Tamada kan, Roberts kan inte...

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
Det tror inte jag heller. Men inte för att han är en pinsam föredetting utan för att han kör för ett fabrikat som inte kan bygga en konkurrenskraftig hoj.

Jag tror inte att han kommer vinna eftersom det finns förare som är snabbare än vad han är, oavsett material.

Nyteknik skrev:
Hur kan du veta vilka som är snabbare än Kenny – oavsett material? Senast Kenny körde en konkurrenskraftig hoj vann han ju rubbet.

Senast han och VM-ledaren körde samma hoj var han snabbare, två år i rad dessutom.....osv osv...

Nyteknik skrev:
Hur kan du veta vilka som är snabbare än Kenny – oavsett material? Senast Kenny körde en konkurrenskraftig hoj vann han ju rubbet.

Precis lika mycket som du kan veta att det är materialet som står mellan Kenny och en ny titel. Dvs inte mycket alls.
Jag tror inte han har kapaciteten bara. Finns för många andra som är snabbare än honom.

Goodstuff skrev:
Precis lika mycket som du kan veta att det är materialet som står mellan Kenny och en ny titel. Dvs inte mycket alls.
Jag tror inte han har kapaciteten bara. Finns för många andra som är snabbare än honom.

Titel kanske han inte tar på en Honda, men han skulle definitivt vara kapabel att vinna race..

Det är ju skönt att det finns några som vet hur det ligger till. Vi gissar alla ungefär lika bra/dåligt.

Goodstuff skrev:
Det är ju skönt att det finns några som vet hur det ligger till. Vi gissar alla ungefär lika bra/dåligt.

Nä, din gissning är betydligt sämre än vår.

Valmers har aldrig varit på mattan ens....

Nyteknik skrev:
Skriv gärna lite om varför du tvivlar på Roberts. Bevisbördan är ju så att säga din – vem som helst vinner inte 500-VM.

där har du en poäng :tummenupp

hur många nu aktiva har vunnit ett 500vm /motgp vm???

jag kommer bara på 2 :huvet (roberts och rossi)

Goodstuff skrev:
Som sagt. Det är tur att några vet hur det ligger till...
Vi är bara töntar. Chris Ash och Nyteknik vet ju hur det ligger till. Underligt att ingen hos HRC eller Yamaha inser det uppenbara; kontraktera Roberts så vinner vi VM? Eller kan det vara så att ingen vill ha honom? Vad kan det bero på, om han är så jävla bra?

Roberts påminner mig om Ingemar Johansson. Den blinda hönan hittade ett korn, och skrävlar om det resten av livet, medan folk flinar bakom ryggen.

valmers skrev:
Underligt att ingen hos HRC eller Yamaha inser det uppenbara; kontraktera Roberts så vinner vi VM? Eller kan det vara så att ingen vill ha honom? Vad kan det bero på, om han är så jävla bra?
Varför Roberts har fortsatt att köra för Suzuki trots att de inte har kunnat erbjuda honom en konkurrenskraftig hoj är inte helt lätt att förstå. Förmodligen får han oförskämt bra betalt och känner kanske någon form av lojalitet mot märket som han tog sin titel med. Vad vet jag? Att Honda eller Yamaha inte vill ha honom tror jag inte på. Vem hade trott att Yamaha skulle göra sig av med Nakano. Men behålla Abe? Och att McCoy inte fick någon styrning i MotoGP och tvingades till Superbike? Mycket sker under ytan och har inte alltid med förarnas förmåga att göra.

valmers skrev:
Roberts påminner mig om Ingemar Johansson. Den blinda hönan hittade ett korn, och skrävlar om det resten av livet, medan folk flinar bakom ryggen.

Det är en kul liknelse och jag förstår precis hur du menar. Men Roberts skrävlar inte och framstod knappast som en blind höna under säsongen 2000.

Nyteknik skrev:
Det är en kul liknelse och jag förstår precis hur du menar. Men Roberts skrävlar inte och framstod knappast som en blind höna under säsongen 2000.
Nej, han talar ju sällan om hur bra han är. :3freak

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back