans/hennes hus anser jag och tycker det är lite fel att folk (läs: du m fl) flyttar in där bara för att ni anser att huset står onödigt där det gör nu och att en ombyggnation/nybyggnation skulle göra sig bättre (antar att det är dit ni vill komma iaf).

Tanken är god och ditt svar är vettigt men fortfarande drar jag tyvärr en direkt paralell till nån protestantrörelse och sådana värderar jag inte speciellt högt, just för att dom tar sig friheter som tvingar människor till ett agerande.

Jag har som vanligt ingen bättre lösning och politikerna lär inte ha gjort mycket åt saken så erat beteende är förståeligt, men dock väldigt olikt mitt egna. Tack för ditt svar iaf.

Sorry för OT...

Anser dom att du e en risk för andra så får dom göra nästan vad som helst bara dom kan bevisa det efteråt.
Har även fått berättat för mig att om dom går ut framför o man gasar emot dom så har dom rätt att använda tjänstevapnet.

Stämmer bra det...

Förenklad version:

En bekant till mig blev prejad av vägen av en piket. Dom hade fått för sig att bilen han körde var stulen. Den var dock registrerad på honom.
En polis ställer sig framför bilen och en annan sticker in sitt vapen genom den öppna förarrutan. Magnus, som killen hette, bjöd i frustration på ett varvstopp i neutralen. Varpå han blir skjuten ner genom nyckelbenet, vidare genom hjärtat. Dog på fläcken.

Polisen är såvitt jag vet fortfarande i tjänst.

E* Kom på att den var registrerad på hans far... men det spelar ju ingen roll. Ingen som frågade iaf.

Last edited:
Om det hade varit ett barn som sprungit ut på vägen och fått hojjen att crascha hade de sprungit fram och sparkat på barnet? Troligtvis inte och jag vet att det kanske är långsökt men kör man för fort eller på slangen eller etc.. så får man även räkna in konsekvenserna.

Om det hade varit ett barn som sprungit ut på vägen och fått hojjen att crascha hade de sprungit fram och sparkat på barnet? Troligtvis inte och jag vet att det kanske är långsökt men kör man för fort eller på slangen eller etc.. så får man även räkna in konsekvenserna.

det är ju uppenbart att polisen i dethär fallet ser mc kommandes på bakhjulet, tänker "nu jävlar ska han få", Bränner ut i korsningen (man hör hjulen spinna) och orsakar olyckan med flit. Vilket han borde ha lynchats för.

det är ju uppenbart att polisen i dethär fallet ser mc kommandes på bakhjulet, tänker "nu jävlar ska han få", Bränner ut i korsningen (man hör hjulen spinna) och orsakar olyckan med flit. Vilket han borde ha lynchats för.
:fakta

Det är när glaset börjar bli tomt och man funderar på att gå fram till baren för påfyllning. :öl

Aha... Jag fick för mig att det var stllt som en fråga, typ: Hur mycket hade polisen i tanken? Men det var länge sedan jag pluggade fysik så jag pallade inte räkna på det...

Last edited:
Stämmer bra det...

Förenklad version:

En bekant till mig blev prejad av vägen av en piket. Dom hade fått för sig att bilen han körde var stulen. Den var dock registrerad på honom.
En polis ställer sig framför bilen och en annan sticker in sitt vapen genom den öppna förarrutan. Magnus, som killen hette, bjöd i frustration på ett varvstopp i neutralen. Varpå han blir skjuten ner genom nyckelbenet, vidare genom hjärtat. Dog på fläcken.

E* Kom på att den var registrerad på hans far... men det spelar ju ingen roll. Ingen som frågade iaf.

Tror väl att att "inte mer våld än vad nöden kräver" gäller snuten också
Dock får får dom använda mer "våld" än gemene person.

Alternativ:

1. Snuten hade inneliggande aggression mot "Magnus"

2. "Magnus" hade gjort mer än vad gemene man får göra

3. Det är ju dock inte kul när det blev som det blev :(

(inte kul alls)

>>Eric

Stämmer bra det...

Förenklad version:

kommer ihåg det.... stog i tidningen för ett par år sen...eller??

Är du född på månen? våra kära svin prejjar ju svenska motorcyklister också, rena rama mordförsöken

Man måste ta i med hårdhandskarna, JEvla MC liggister :mad: :mad: :mad: :mad:
[YOUTUBE-ID]moHJlqD6yag[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]pJ-AJaVgFL4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ta ett snack med AK47 på forumet :tummenupp

nästan så du får det att låta synd om ak47.

vi snackar grabbfan som körde på fel sida av motorvägen. hävdade att det itne var hans fel att han gjorde så , när det trotts allt för han fel från första början.. hittar inte den tråden nu..

men kom fan inte med några jävla snyftvisor om ak47.. den pajken är och förblir värre än ett moppefucko.

inte p.g.a sitt handlande utan p.g.a av alla bortförklaringar han hade.:huvet

nästan så du får det att låta synd om ak47.

vi snackar grabbfan som körde på fel sida av motorvägen. hävdade att det itne var hans fel att han gjorde så , när det trotts allt för han fel från första början.. hittar inte den tråden nu..

men kom fan inte med några jävla snyftvisor om ak47.. den pajken är och förblir värre än ett moppefucko.

inte p.g.a sitt handlande utan p.g.a av alla bortförklaringar han hade.:huvet

Jag vet, kommer ihåg hans historia och BikerBitch frågade nu om man kunde hänvisa till någon händelse och jag gjorde det, kanske inte till själva händelsen då hans tråd är borttagen men till personen som råkade ut för det eller medvetet provocerade fram denna händelse om du tycker det låter bättre.
Nu kanske mitt tidigare inlägg blev lite tokigt, var inte tänkt som ett inlägg som var menat att tycka synd om honom.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti