Tamada kan, Roberts kan inte...

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
Och att McCoy inte fick någon styrning i MotoGP och tvingades till Superbike?
:felämne McCoy är väl ändå extremt övervärderad p g a sina sladdar? Många vinster blev det ju inte direkt. Han påminner lite om Kenny med motivationsproblem. Han gör ju inte succé i Superbike heller.

Nyteknik skrev:
Det är en kul liknelse och jag förstår precis hur du menar. Men Roberts skrävlar inte och framstod knappast som en blind höna under säsongen 2000.
Säsong 2000 var väl ingen höjdare. Han vann några viktiga race och taktikkörde resten. Fegspel tycker jag. De flesta riktiga mästare gjorde allt för att vinna och det var därför de var/är underhållande att se. Att se Kenny åka in i depån utan förklaring känns ju sådär.

Jag tror det skulle vara bra för honom att få sparken. Kan bli en nytändning som han verkligen behöver, det börjar ju likna Villeneuve i BAR.

Ninjaboy skrev:
McCoy är väl ändå extremt övervärderad p g a sina sladdar? Många vinster blev det ju inte direkt.

McCoy 2000
3 segrar
3 tredjeplatser
5:a totalt före Capirossi och Checa

McCoy har en cool site.

Ninjaboy skrev:
Säsong 2000 var väl ingen höjdare. Han vann några viktiga race och taktikkörde resten. Fegspel tycker jag. De flesta riktiga mästare gjorde allt för att vinna och det var därför de var/är underhållande att se. Att se Kenny åka in i depån utan förklaring känns ju sådär.

Roberts 1999
4 segrar
2 andarplatser
2 tredjeplatser
2:a i sammadraget efter Criville

Roberts 2000
4 segrar
4 andarplatser
1:a i sammadraget 50 poäng före Rossi

Ninjaboy skrev:
:felämne McCoy är väl ändå extremt övervärderad p g a sina sladdar? Många vinster blev det ju inte direkt. Han påminner lite om Kenny med motivationsproblem. Han gör ju inte succé i Superbike heller.

Jag tror det skulle vara bra för honom att få sparken. Kan bli en nytändning som han verkligen behöver, det börjar ju likna Villeneuve i BAR.

Ni är för roliga...nu är Kenny ingen riktig mästare... :lol

Han förnedrade Mick Doohan i två raka race säsongen 1999, bara det är väl värt lite uppskattning....

Chris Ash skrev:
Han förnedrade Mick Doohan i två raka race säsongen 1999, bara det är väl värt lite uppskattning....

Jämför inte ens Doohan och Kenny är du hygglig. Bara för att Doohan inte vann varje race så är det ingen som har lyckats förnedra honom, allra minst Kenny. :kocko

Två race, ja det är väl kanske så många race Kenny varit imponerande i. :hihi

Chris Ash skrev:
Ni är för roliga...nu är Kenny ingen riktig mästare... :lol

Hur många rejs har Kenny blivit förnedrad i? 100?

Ninjaboy skrev:
Jämför inte ens Doohan och Kenny är du hygglig. Bara för att Doohan inte vann varje race så är det ingen som har lyckats förnedra honom, allra minst Kenny. :kocko

Två race, ja det är väl kanske så många race Kenny varit imponerande i. :hihi

Det är många som lyckats spöa Doohan så det har visslat om det, och Kenny är en av dem.

Jag såg faktiskt det torra racet för ett par helger sen, Kenny drar iväg till en tio sekunders ledning på de första 15 varven, kollar sne över axeln ett par gånger och sänker tempot, i mål var Doohan 4-5 sek efter.

Regnracet är faktiskt en av de största psykologiska prestationerna jag har sett i ett race, Kenny hade en ganska betryggande ledning som sen Doohan började äta in med 1-2 sekunder per varv, Kenny lyckades då (vilket definitivt inte många gör) att sänka sina varvtider så pass så att när Doohan var 2 sek bakom och hade kontakt så drog Kenny ifrån honom igen. Det är jäkligt mäktigt att spöa Mick Doohan på detta sätt....

Chris Ash skrev:
Det är många som lyckats spöa Doohan så det har visslat om det, och Kenny är en av dem.

Många är en kraftig överdrift. Under de cirka 10 år Doohan körde så vann ingen mer än honom så beskrivningar som spöade och förnedrade är ju fel hur man än räknar. Klart att han inte vann alla race, lika lite som Rossi vinner alla race i dag men att säga att många spöade Doohan är ju bara löjligt. Du skulle aldrig blandat in riktiga åkare i det här. :fatta!

Förutom att Kenny blir förnedrad av andra förare så förnedrar han sig själv, sin far och hela sporten genom att åka in i depån efter halva loppet och sura. Det är bara han som gör det.

Last edited:
McB skrev:
Så Rainey och Schwantz räknas inte?

Klart att de räknas men som sagt många var det inte. Rainey och Schwantz kommer dock skyhögt över Kenny på min lista då de lyckades vinna VM samtidigt som Doohan. Även om Doohan i och för sig var skadad -92 och -93 då de tog varsin titel från honom.

EDIT: årtal

Last edited:
Ninjaboy skrev:
Många är en kraftig överdrift. Under de cirka 10 år Doohan körde så vann ingen mer än honom så beskrivningar som spöade och förnedrade är ju fel hur man än räknar. Klart att han inte vann alla race, lika lite som Rossi vinner alla race i dag men att säga att många spöade Doohan är ju bara löjligt. Du skulle aldrig blandat in riktiga åkare i det här. :fatta!

Doohan vann faktiskt aldrig ett VM när motståndet var som hårdast. Även om han skulle gjort det 92 utan sitt benbrott. Jag håller Mick som en av de allra största och att Kenny då körde ifrån honom är lite talande för Kennys förmåga att köra hoj.

Ninjaboy skrev:

Förutom att Kenny blir förnedrad av andra förare så förnedrar han sig själv, sin far och hela sporten genom att åka in i depån efter halva loppet och sura. Det är bara han som gör det.

Stora förare ställer krav, blir man då ignorerad och har en teamchef som arbetar i en annan riktning så tycker jag att åka in i depån och skita i det är en bra lösning, nu är det iofs ingen som vet exakt vad som ärbakgrunden då Kennys och Willings versioner skiljer sig åt. Biaggi ställer också krav, vilket uppfattas som gnäll av många. Doohan gjorde det också. Till skillnad från alla japaner som säger "Vely good" åt allting som teamet/fabriken hittar på.

Chris Ash skrev:
Doohan vann faktiskt aldrig ett VM när motståndet var som hårdast. Även om han skulle gjort det 92 utan sitt benbrott. Jag håller Mick som en av de allra största och att Kenny då körde ifrån honom är lite talande för Kennys förmåga att köra hoj.

Är du :kocko . Ingen har väl vunnit mot så många mästare som han? Lawson, Rainey, Gardner, Schwantz, Criville, Kenny. Rossi har *inte* vunnit mot sina titlar mot så många aktiva mästare.

Doohan förlorade titeln -92 med 4 poäng trots att han var borta över en månad och höll på att få benet amputerat. Säsongen -93 var han knappast återställd heller men vann i alla fall lopp. Det råder knappast någon tvekan om att han var minst sagt kapabel att ta sju raka titlar.

Försvara gärna Kenny du men inte på bekostnad av åkare som gjorde allt för att vinna.

Ninjaboy skrev:
Är du :kocko . Ingen har väl vunnit mot så många mästare som han? Lawson, Rainey, Gardner, Schwantz, Criville, Kenny. Rossi har *inte* vunnit mot sina titlar mot så många aktiva mästare.

Doohan förlorade titeln -92 med 4 poäng trots att han var borta över en månad och höll på att få benet amputerat. Säsongen -93 var han knappast återställd heller men vann i alla fall lopp. Det råder knappast någon tvekan om att han var minst sagt kapabel att ta sju raka titlar.

Försvara gärna Kenny du men inte på bekostnad av åkare som gjorde allt för att vinna.

Släpp dina :kocko De gör sig bättre på moppefuckonas forum.

Varken Lawson,Rainey eller Gardner var aktiva när Mick vann sin första titel 1994. Alex Criville och Kenny Roberts tog heller inte sina titlar förrän efter 1998.

Jag försöker inte försvara Kenny på "bekostnad" av någon. Bara peka på vilka prestationer han faktiskt gjort och vilka förare han slog när han satt på en snabb cykel.

Chris Ash skrev:
Släpp dina :kocko De gör sig bättre på moppefuckonas forum.
Ibland är det bra att använda smileys så att folk vet vad man menar och inte missförstår det man skriver.

Chris Ash skrev:
Varken Lawson,Rainey eller Gardner var aktiva när Mick vann sin första titel 1994. Alex Criville och Kenny Roberts tog heller inte sina titlar förrän efter 1998.
Jaha, så nu måste man vinna titlar helt plötsligt? För att "förnedra" och "spöa så det visslar om det" Doohan så räckte det att man vann ett eller två race. Är det handikappsystem som gäller för Kenny? Du vet lika väl som jag att Mick var bäst även -92 och -93 och när det gäller Alex och Kenny så hade de inte en chans att ta en titel förrän Mick lade av.

Chris Ash skrev:
Jag försöker inte försvara Kenny på "bekostnad" av någon. Bara peka på vilka prestationer han faktiskt gjort och vilka förare han slog när han satt på en snabb cykel.
Ingen av oss lär väl få se Kenny på en snabb cykel igen så vi vet. Det är mycket möjligt att Kenny kan vara en topp-5, kanske till och med topp-3 förare på en Honda men han har nog försuttit sina chanser då han valt fet lön hos Suzuki i stället för vinstchans. Precis som Villeneuve i BAR men tiden går och så småningom när lusten att vinna till slut väcks till liv är det ingen som vill betala så mycket som dem själva tror att dem är värda. Jag tror Kenny avslutar sin karriär i Suzuki och i rekordböckerna så är det ju en bra karriär med ett VM, en del segrar och pole. Som åskådare har han dock aldrig gett mig något.

"Ibland är det bra att använda smileys så att folk vet vad man menar och inte missförstår det man skriver."

Jepp det är alltid bra att skriva "Är du dum i huvudet" och liknande, det är alltid givande i en diskussion.

"Jaha, så nu måste man vinna titlar helt plötsligt? För att "förnedra" och "spöa så det visslar om det" Doohan så räckte det att man vann ett eller två race. Är det handikappsystem som gäller för Kenny? Du vet lika väl som jag att Mick var bäst även -92 och -93 och när det gäller Alex och Kenny så hade de inte en chans att ta en titel förrän Mick lade av."

Dina hopp och slingringar börjar bli irriterande, det var du som tog upp titlarna, inte jag. Jag bara rättade ditt påstående, du får lära dig att komma ihåg vad du skriver annars är diskussion ganska meningslös. Mick Doohan var bäst 1992, knappast 1993. Vad gäller Alex och Kenny får vi tyvärr aldrig veta, eftersom säsongen 99 slutade med fetkrasch för Doohan efter att han två gånger fått stryk av Kenny Roberts, och den ena gången även av Criville och Checa.

Chris Ash skrev:
Jepp det är alltid bra att skriva "Är du dum i huvudet" och liknande, det är alltid givande i en diskussion.
Då jag inte vet något om dig över huvud taget så begränsar sig min användning av kocko-smileyn till din åsikt här. Ber om ursäkt om du tolkade det som att jag tycker du är dum som person, det gick att läsa så men det var inte det jag menade. Endast diskussionen här åsyftades och själv tycker jag att smileyn är rätt roligt ritad, skulle inte alls ta lika illa upp jämfört med utskriven text.

Chris Ash skrev:
Dina hopp och slingringar börjar bli irriterande, det var du som tog upp titlarna, inte jag. Jag bara rättade ditt påstående, du får lära dig att komma ihåg vad du skriver annars är diskussion ganska meningslös. Mick Doohan var bäst 1992, knappast 1993. Vad gäller Alex och Kenny får vi tyvärr aldrig veta, eftersom säsongen 99 slutade med fetkrasch för Doohan efter att han två gånger fått stryk av Kenny Roberts, och den ena gången även av Criville och Checa.
Vad är det för slingringar och vad har du rättat? Mick förlorade titeln -93 av samma skäl som -92, skada, så varför var han sämre som förare -93? Det är rätt uppenbart att han vunnit titeln båda åren utan skadan, nu blev det inte så i historieböckerna men tittade man på dessa säsonger så såg jag ingen som var bättre än honom när man vet vad han gick igenom.

Jag försökte avrunda förra gången då det var rätt länge sedan Tamada nämndes så det kanske är dags att lägga ner det här nu så de som faktiskt ville diskutera de två får chansen att göra det. :hihi Peace. :tummenupp

Ninjaboy skrev:
Jag försökte avrunda förra gången då det var rätt länge sedan Tamada nämndes så det kanske är dags att lägga ner det här nu så de som faktiskt ville diskutera de två får chansen att göra det. :hihi Peace. :tummenupp

Låt gå för det, vi gräver ner stridsyxan så länge... :)

Nyteknik skrev:
Skriv gärna lite om varför du tvivlar på Roberts. Bevisbördan är ju så att säga din – vem som helst vinner inte 500-VM.

Jag tror helt enkelt inte Roberst har vad som krävs i den konkurrens som är nu. Det finns nog fler anledningar till att han kör Suzuki än lojalitet. (Roberts är ju känd för sina lojala uttalanden)
Det finns helt enkelt för många förare som är vassare och skulle vara före Roberts i totalen om alla satt på exakt likadana hojar.

Nyteknik skrev:
Vem hade trott att Yamaha skulle göra sig av med Nakano. Men behålla Abe? Och att McCoy inte fick någon styrning i MotoGP och tvingades till Superbike? Mycket sker under ytan och har inte alltid med förarnas förmåga att göra.

Angående Nakano/Abe så var det ju så att Yamaha skulle banta till fyra hojar då D´Antin skulle köra Ducati. Kawaskai jobbade stenhårt för att få över Nakano och eftersom Yamaha hade Barros, Checa, Melandri coh Rossi under kontrakt så släppte de/konkurrerade de inte om Nakano. Sedan vägrade Barros köra för Yamaha och då blev det Abe eftersom marknaden var tömd på förare. Hade Barros lösts från sitt kontrakt tidigare hade Nakano kört Abes Yamaha skulle jag tro.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back