TACK - Gotland Ring 11-13 juni 2005

Jag kan bara ställa mig i Tackskaran!

Det va en kanonhelg, allt ifrån sopa banan, köra skambussen, mysmecka på kvällskvisten och sitta och grilla i depå i solnedgången :tummenupp
Tänk om hela sommaren kunde va som helgen har varit, snacka om att det skulle va toppen!

Helt super kul att träffa så mycket trevliga människor på ett och samma ställe...det visar ju åter igen att hojåkare ÄR ett bra släkte...eller oftast iaf :hihi

Tackar Kamikaze Kid och Nitrous lite extra för lån av hojarna...båda två gick riktigt bra :yoparty

//TwinSucker

Last edited:
Sällar mig till Tackskaran.
Bra arrangemang med få allvarliga incidenter samt bra väder och rolig bana. Ett antal spontana applåder och visslingar från mitt håll helt enkelt.

/Freppa

Jag tackar och bugar för en super kul o bra ordnad helg!
Kul att se så mycket folk från SH in action!

En fråga bara, vad var det för diskussioner som uppstod med banägarna(?) det verkade lite smått upprört ett tag, men sen flöt ju allt igång igen, så det verkade lösa sig?

återigen, TACK! och på återseende nästa år!

/N

Miss_Orchidee skrev:
hur mår du? gick allt bra med axeln?? Hoppas det :)

Inget brutet, bara musklerna som fått sig en smäll. Stel och fått lite knark så det löser sig! Egot tog nog den största smällen som vanligt... :3freak

Hagster skrev:
Inget brutet, bara musklerna som fått sig en smäll. Stel och fått lite knark så det löser sig! Egot tog nog den största smällen som vanligt... :3freak
"musklerna"?
Säker på att det ska vara plural där? ;)

Vill passa på och fråga om någon vet vem killen med den röd/orangea kåplösa hojen var (rejält skabbig hoj som stod nästan längst ner i depån)?
Han körde bara på lördagen vad jag såg och hade en grym fart.

sandstream skrev:
Vill passa på och fråga om någon vet vem killen med den röd/orangea kåplösa hojen var (rejält skabbig hoj som stod nästan längst ner i depån)?

Han heter Jonny och bor här på ön..:) Jo han tillhör dom snabba på ringen, trots backelitdäck.. Men det verkar inte va ett hinder för honom:)

Super skoj och ett super arr.! :tummenupp :tummenupp
Samma helg nästa år är redan inprickad i kalendern! :tummenupp

sandstream skrev:

Pratade lite med killen på kåplösa hojen. Han bor på gotland och har årskort till banan. Hans varvtider i våras låg på 1.32.x

BTW Tack för en GULDhelg på gotland.

/Jannis

Kanonskoj helg. Tackar så mycket för förtroendet att vara instruktör Förhoppningsvis gjorde man nån nytta :)

Hagge - har du gått o vurpat nu igen? Inge bra juh! :7peta

Häftigt ställe att bygga banan på typ no mans land mitt i kalkstens öknen
med dom jättelika propellrarna från vindkraftverken snurrade och ljudet av mullrande och screamande sporthojar man fick en surrealístisk känsla.

Det finns bara en nackdel med såna här arr = abstinens att åka mera .

isse skrev:
Jag tackar och bugar för en super kul o bra ordnad helg!
Kul att se så mycket folk från SH in action!

En fråga bara, vad var det för diskussioner som uppstod med banägarna(?) det verkade lite smått upprört ett tag, men sen flöt ju allt igång igen, så det verkade lösa sig?

återigen, TACK! och på återseende nästa år!

/N

Det som skedde var att en säkerhetsansvarig för Gotland Ring besökte banan och tyckte att depåutfarten var farlig. Dom själva brukar inte ha koner utan fri utfart över linjen som fanns.
Vi ansåg dock att den utfart vi skapat var mycket säkrare!

Dock trodde han att evenemanget var ordnat av Gotland Ring själva och därför la han sig i. Kommunikationen mellan Gotland Rings egen personal hade inte fungerat ordentligt. När dom fick klart för sig att det var vårat evenemang så gav dom med sig.
Tony som var huvudinstruktör sa till den där säkerhetansvarige att tar han bort utfarten så är det han som ansvarar för allt som händer på raksträckan.

När allt var utrett så var allt bra igen!

/Nitrous

Jätte rolig bana och bra organiserat.
20 min pass var lagom och det flöt på bra.
Jag trodde det skulle vimla av kamikaze piloter
som torpederade folk till höger och vänster men
alla som åkte visade hänsyn för varandra.
Så ett stort tack till dom som arrangerade och
hoppas det blir en ny gotlandring körning nästa år. :tummenupp

sandstream skrev:
När han kom med hojen på släp så trodde jag det var någon som vurpat. :näsblod J-klar vad han körde sedan.

Sitter och drömmer mig tillbaka ! Tack Liwa med familj
och alla andra som ställde upp så fick en underbart skön
helg !!! Och tack för att vi fick ut och lägga ett pass med
skjuts både Arris Och Jag..... Härmed Anmäler jag mig omedelbums
till nästa år så blir det 3:e året i rad :) :banana (Kan ju alltid drömma) :tummenupp

Ninjaboy skrev:
När han kom med hojen på släp så trodde jag det var någon som vurpat. :näsblod J-klar vad han körde sedan.
Det va tydligen nån lokal "stjärna" men han va riktigt rolig att iakta iaf, framför allt när han och Don Q låg och hetsade varann. Jag vet inte om Don slog av på tempot men helt plötslig så låg gotlänningen hela rakan före :3freak

TwinSucker skrev:
Det va tydligen nån lokal "stjärna" men han va riktigt rolig att iakta iaf, framför allt när han och Don Q låg och hetsade varann. Jag vet inte om Don slog av på tempot men helt plötslig så låg gotlänningen hela rakan före :3freak

Hehe, så ni stod o kollade på det. ;) Ja jag undrade vad det var för kille på den rat-hojen. Vi låg o jagade några varv men jag släppte sen när vi kom ikapp lite folk och var lydig instruktör istället ;) Han körde riktigt bra!

Don Quixote skrev:
Kanonskoj helg. Tackar så mycket för förtroendet att vara instruktör Förhoppningsvis gjorde man nån nytta :)

Hagge - har du gått o vurpat nu igen? Inge bra juh! :7peta

Jaaa.... Var ju tvungen. Har ju inget att göra på semestern annars, meka hoj är ju alltid kul............................. :gnissla

Skrev en minirapport här:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1438702&postcount=148

Ni intstruktörer var kanon!

En sak som jag tyckte var grymt bra var uppvärmingsvarven. Ingen körde om eller drog fullt direkt utan att man fick upp värmen i däcken i lugn o ro! :tummenupp

Don Quixote skrev:
Hehe, så ni stod o kollade på det. ;) Ja jag undrade vad det var för kille på den rat-hojen. Vi låg o jagade några varv men jag släppte sen när vi kom ikapp lite folk och var lydig instruktör istället ;) Han körde riktigt bra!
Ja va fan, jag kunde inte låta bli...det roliga va att han flyttade bromspunkten längre å längre ner på rakan så jag började nästan gå mot skambussen i förebyggande syfte =)
Det visar iaf att rutin på en bana kan göra underverk oavsett vilken hoj man har...jag va mest förundrad över att hans hoj höll ihop över huvud taget :hihi
Hur som helst så va det kul att se er raca :yoparty :tummenupp

Tackar för en kanonhelg, första bankörningen men definitivt inte sista. Jag är på nästa år också! :yoparty Bra organiserat och bra instruktörer :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show