TACK - Gotland Ring 11-13 juni 2005

Hagster skrev:
En sak som jag tyckte var grymt bra var uppvärmingsvarven. Ingen körde om eller drog fullt direkt utan att man fick upp värmen i däcken i lugn o ro! :tummenupp
Personligen tyckte jag tvärtom angående omkörningarna.
Vet inte om det var oklart på förarmötena för vissa men jag såg flera gånger folk som började köra om redan efter första varvet (speciellt en liten 250 med två killar som körde mer grus än asfalt :hihi ).

På Mastervarven var det folk som missade att gå in i depån, trots att det låg en instruktör före med näven i vädret.

Jag har ett par punkter som jag tycker att man kan förbättre till kommande körningar och tänkte PM:a dem till Nitrous :)

Suomalainen skrev:
Hade motardpiloterna nån chans att hänga på sporthojarna? Banan är ju ändå rätt snabb...
Fråga Zeb, han var där som instruktör med sin motard (då han inte var på utflykter och fotade gröna laguner :lol )

Liwa1 skrev:
Röd som en kräfta, trött, slut i kroppen men med ett leende på läpparna sitter jag här nu efter 3-dagar på Gotland Ring

Dessa 3-dagar har varit underbara och åter igen har vi haft tur med vädret. Fick några få pass i regn men sedan torr bana. Dock önskar jag lite mer värme på kalkön. Men men, man kan inte få allt.

För att få till dessa 3 dagar är det mycket som måste göras innan, under tiden och efteråt. Jag vill absolut tacka alla för en härlig insats dessa dagar.

Stort tack till:
- alla deltagare som gjorde denna dag vad den blev till
- röda korset för deras insats på helgen
- alla instruktörer som hjälpt oss förlorade hojåkare till rätta
- Jenny, Hornet, Prillan, Badtoy, Twinsucker, Betsy som hjälpte oss på plats med det praktiska.
- Sponsorerna, Din MC & Hembiobutiken
- Swedie med sporthoj.com
- Cateringfirman
- carl-axel

Jag och Nitrous har redan startat arbetet för Gotland Ring 2006 samma helg som denna. Vi ses väl då?

Mina små minnen från denna helg
* Sandfållan efter rakan fungerar som avåkningszon, har testat den :4skrika
* Swedie är bara en dröm, för man kan inte köra så fort :7peta
* Alicia, Swedie & två från Gbg som vaknade som djupfrysta ispingviner efter sovit i bilen en natt.
* Allt härligt folk som finns och som jag träffat.
* Min aha upplevelse på titta raktfram eller dit banan svänger
* Min man kör för fort
* Leja är tokig i sin 4-hjuling och mc
* Yasha som pajade sin Husa bara för att hon inte våga låta mig köra den :tungan
' Dinos och Yvetts barngunga i bussen (Ni är vänner för livet till Leja nu)

Finns mycket mer men kan inte skriva allt.

Summan av det hela. Tack alla för att ni gör det värt att fortsätta ordna bandagar.

Varma hälsningar
/Liwa1 & Nitrous - trötta men glada
Tack för en super bra helg!

Liwa1 skrev:
Röd som en kräfta, trött, slut i kroppen men med ett leende på läpparna sitter jag här nu efter 3-dagar på Gotland Ring

Dessa 3-dagar har varit underbara och åter igen har vi haft tur med vädret. Fick några få pass i regn men sedan torr bana. Dock önskar jag lite mer värme på kalkön. Men men, man kan inte få allt.

... * Yasha som pajade sin Husa bara för att hon inte våga låta mig köra den :tungan

/Liwa1
Rejsbrännan är optimal efter helgen, det var så j-a kallt i depån på söndagen, så skinnstället fick vara pozerpå hela dagen och det enda som är färgat på min kropp är ansikte och händer.

Husans matte ville ju inte få stryk av en simpel kåpmojsbrutta, så hon tog det säkra före det osäkra och talade om för allt och alla att den minsann inte gick att köra längre! Det räcker med att puttra runt i mellangruppen som enda motard... det var tur att Zeb stod upp för motardianernas ära i de snabba grupperna. :yoparty

Du ska få brumma Husa du med så småningom, ska bara... :hihi Betsy är fast, du ska se att du också blir det! :kär

Tack underbara, söta ni för en suveränt kul helg!!! :krama

PS. Tack snälla Solan och Mattias för att ni tog hem min lilla bebis på båten... Jag är er evigt tacksam!!! :Bugar

Tack Liwa, Nitrous, alla instruktörer och hjälpredor samt alla deltagare och stuggrannar för en mycket trevlig helg.
Ser fram mot att få revansch på GotlandRing nästa år, fulladdad med extra däck!

Efter pass tre på lördagen agerade jag rundningsmärke i snabbgruppen med ett bakdäck som inte ville vara med längre, blev omkörd ideligen men helt sjysst utan problem. Blev lite förvånad på förarmötet på söndagen där vi deltagare fick lite bassning för dåliga omkörningar. Bytte till mellangruppen på söndagen och agerade även där rundningsmärke. Så efter två pass när jag blir omkörd av skjutsekipage (som visserligen körde väldigt snyggt) gick min gräns för vad jag pallade med och packade ihop. Blev en tur på Fårö under eftermiddagen istället.
Men som sagt nästa år, då djää:censored

sandstream skrev:
Personligen tyckte jag tvärtom angående omkörningarna.
Vet inte om det var oklart på förarmötena för vissa men jag såg flera gånger folk som började köra om redan efter första varvet (speciellt en liten 250 med två killar som körde mer grus än asfalt :hihi ).

På Mastervarven var det folk som missade att gå in i depån, trots att det låg en instruktör före med näven i vädret.

Jag har ett par punkter som jag tycker att man kan förbättre till kommande körningar och tänkte PM:a dem till Nitrous :)

Fanns en del som körde om på uppvärmningen. Hårdare tag nästa gång. Ryck i örat eller något.

Samt att jag har redan börjat med förbättringsplan på en del saker. Tar gärna mot synpunkter för saker man varit missnöjd med och förslag till förbättringar. Skicka mig ett pm i så fall.

Mvh Liwa1

På kvällen i depån så var det riktigt härligt, sol, vindstilla, grillat.........och massor med hojar som stod där herrelösa :-)
Förutom trevligt sällskap av min fru och dotter samt TwinSucker så fanns där två trevliga Göteborgare IRONMAN och RISK.
Två kvällar hade vi t.o.m. celebert besök av Swedie och Alicia :tomten

/Nitrous

Bifogat

• IMG_6541 (Medium).JPG
    IMG_6541 (Medium).JPG
    83.4 KB · Visningar: 77
Nitrous skrev:
Två kvällar hade vi t.o.m. celebert besök av Swedie och Alicia :tomten

/Nitrous
Och en vilsen sjöman, fast han va bara där en gång :3freak
Jag vill tillbaks NUUUUU!!!

Hey Nitrous du ska inte med över på en dagstur och ta en av allmänhetens körningar nån tisdag lite längre fram? Körningen kostar enl. hemsidan 370 pickadoller :)

Det är ju ganska stort så det är la inga problem :tungan: jaja hoppas du kryar på dig iallafall så du kan använda högerhanden till en massa skôj nu ;)

EDIT: missade citera knappen.... :huvet Det skulle va citerat Hagster om hans Ego iallafall... :hihi

Liwa1 skrev:
Samt att jag har redan börjat med förbättringsplan på en del saker. Tar gärna mot synpunkter för saker man varit missnöjd med och förslag till förbättringar. Skicka mig ett pm i så fall.
Din make har redan fått lite feedback från mig :)

TwinSucker skrev:
Hey Nitrous du ska inte med över på en dagstur och ta en av allmänhetens körningar nån tisdag lite längre fram? Körningen kostar enl. hemsidan 370 pickadoller :)

Hehehe.. visst är man sugen men allmänhetens åkning??? Har för mig att det är från kl 17.00 -21.00!
Lite väl långt för så lite åkning :7peta

/Nitrous

Nitrous skrev:
Lite väl långt för så lite åkning :7peta
/Nitrous
Jamen va tusen deras Track Days kostad 1300 för 6X20min Oh well, jag misstänker att pluringarna kommer att gå till CSS i första hand sen får man se va det blir över :)

Tackar för en kanonhelg....
Lyckades få ordning på lite insprut och förnyade hojen genom att ställa in fjädringen så den inte vinglade runt av sig själv med mig som passagerare!
Banan var bättre och depån ett stort lyft från förra året...
Som vanligt så flöt det kanon även när någon la ikull hojen på banan...
Korta uppehåll och proffsigt skött! :tummenupp

Vill bara upplysa om att det var JAG som fick regnet på Söndagen att upphöra genom att handlöst kasta mig från min pickis och kraftigt stuka foten! :rolleyes:
Straxt efter det så sken solen ...
Där låg man 50 meter från banan med en Gotländsk rödakorsare som upplyste om att: Nyu lindaar jaug hårt så det göur ont i sjiu minutar sen domar fouten bort!
Jo jävlar vad det gjorde ont! :ätapiller
Så ska vi göure om deit en gång till erftar det!!! :näsblod

Lyckades sen linda stöveln med silvertape och köra ett sista pass innan vi åkte hem!

Mycket nöjd...
Vart anmäler man sig till nästa år??? :7peta

TwinSucker skrev:
Jamen va tusen deras Track Days kostad 1300 för 6X20min Oh well, jag misstänker att pluringarna kommer att gå till CSS i första hand sen får man se va det blir över :)
Ja vill lätt åka igen :D fast lite väl långt!

När ja va på väg hem i måndags så va det strålande sol hela vägen tills färgan landade i Oskarshamn.. då pisseregnade det.

Optimist som man är så hade man hoppats på sol så ja hade inge regnställ med mig (sånt är för touring) så ja körde nästan 10 mil i pisse regnet, så kom jag till vimmeby och händerna började domna bort. så ja siktade på att ta mig till jönköping och hitta ett vandrarhem, men det gick inte. när jag kom till Eksjö var jag tvungen att ge upp, det va kolsvart ute, mörkt visir, 8 grader och pisseregnet ÖSTE ner. Ja fick be hotel receptionisten att låsa hojen åt mig för ja kunde inte ens få av mig handskarna...

Så sov ja där i det spökhotellet en natt och gick upp på tisdagen och åkte dom resterande 23 milen hem... direkt till jobbet :3freak
Nu har ja så ont i vänster axel att ja knappt kan ligga ner... men det va det värt :tummenupp
men annars va det en kanon helg!!!!! :banana :yoparty

Arrgh. Allt låter precis så trevligt som jag hade föreställt mig det hela. Hade hoppats kunna vara med men här sitter man nu i mitten av juni och underbara sommardagar men har fortfarande inget att köra med. :gnissla :huvet :huvet :mad: :mad:

Men i början av juli då j-r! :yoparty

Ja man kan bara instämma och tacka så mycket för ett suveränt arrangemang. :yoparty

Suget bara ökar ju mer man åker. Skare va så? Va? Va?

Kamikaze kid skrev:
Tackar för en kanonhelg....
Lyckades få ordning på lite insprut och förnyade hojen genom att ställa in fjädringen så den inte vinglade runt av sig själv med mig som passagerare!
Banan var bättre och depån ett stort lyft från förra året...
Som vanligt så flöt det kanon även när någon la ikull hojen på banan...
Korta uppehåll och proffsigt skött! :tummenupp

Vill bara upplysa om att det var JAG som fick regnet på Söndagen att upphöra genom att handlöst kasta mig från min pickis och kraftigt stuka foten! :rolleyes:
Straxt efter det så sken solen ...
Där låg man 50 meter från banan med en Gotländsk rödakorsare som upplyste om att: Nyu lindaar jaug hårt så det göur ont i sjiu minutar sen domar fouten bort!
Jo jävlar vad det gjorde ont! :ätapiller
Så ska vi göure om deit en gång till erftar det!!! :näsblod

Lyckades sen linda stöveln med silvertape och köra ett sista pass innan vi åkte hem!

Mycket nöjd...
Vart anmäler man sig till nästa år??? :7peta

Tack för att du offrade din fot för få bort regnet. Vi är dig evigt tacksamma :tummenupp
Hoppas du inte har ont längre och foten är okej. Ett tips. Tejpa foten vid aktiva aktiviteter. Det är kanon.

Kul att dagen uppskattades. Du anmäler dig här på SH så fort vi lägger upp för helgen den 9-11 juni 2006 (har bokat banan men väntar på skriftlig bekr på det)

Liwa1 skrev:
Tack för att du offrade din fot för få bort regnet. Vi är dig evigt tacksamma :tummenupp
Hoppas du inte har ont längre och foten är okej. Ett tips. Tejpa foten vid aktiva aktiviteter. Det är kanon.

Kul att dagen uppskattades. Du anmäler dig här på SH så fort vi lägger upp för helgen den 9-11 juni 2006 (har bokat banan men väntar på skriftlig bekr på det)

Köpt ett par Oxtar stövlar så det ska funka bättre än mina gamla trotjänare i tunnt skinn, om jag får för mig att öva höga hopp och trassla in mig i en bil på väg ner

Kan väl be dom som satt i bilen jag mer eller mindre landade på om ursäkt...
Dom blev nog skitskrajja när en Blå skinklädd kille kommer flygades från ingenstans när dom satt och slumrade i bilen :rolleyes:

Kommer inte att offra mig igen så nån annan får ta den uppgiften nästa år...
Pickis att hoppa ifrån kan jag däremot hålla med! :lol

Upp med tråden bara så anmäler jag mig omedelbums! :banana (vill ju ha start nr 1)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025