Teddy
"...I been here for years"
Först och främst, tack ni som gjorde detta möjligt. Gustav Ohlander, Patrik@Racerepairs, och Peter Bonnivart, det hade inte gått utan er hjälp.
Så, här har ni det, mitt officiella tack och hejdå. Jag har alltid gillat storslagna avskedskalas, ni som inte klarar av honungsdrypande sentimentaliteter kan sluta läsa nu, härefter kommer inte ett öga lämnas torrt, det blir ett bombastiskt adjö.
Fan, 10 år, det är en ganska lång tid. Det är väl bara jag och Humlan som är de kvarvarnade non-stop aktiva B-förarna från Class of 2001. De flesta lägger av efter en eller två säsonger, några få klassar upp sig och kör ett par säsonger till, och sen finns de där romantiska entusiasterna som bara vägrar att lägga sig ner och dö, som bara fortsätter trots allt, utan att egentligen komma vidare, som bara står och stampar på samma fläck men ändå garvar och har kul. En sån är jag. Jag skulle kunna hålla på 10 år till men mitt liv ser inte likadant ut som det gjorde för 10 år sedan, jag har varken tid eller pengar över, ekvationen går helt enkelt inte ihop.
Klockorna började ringa 2008 och jag sade hejdå tyst för mig själv när jag låg där och sprattlade i sandfållan en ljummen septemberkväll efter att ha gått av i ledning på LMS klubbrace. There would be no more, trodde jag. Men sen började Gustav ringa och tjata på mig under 2009 så jag drog fram min gamla Aprilia RS250 gathoj och körde LMS B-tävling innan jag sålde den. Med en kraschad racer i garaget och noll på kontot briserade raketerna på himlen och 2009 blev till 2010. Sin vana trogen började Gustav ringa och tjata lagom till att tussilagoblommorna siktades i dikeskanten men gav honom kalla handen och sade kategoriskt tvärnej. Sen startade han den där tiggartråden här på SH och allmosorna började komma in, då började det bli svårt att inte ens försöka själv så jag prutade på familjens studsmatta och vips öppnade sig fönstret till möjligheternas land. Hojen hämtades hem och jag spenderade ett tiotal kvällar i förrådet med att demontera, byta ut delar och montera. Det var oerhört tillfredsställande att få skruva racer igen. Sen en dag stod Gustav där med skåpbilen och öppen baklucka.
Så, här har ni det, mitt officiella tack och hejdå. Jag har alltid gillat storslagna avskedskalas, ni som inte klarar av honungsdrypande sentimentaliteter kan sluta läsa nu, härefter kommer inte ett öga lämnas torrt, det blir ett bombastiskt adjö.
Fan, 10 år, det är en ganska lång tid. Det är väl bara jag och Humlan som är de kvarvarnade non-stop aktiva B-förarna från Class of 2001. De flesta lägger av efter en eller två säsonger, några få klassar upp sig och kör ett par säsonger till, och sen finns de där romantiska entusiasterna som bara vägrar att lägga sig ner och dö, som bara fortsätter trots allt, utan att egentligen komma vidare, som bara står och stampar på samma fläck men ändå garvar och har kul. En sån är jag. Jag skulle kunna hålla på 10 år till men mitt liv ser inte likadant ut som det gjorde för 10 år sedan, jag har varken tid eller pengar över, ekvationen går helt enkelt inte ihop.
Klockorna började ringa 2008 och jag sade hejdå tyst för mig själv när jag låg där och sprattlade i sandfållan en ljummen septemberkväll efter att ha gått av i ledning på LMS klubbrace. There would be no more, trodde jag. Men sen började Gustav ringa och tjata på mig under 2009 så jag drog fram min gamla Aprilia RS250 gathoj och körde LMS B-tävling innan jag sålde den. Med en kraschad racer i garaget och noll på kontot briserade raketerna på himlen och 2009 blev till 2010. Sin vana trogen började Gustav ringa och tjata lagom till att tussilagoblommorna siktades i dikeskanten men gav honom kalla handen och sade kategoriskt tvärnej. Sen startade han den där tiggartråden här på SH och allmosorna började komma in, då började det bli svårt att inte ens försöka själv så jag prutade på familjens studsmatta och vips öppnade sig fönstret till möjligheternas land. Hojen hämtades hem och jag spenderade ett tiotal kvällar i förrådet med att demontera, byta ut delar och montera. Det var oerhört tillfredsställande att få skruva racer igen. Sen en dag stod Gustav där med skåpbilen och öppen baklucka.
Bifogat
Last edited: