Suomalainen
Gudomlig sporthojare
Hade motardpiloterna nån chans att hänga på sporthojarna? Banan är ju ändå rätt snabb...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Personligen tyckte jag tvärtom angående omkörningarna.Hagster skrev:En sak som jag tyckte var grymt bra var uppvärmingsvarven. Ingen körde om eller drog fullt direkt utan att man fick upp värmen i däcken i lugn o ro!![]()
Fråga Zeb, han var där som instruktör med sin motard (då han inte var på utflykter och fotade gröna lagunerSuomalainen skrev:Hade motardpiloterna nån chans att hänga på sporthojarna? Banan är ju ändå rätt snabb...
Tack för en super bra helg!Liwa1 skrev:Röd som en kräfta, trött, slut i kroppen men med ett leende på läpparna sitter jag här nu efter 3-dagar på Gotland Ring
Dessa 3-dagar har varit underbara och åter igen har vi haft tur med vädret. Fick några få pass i regn men sedan torr bana. Dock önskar jag lite mer värme på kalkön. Men men, man kan inte få allt.
För att få till dessa 3 dagar är det mycket som måste göras innan, under tiden och efteråt. Jag vill absolut tacka alla för en härlig insats dessa dagar.
Stort tack till:
- alla deltagare som gjorde denna dag vad den blev till
- röda korset för deras insats på helgen
- alla instruktörer som hjälpt oss förlorade hojåkare till rätta
- Jenny, Hornet, Prillan, Badtoy, Twinsucker, Betsy som hjälpte oss på plats med det praktiska.
- Sponsorerna, Din MC & Hembiobutiken
- Swedie med sporthoj.com
- Cateringfirman
- carl-axel
Jag och Nitrous har redan startat arbetet för Gotland Ring 2006 samma helg som denna. Vi ses väl då?
Mina små minnen från denna helg
* Sandfållan efter rakan fungerar som avåkningszon, har testat den![]()
* Swedie är bara en dröm, för man kan inte köra så fort![]()
* Alicia, Swedie & två från Gbg som vaknade som djupfrysta ispingviner efter sovit i bilen en natt.
* Allt härligt folk som finns och som jag träffat.
* Min aha upplevelse på titta raktfram eller dit banan svänger
* Min man kör för fort
* Leja är tokig i sin 4-hjuling och mc
* Yasha som pajade sin Husa bara för att hon inte våga låta mig köra den![]()
' Dinos och Yvetts barngunga i bussen (Ni är vänner för livet till Leja nu)
Finns mycket mer men kan inte skriva allt.
Summan av det hela. Tack alla för att ni gör det värt att fortsätta ordna bandagar.
Varma hälsningar
/Liwa1 & Nitrous - trötta men glada
Rejsbrännan är optimal efter helgen, det var så j-a kallt i depån på söndagen, så skinnstället fick vara pozerpå hela dagen och det enda som är färgat på min kropp är ansikte och händer.Liwa1 skrev:Röd som en kräfta, trött, slut i kroppen men med ett leende på läpparna sitter jag här nu efter 3-dagar på Gotland Ring
Dessa 3-dagar har varit underbara och åter igen har vi haft tur med vädret. Fick några få pass i regn men sedan torr bana. Dock önskar jag lite mer värme på kalkön. Men men, man kan inte få allt.
... * Yasha som pajade sin Husa bara för att hon inte våga låta mig köra den![]()
/Liwa1
Yasha skrev:PS. Tack snälla Solan och Mattias för att ni tog hem min lilla bebis på båten... Jag är er evigt tacksam!!!![]()
sandstream skrev:Personligen tyckte jag tvärtom angående omkörningarna.
Vet inte om det var oklart på förarmötena för vissa men jag såg flera gånger folk som började köra om redan efter första varvet (speciellt en liten 250 med två killar som körde mer grus än asfalt).
På Mastervarven var det folk som missade att gå in i depån, trots att det låg en instruktör före med näven i vädret.
Jag har ett par punkter som jag tycker att man kan förbättre till kommande körningar och tänkte PM:a dem till Nitrous![]()
Och en vilsen sjöman, fast han va bara där en gångNitrous skrev:Två kvällar hade vi t.o.m. celebert besök av Swedie och Alicia![]()
/Nitrous
Din make har redan fått lite feedback från migLiwa1 skrev:Samt att jag har redan börjat med förbättringsplan på en del saker. Tar gärna mot synpunkter för saker man varit missnöjd med och förslag till förbättringar. Skicka mig ett pm i så fall.
TwinSucker skrev:Hey Nitrous du ska inte med över på en dagstur och ta en av allmänhetens körningar nån tisdag lite längre fram? Körningen kostar enl. hemsidan 370 pickadoller![]()
Jamen va tusen deras Track Days kostad 1300 för 6X20min Oh well, jag misstänker att pluringarna kommer att gå till CSS i första hand sen får man se va det blir överNitrous skrev:Lite väl långt för så lite åkning![]()
/Nitrous
Ja vill lätt åka igenTwinSucker skrev:Jamen va tusen deras Track Days kostad 1300 för 6X20min Oh well, jag misstänker att pluringarna kommer att gå till CSS i första hand sen får man se va det blir över![]()
Kamikaze kid skrev:Tackar för en kanonhelg....
Lyckades få ordning på lite insprut och förnyade hojen genom att ställa in fjädringen så den inte vinglade runt av sig själv med mig som passagerare!
Banan var bättre och depån ett stort lyft från förra året...
Som vanligt så flöt det kanon även när någon la ikull hojen på banan...
Korta uppehåll och proffsigt skött!![]()
Vill bara upplysa om att det var JAG som fick regnet på Söndagen att upphöra genom att handlöst kasta mig från min pickis och kraftigt stuka foten!![]()
Straxt efter det så sken solen ...
Där låg man 50 meter från banan med en Gotländsk rödakorsare som upplyste om att: Nyu lindaar jaug hårt så det göur ont i sjiu minutar sen domar fouten bort!
Jo jävlar vad det gjorde ont!![]()
Så ska vi göure om deit en gång till erftar det!!!![]()
Lyckades sen linda stöveln med silvertape och köra ett sista pass innan vi åkte hem!
Mycket nöjd...
Vart anmäler man sig till nästa år???![]()
Liwa1 skrev:Tack för att du offrade din fot för få bort regnet. Vi är dig evigt tacksamma![]()
Hoppas du inte har ont längre och foten är okej. Ett tips. Tejpa foten vid aktiva aktiviteter. Det är kanon.
Kul att dagen uppskattades. Du anmäler dig här på SH så fort vi lägger upp för helgen den 9-11 juni 2006 (har bokat banan men väntar på skriftlig bekr på det)
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |