TACK - Gotland Ring 11-13 juni 2005

Kamikaze kid skrev:
Köpt ett par Oxtar stövlar så det ska funka bättre än mina gamla trotjänare i tunnt skinn, om jag får för mig att öva höga hopp och trassla in mig i en bil på väg ner

Kan väl be dom som satt i bilen jag mer eller mindre landade på om ursäkt...
Dom blev nog skitskrajja när en Blå skinklädd kille kommer flygades från ingenstans när dom satt och slumrade i bilen :rolleyes:

Kommer inte att offra mig igen så nån annan får ta den uppgiften nästa år...
Pickis att hoppa ifrån kan jag däremot hålla med! :lol

Upp med tråden bara så anmäler jag mig omedelbums! :banana (vill ju ha start nr 1)

Ja, du får sluta skrämma våra deltagare. Då kanske dom inte vill komma tillbaka nästa år ;)

Vi får väl utse någon som offrar sig nästa år då. Typ dra lott om det eller säga att den som anmäler sig som nr 13 får vara offer :D

Yasha skrev:
Rejsbrännan är optimal efter helgen, det var så j-a kallt i depån på söndagen, så skinnstället fick vara pozerpå hela dagen och det enda som är färgat på min kropp är ansikte och händer.
Detta fenomen märkte jag åxå.
Lördag kväll var ansikte och händer vackert självlysande i rött och resten i bländande vitt :gnissla
Inte tyckte jag att de va mycke sol på lördagen iaf :va Tji fick jag..

Fjällar nu på näsa och öron, men de vare fan värt för en så rolig helg.
Vi ska med nästa år igen, men då stannar vi på Lelle veckan med och hoppas på att det blr en måndag även det året, på banan;)

Kan bara instämma i den allmänna lovsången: en superhelg att minnas under mörka vinterkvällar!! :tummenupp

En liten önskan: kan inte nån bogsera det där "Gotland" lite närmare, typ till utanför Tyresö och bygga en bro som bara hojar kan ta sig över på?

Tack alla ni som gjorde det möjligt :Bugar ,

/GoG

Nitrous skrev:
...och massor med hojar som stod där herrelösa :-)
Jag var en av de oroliga ägarna. :skrämd Låste noggrant och försäkrade mig om att det skulle vara folk där hela natten. :näsblod

Som sagt, tack för en fantastisk helg med mycket bra åkning. Det enda som går att förbättra är väl anläggningens faciliteter som lyste med sin frånvaro. Fick ni någon info vad de planerar härnäst? Asfalterad accessväg, depåbyggnader, wc, el, ..?

Last edited:
Ninjaboy skrev:
Jag var en av de oroliga ägarna. :skrämd Låste noggrant och försäkrade mig om att det skulle vara folk där hela natten. :näsblod

Som sagt, tack för en fantastisk helg med mycket bra åkning. Det enda som går att förbättra är väl anläggningens faciliteter som lyste med sin frånvaro. Fick ni någon info vad de planerar härnäst? Asfalterad accessväg, depåbyggnader, wc, el, ..?

Har inte fått så mycket info mer än att utbyggnaden av hela 6,5Km slingan fortsätter. Jag noterade att det stod en transformatorstation uppe vid bajamajorna i år och den stod inte där förra året så ström borde snart finnas.
Vatten är ju ett måste att få dit, alltså drickbart vatten!

Min personliga gissning är att byggnader för riktiga toaletter, duschar m.m. lär byggas sist av allt.
Men en helt färdig depå med lite tak och skugga för alla vore nog inte fel att satsa på.

Infartsvägen kommer sannolikt inte byggas föränn 6,5km slingan är klar då infartsvägen kommer att sträcka sig fram till en annan depå som är större. Infartsvägen kommer att vara i Sydvästlig riktning om man står i depån vi använde nu. Hörde rykten om att offerten bara för infarten låg på 1 Miljon, det är inte billigt att bygga bana :tungan

Din hoj stod förresten säkert där, vi lämnade inte depån en endaste gång under hela helgen :)

/Nitrous

Vill oxå passa på att tacka för 3st tokroliga dagar :fyllisar

Banan var ju inte alls så hal som det snackades om innan. Upptäckte att däcken inte gick lika varma som på andra banor i Sverige. Det här måste vara den roligaste banan i Sverige. Ser fram emot när hela banstäckningen är klar o hoppas på en upprepning av detta lyckade arrangemang nästa år. TACK Liwa1 & Nitrous + alla andra som förgyllde dessa dagar :tummenupp

/Andreas #72

Da Weasel skrev:
Upptäckte att däcken inte gick lika varma som på andra banor i Sverige. /Andreas #72

hmmm.. :)

Nog gick det att få upp värmen i däcken alltid! :tummenupp
dock med detta tråkiga resultat... haaaaalt! :banana
(Inte direkt optimerad dämpinställning iofs.. :huvet )

Men som sagt skoj vare och ett klockers arr.! :tummenupp

Bifogat

• slut_däck.jpg
    slut_däck.jpg
    53.1 KB · Visningar: 81
KaZ skrev:
hmmm.. :)

Nog gick det att få upp värmen i däcken alltid! :tummenupp
dock med detta tråkiga resultat... haaaaalt! :banana
(Inte direkt optimerad dämpinställning iofs.. :huvet )

Men som sagt skoj vare och ett klockers arr.! :tummenupp

Jo..fast det där har nog mer med fjädringsinställningar att göra än med temp i däcken. Det jag menade var att på vissa banor brinner det nästan i däcken efter ett körpass.

Däcksvärmare minskade iof slitaget, men till slut såg även mina däck ut så där...både fram o bak he he :banana Och då blev det lite halt, men på det sätt att man kände att baken gick ut på sladd. Mest under acceleration i uppförsbackarna...ganska skön känsla så länge det inte toksläpper (då gör man i brallan :hihi )

Da Weasel skrev:
Däcksvärmare minskade iof slitaget, men till slut såg även mina däck ut så där...både fram o bak he he :banana Och då blev det lite halt, men på det sätt att man kände att baken gick ut på sladd. Mest under acceleration i uppförsbackarna...ganska skön känsla så länge det inte toksläpper (då gör man i brallan :hihi )

hehe :hihi
Jo man kan nog säga att det släppte så att jag släppte mig ett antal gånger under söndagen.. :rofl
Tobbe från Bike, tyckte av nån anledning att det va jätteskoj att åka bakom mig och kika...

:banana

Da Weasel skrev:
Jo..fast det där har nog mer med fjädringsinställningar att göra än med temp i däcken. Det jag menade var att på vissa banor brinner det nästan i däcken efter ett körpass.

Tror inte det bara har med fjädringen att göra, det måste vara något annat inblandat.
Mitt förra däck som jag bytte inför Gotland var inte slut på något vis och då hade det rullat tre kvällar och en heldag på Sviestad, en heldag på Kinnekulle och en heldag på Anderstorp, totalt 90 mil bana med samma inställning. Efter tre pass på lördagen var det nya (mitt femte Diablo Corsa) slut, med samma fjädringsinställning! Med okänd bana och ytterligare dagar att köra laddade jag inte speciellt hårt heller.
Tror det bor Gotländskdäckätarsork under ringen...

Nu har man inspekterat filmen när man kör, ser vart man gör fel, vad man kan förbättra med mera.
Nu längtar jag tillbaka ännu mer ju, vill köra där nu.
Göra allt bättre.

Då var man hemma igen :(
Tack till alla för en strålande helg :Bugar Nosen flagar och hojen är skitig, men vad gör det?
Nu ska det tvättas, skuras och packas om inför Europatouring på söndag!
Ses på Kinnekulle!

Last edited:
Hemma igen......

TACK alla för en toppenhelg.... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

....vi var ju kvar ett tag på ön o kom hem nu ikväll ! Inte för att JAG ville åka hem men...... :rolleyes:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show