Tankar runt ERF serien

Tåbbä skrev:
Oj! Bakhjulet går ju byta snabbt som h-e men framhjulet? :va
Hur gör man med bromsoken? beläggen? det låter som en utopisk tid i mina öron, men jag blir gärna överbevisad med ett filmklipp eller så... :)

Sitter en bredare styrkrona som flyttar ut gaffelbenen så att bromsoken inte sitter ivägen för framfälgen. Skivorna har då en annan offset. Beläggen hålls på plats med hjälp av magneter. Bara att lossa muttern, ut med axlen, ut med fälgen som ska bytas och i med den andra igen.

Axxexs skrev:
Sitter en bredare styrkrona som flyttar ut gaffelbenen så att bromsoken inte sitter ivägen för framfälgen. Skivorna har då en annan offset. Beläggen hålls på plats med hjälp av magneter. Bara att lossa muttern, ut med axlen, ut med fälgen som ska bytas och i med den andra igen.
Så enkelt det låter! :brinnerup

Axxexs skrev:
Så dyrt det låter! :brinnerup

Axxexs skrev:

sånna kronor har jag liggande här, mumma...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back