Taliriser

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Om man ska bygga en egen tailriser, antar att den ska vara kortare än orginalt...



Upphängningen ser ut såhär...

SUZUKIHAYABUSAIDNst.JPG
 
Rätt!

Men varför vill du höja baken?
För att få hojen mer snabbstyrd eller utseende?
 
Märkte inte någon större skillnad på kör egenskaperna på min blade -98........
Men där emot fick den ett uppsving i utseendet......vilket var det som jag var ute efter :bow
 
BENSON skrev:
Märkte inte någon större skillnad på kör egenskaperna på min blade -98........
Men där emot fick den ett uppsving i utseendet......vilket var det som jag var ute efter :bow

Jo fast min gs, är väldigt låg bak orginal, så jag tror det skulle
ge mig + i både utseende och köregenskaper :tummenupp

Så om man ska göra egna, fräsa alu??
 
Japp fräsa alu blir det bästa.

mht köregenskaber. vet jag inte, jag tycker framgaflen på Gs'en är VÄLDIG mjuk som standard. Du får ju brantare gaffel mm om du höjar cykeln bak.

Bara lite att fundere på. men du ska nog inte höja den 10cm med en gång :D
 
Bo_R1 skrev:
Japp fräsa alu blir det bästa.

mht köregenskaber. vet jag inte, jag tycker framgaflen på Gs'en är VÄLDIG mjuk som standard. Du får ju brantare gaffel mm om du höjar cykeln bak.

Bara lite att fundere på. men du ska nog inte höja den 10cm med en gång :D


men gaffeln har jag fått reda på hur man får bot på =D
man trycker i distanser så fjädrarna trycks ihop, ska funka skitbra enligt fransmän =D
Jo gaffeln är ingen höjdare över 140 när det svänger så börjar
den gunga lite, men om man gungar i otackt så slutar det ;)
Man måste ha teknik om man inte har effekt :tummenupp
 
Jag antar att du kanske redan vet detta men ifall att:

GSX-R750 stötdämparen (vissa årsmodeller) passar med lite mindre modifikationer i din hoj. Den är längre samt säkert bättre än den som sitter (satt kanske?) orginal. Med en sådan så behöver du inte bygga någon dylig konstruktion utan det ska enligt uppgift funka kanon.
 
DumDum skrev:
Jag antar att du kanske redan vet detta men ifall att:

GSX-R750 stötdämparen (vissa årsmodeller) passar med lite mindre modifikationer i din hoj. Den är längre samt säkert bättre än den som sitter (satt kanske?) orginal. Med en sådan så behöver du inte bygga någon dylig konstruktion utan det ska enligt uppgift funka kanon.


jo jag har också hört om det, men verkar svårt eller sviindyrt
att få tag på en sådan... men kanske värt att kolla lite mer...
 
Berätta hur det går, behöver också risers om jag ska kunna få dit min racebakdel. Din är absolut inte låg om man jämför med min kan jag tala om. :(
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top