Tal om Valentino

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Ska hålla ett tal på torsdag (Svenska C) på 5 minuter. Har hittat fakta om Rossi's liv (var han föddes, hur många vinster, bla bla bla..) Men det är ju inte det som är intressant när man ska hålla tal. Så skriv gärna om ni har någon intressant fakta, det kan vara vad som helst.

Varför kallas han för The Doctor t.ex?

All information är välkommen så vet ni något spännande om honom så skriv det gärna :tummenupp

Troligen helt ointressant att lyssna på om man inte själv är mkt intresserad av roadracing. Om du ändå ska välja Rossi som ämne bör du vinkla det ur ett perspektiv som kan bli intressant för åhörarna. Kanske varför en italiensk kille blev världsstjärna i RR och inte en svensk.

Nyteknik skrev:
Troligen helt ointressant att lyssna på om man inte själv är mkt intresserad av roadracing. Om du ändå ska välja Rossi som ämne bör du vinkla det ur ett perspektiv som kan bli intressant för åhörarna. Kanske varför en italiensk kille blev världsstjärna i RR och inte en svensk.

tack, jag har redan tänkt på det så jag ska nog få dem att bli intresserade...

Hans pappa Graziano (stavn.?) vann sitt enda 250 GP på Gelleråsen (79?)

Och jag stod i depåböjen och vifta flagga :tungan

Mac skrev:
Ska hålla ett tal på torsdag (Svenska C) på 5 minuter. Har hittat fakta om Rossi's liv (var han föddes, hur många vinster, bla bla bla..) Men det är ju inte det som är intressant när man ska hålla tal. Så skriv gärna om ni har någon intressant fakta, det kan vara vad som helst.

All information är välkommen så vet ni något spännande om honom så skriv det gärna :tummenupp

Rent allmänt så används titlarna Dottore samt Profesore på folk som är riktigt duktiga på något i Italien, på skoj alltså.
Bland annat kallades det gamla fotbolsproffset Gunnar Gren just för Professorn.
Det har mao inget med akademiska meriter att göra.

H-Klint skrev:
Hans pappa Graziano (stavn.?) vann sitt enda 250 GP på Gelleråsen (79?)

Och jag stod i depåböjen och vifta flagga :tungan
Jag har oxå stått i flaggtornet på Åsen.

Kan väl bidra med lite skvaller som tex att han är en generös kille,
kocken på den italienska restaurangen där jag äter min dagliga lunch är uppväxt 2 mil från Rossis hemort och känner en del av Rossis kompisar. Dessa brukar han bjuda, ett dussin eller ett tjog vad vet jag på semester till exotiska platser, det brukar inte räcka med en miljon i kostnader.....

Enligt italiensk press, så siktar han på att köra formel 1 inom 2-3 år,
om det blir Ferrari så är lyckan fullständig hos italienarna som har väntat många år på en italienare i en vinnande Ferrari.
Räikkönen ( Todt vill ha honom) och Rossi i Ferrari vore det ultimata, då kanske man kan börja hålla på Ferrari igen.

De norska kommentatorerna på Eurosport har vid ett par tillfällen hävdat att det är så många doktorer i Italien som heter Rossi, och att Valentino därmed tog det smeknamnet som en kul grej... Låter jävligt långsökt tycker jag. Tror mer på Lord Melchet's teori.

Gixxer 1000 skrev:
Enligt italiensk press, så siktar han på att köra formel 1 inom 2-3 år,
om det blir Ferrari så är lyckan fullständig hos italienarna som har väntat många år på en italienare i en vinnande Ferrari.
Räikkönen ( Todt vill ha honom) och Rossi i Ferrari vore det ultimata, då kanske man kan börja hålla på Ferrari igen.

Det vore döden för F1... Redan tråkigt att se röda bilar vinna

Mac skrev:

eftersom läraren (förmodligen) aldrig ens hört hört talas om varken rossi eller moto gp kan du ljuga om det mesta, så länge det verkar trovärdigt.

rerell skrev:
De norska kommentatorerna på Eurosport har vid ett par tillfällen hävdat att det är så många doktorer i Italien som heter Rossi, och att Valentino därmed tog det smeknamnet som en kul grej... Låter jävligt långsökt tycker jag. Tror mer på Lord Melchet's teori.

Lord Melchet har rätt, och hur skulle man kunna ha fel med Bussei som avatar?

Goodstuff skrev:
Lord Melchet har rätt, och hur skulle man kunna ha fel med Bussei som avatar?
Tackar ödmjukast.
Visste ni förresten att för ca 20 år sedan fanns det en finne som hette Rossi som körde RG 500 i VM.
Seppo Rossi nämligen.
Han och Valentino är förstås inte alls släkt, men du kan säkert svänga i hop något kring detta.
Här är en bild från Imatra 81

Bifogat

• ROSSI81.jpg
    ROSSI81.jpg
    22 KB · Visningar: 87
KalleNorton skrev:
eftersom läraren (förmodligen) aldrig ens hört hört talas om varken rossi eller moto gp kan du ljuga om det mesta, så länge det verkar trovärdigt.

då blir det inte mycket sanning... tycker det mesta kring killen borde låta icke-trovärdigt om man inte visste vad det handlade om.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back