Tankar runt ERF serien

Tåbbä skrev:
Oj! Bakhjulet går ju byta snabbt som h-e men framhjulet? :va
Hur gör man med bromsoken? beläggen? det låter som en utopisk tid i mina öron, men jag blir gärna överbevisad med ett filmklipp eller så... :)

Sitter en bredare styrkrona som flyttar ut gaffelbenen så att bromsoken inte sitter ivägen för framfälgen. Skivorna har då en annan offset. Beläggen hålls på plats med hjälp av magneter. Bara att lossa muttern, ut med axlen, ut med fälgen som ska bytas och i med den andra igen.

Axxexs skrev:
Sitter en bredare styrkrona som flyttar ut gaffelbenen så att bromsoken inte sitter ivägen för framfälgen. Skivorna har då en annan offset. Beläggen hålls på plats med hjälp av magneter. Bara att lossa muttern, ut med axlen, ut med fälgen som ska bytas och i med den andra igen.
Så enkelt det låter! :brinnerup

Axxexs skrev:
Så dyrt det låter! :brinnerup

Axxexs skrev:

sånna kronor har jag liggande här, mumma...

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back