Vurpan 40
Ny medlem
Jag tackar..
Lite vänlighet skadar inte...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så här i samhället när jag ska över gatan själv så tittar jag bort och bara går över.
Att fotgängare ska ha företräde är faktiskt helt jävla sjukt. Sedan denna lag infördes har olyckorna vid övergångsställ ökat med nära 100% (saknar skriftlig källa dock, men pratade med en bekant på VV). Folk stövlar rakt ut i vägen utan att se sig för bara för att de har lagen på sin sida. Tacka fan för att de blir påkörda. För att inte tala om alla satans cyklister som tror att samma lag även gäller dem... Tvi!
Jag kan nog slarva lite när jag går till fots, men när jag cyklar så tackar jag alltid när folk stannar, och jag brukar alltid tacka när bilister går undan så jag kan köra om. Oavsett om jag kör hoj eller bil. Dock är jag petigare med sånt när jag kör hoj, så att "vi" ibland framstår som artiga å trevliga i trafiken![]()
Säkerligen det bästa alternativet att få bort problemet med. Lär du din dotter sådant trafikvett också?![]()
Jag har för mig att det var snack om att lagen skulle slopas av just den anledningen. Folk borde fan ha körkort för att vara ute och gå, typ gåkort.
Jag har för mig att det var snack om att lagen skulle slopas av just den anledningen. Folk borde fan ha körkort för att vara ute och gå, typ gåkort.
Jag sa ingenting om att det var något bra sätt alls. Men man blir både trött och irriterad. Så för att slippa stå och vänta på bättre tider går man bara.
Nej jag lär absolut inte min dotter sådant beteende, var får du det ifrån? Jag skrev ju att när jag var själv gjorde jag så. Mest för att när jag är själv är jag alltid på väg nånstans där jag har en tid att passa och tidsoptimist som jag är så blir det lätt bråttom många gånger.
Det som jag stör mig mest på är att de idioterna som lägger fram dessa förslag om fler övergångsställen med farthinder och utökade 30-sträckor på udda ställen är samma idioter som helt glömmer bort varför de ville driva igenom dessa förslag så fort de kommer bakom ratten. Då kunde man ju hållt käft från första början.
Ha ha. Ja, fifan. Och framförallt körkort för att få skaffa barn och hund.
Det var ganska självklart för mig att du inte lär din dotter det. Ville bara styrka mitt resonemang om hur dumt det är att gå tillväga på det sättet. Ärligt talat kan jag inte påstå att jag håller hastigheten alla gånger men självklart så är jag uppmärksam och förmodligen kommer jag inte köra på någon men att folk ska öka risken för en olycka bara för att jag inte håller hastigheten är bara idiotiskt. Du är inte den enda som springer rakt ut i vägen när man puttrar förbi med en gnutta gasglädje. Det är ungefär lika idiotiskt som att köra för fort på 30-vägar
![]()
Ja, vill du göra det?!![]()
Helt allvarligt - absolut...det är väl redan så i många fall att lämpligheten hos husse och matte undersöks till viss mån om det handlas hos seriös kennel (inte knodd, vovve..)?
Det är inte alla som är lämpliga som förälder direkt, men med tanke på den utbredda, lavinartade ökningen på oerhört dumma människor* i svedala skulle det bli problem med återväxten.
* Jag skyller detta på internet i allmänhet, wikipedia och framför allt google (ingen bryr sig om att lära sig på egen hand via trial&error och/eller andra beprövade metoder - man återupprepar det någon annan sagt/hört/yrat fram).
/J - har inte fått i sig kaffet än, fortfarande på hugget...
Att heja på andra hojåkare e ju som att flina åt den andra snubben i dubbelmackan, det är ju för att visa att man förstår hur gött han har det!![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |