Tack Don Quixote! [banräser köpt..!]

Relapse: Det tåls verkligen att tänka på. Bil och släp känns ganska knöligt om man skall hinna till Sviestad efter jobbet på tisdagar. Tack för erbjudandet!

Victor: Första målet är väl att skaffa något att transportera hojen i. Nästa blir att provköra och se om man kan prestera nåt. Sen är det väl bra om jag och jP kan ha varsin hoj :rolleyes: Till start, ja kanske någon tävling i slutet av säsongen. Men framförallt vill jag köra bana för att det är så himla kul och det tänker jag satsa på iallafall, att ha roligt!

Spacelord: ah du menar så. Ja tänk, en manlig gridgirl! Jag säger då inte nej!

Grattis BB, du han före mig.
fråga inte hur långt jag kommit i planerna bara.

Om frida ska vara gridgirl så ska jag hänga på läktaren och vara supporter!!

:hoppa

IceQueen skrev:
Enig. Da jeg studerede, havde jeg både gathoj og banhoj på en og samme tid :) Man må bare prioritere....

Hur många jobb hade du då? Hur mycket fritid hade du? Mådde du bra?

Jag jobbar 45 timmar i veckan samtidigt som jag pluggar, men har ändå högst 3000 över att leva på per månad. Du får gärna tala om för mig hur jag ska göra för att ha råd att köpa en banhoj och köra bana då.

Macho Woman skrev:

Jag jobbar 45 timmar i veckan samtidigt som jag pluggar, men har ändå högst 3000 över att leva på per månad. Du får gärna tala om för mig hur jag ska göra för att ha råd att köpa en banhoj och köra bana då.
Inga sparade pengar? Vart tar alla pengar vägen?

Macho Woman skrev:

Hon kanske bodde hemma när hon pluggade. Jag har ju det som en stor fördel. Hyran hemma ligger på 2000:-, resten av pengarna lägger jag på hojen. Bor man ensam blir det genast mycket knepigare :/
Du får gifta dig rikt :tummenupp

Macho Woman skrev:

Jeg arbejdede normalt 7 timer om ugen, men arbejdede så også i alle mine ferier + lidt ekstra, hvis jeg manglede penge. Jeg ved ikke, hvordan det er i Sverige, men i Danmark får man lidt penge af staten, når man studerer og man kan tage et billigt lån, hvilket jeg gjorde. I alt havde jeg vel cirka 7500 kr. om måneden, hvoraf en del blev sparet op til en ny og bedre hoj. Derudover havde jeg sparet nogle penge op, som jeg købte min første gathoj for. Min første banhoj var en billig RGV 250, som jeg tjente penge på at sælge igen :)

Jeg boede billigt til leje og brugte ikke penge på så meget andet end mad, bøger til studiet, benzin og hoj. Service på hojen lavede jeg så vidt muligt selv - eller fik andre til det :tuttar Men helt ærligt havde jeg nok ikke købt en banhoj, hvis ikke jeg havde mødt min mand, for han havde en kassebil.

Jeg har ganske vist fået en gæld på grund af mit studielån, men ikke mere end mange andre, som jeg gik i skole sammen med, og jeg ville for alt i verden ikke have undværet at køre hoj, mens jeg læste.

Macho Woman skrev:
Du får gärna tala om för mig hur jag ska göra för att ha råd att köpa en banhoj och köra bana då.
Told ya before, flytta utanför tullarna och få dubbla boytan till halva priset... :tungan
Kan du inte importera en rik motorintresserad finne?

Johan skrev:
Told ya before, flytta utanför tullarna och få dubbla boytan till halva priset... :tungan
Kan du inte importera en rik motorintresserad finne?

En idé bara, Johan, du bor väl själva :confused:
MachoTanten, du kan väl flytta dit där :) Säkert bra hyra där :tummenupp

Åsa #96 skrev:
En idé bara, Johan, du bor väl själva :confused:
MachoTanten, du kan väl flytta dit där :) Säkert bra hyra där :tummenupp
Eller varför flyttar inte alla som vill köra RR ihop på en minimal yta så får vi råd allihop. :tummenupp

Johan skrev:
Eller varför flyttar inte alla som vill köra RR ihop på en minimal yta så får vi råd allihop. :tummenupp

En synnerligen bra ide! Låt oss alla bosätta oss nånstans där det är ganska nära till alla banor (t.ex Jönköping) i nån stor lagerlokal. Mekutrymme, plats för stora fester, kanske en minimotobana och därtill trevlig boyta. Lysande...

Grattis till hojen f'resten BB & Claes!

Johan skrev:
Ett RR-kollektiv! Fredligt uppror, hand i hand, sjunga sånger och blommor i håret. Tanken lockar faktiskt. Tänk en värld där alla verktygslådor är olåsta, alla lånar varandras hojar och man alltid får hjälp att stötta upp hojen av depågrannen utan att behöva fråga. En utopi! Kontakta fabbo Sörebo omedelbums, han måste ju ha varit med på 70-talet och vet hur det gick till, han har ju t o m blommor på hojen.

Fred, kärlek, tolerans och RR i total harmoni. :pannkyss

Macho Woman skrev:

CSN är bra till mycket om man pluggar

Du borde ju kunna få 6500 eller vad det är från CSN och typ 10 000 på ditt jobb?

Kanske inte så smart att låna av CSN för en hobby men vi är många som gjort det.

Eller satsa på finnen

Don Q: Tack igen Björn! :tummenupp
Åsa: Man tackar ödmjukast. Ser vi dig på banorna nåt i sommar?

RR-kollektiv låter riktigt trevligt!

Machowoman: Klart du kommer kunna skaffa hoj. Ingenting är ju omöjligt, det tar bara längre tid. Hur ska du ha råd att dra på RRtävlingar i sommar då med allt som kostar runtikring? Kanske skall starta en samåkar-kedja så att man delar på soppan allihopa :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back