ta kort på hojen me en nice brud?

Jag vill veta varför synen skiljer sig mellan vad som är "tillåtet" ur olika perspektiv. Manligt och kvinnligt.

Därför att män och kvinnor är olika kanske? De kvinnor som inte följer normen provocerar, likaså män.
Inget nytt under solen med andra ord. :)

Håller helt med dig Kakan! Men som sagt, om man skäller i ena änden men säger ja och amen i den andra, så är det något lurt med antingen värderingar, eller nåt annat.
Jag vill veta varför synen skiljer sig mellan vad som är "tillåtet" ur olika perspektiv. Manligt och kvinnligt.

Jo de finns många som använder sig av den varianten att skälla vid ett tillfälle men sen vända om och säga att de är okej i andra andetaget...bara för att de passar dom eller vad?

tror de även skiljer sig mellan män och män och kvinnor och kvinnor om du försår hur jag menar...

Därför att män och kvinnor är olika kanske? De kvinnor som inte följer normen provocerar, likaså män.
Inget nytt under solen med andra ord. :)

Inte DET, utan varför vi i allmänhet tillåter "ena sidan" göra si, medan om "andra sidan" gör likadant, blir det ramaskri.

Har du sett något mansparti ännu?
Eller manligt nätverk "stödkalsongerna"?
Osv osv

Att män är från Mars och kvinnor från Venus är en ANNAN diskussion, och väl känt.
DOck inte helt utrett... :hihi

Jo de finns många som använder sig av den varianten att skälla vid ett tillfälle men sen vända om och säga att de är okej i andra andetaget...bara för att de passar dom eller vad?

tror de även skiljer sig mellan män och män och kvinnor och kvinnor om du försår hur jag menar...

Jag tror mig förstå vad du sa och menade, och att det du sa är det jag uppfattade så som du menade det!
Du är klok du Kakan! :krama

Last edited:
Inte DET, utan varför vi i allmänhet tillåter "ena sidan" göra si, medan om "andra sidan" gör likadant, blir det ramaskri.

Osv osv

Att män är från Mars och kvinnor från Venus är en ANNAN diskussion, och väl känt.
DOck inte helt utrett... :hihi
Nu är du bara kinkig igen :tungan

Jag tror mig förstå vad du sa och menade, och att det du sa är det jag uppfattade så som du menade det!
Du är klok du Kakan! :krama

Jo även jag har mina stunder där jag kan formulera mej :rolleyes:

Men du har en poäng i vad du skriver i tråden. Och kan förstå hur du tänker. Skillnaden för mig som tjej är att ingen tjej börjar snacka om att den kille som inte gillar bilderna är: fet, ful, hagga, avis eller liknande. Medan det är exakt det man får höra som tjej om man öppnar munnen.

Men jag har undrat vad bikiniklädda tjejer gör på en mc mässa. Men öppnar man munnen så är man en ful hagga :rolleyes: :rolleyes:

Ska ärligt säga att vad har Aprilias nya reklam med hojar att göra :va Trodde att det var ett bra märke och inte ett skitmärke som behövde locka kunder med bilder på lättklädda tjejer. Tänk så fel man hade :hihi

Last edited:
Ska ärligt säga att Aprilias nya reklam har med hojar att göra :va Trodde att det var ett bra märke och inte ett skitmärke som behövde locka kunder med bilder på lättklädda tjejer. Tänk så fel man hade :hihi

Trodde vi alla hade kommit överens om att det måste vara Swedie´s röv på Aprilia bilden?
Tänk vad man måste göra för att få köra lite rejsing!!

2752689 :skrämd är han så feminin :hihi
Seriöst så får man lite konstiga frågeställningar ang. den bilden..

Hur bred ska rumpan vara för att passa?
Vad händer om man har fel mått, går den sönder då?
Eg. borde ju en bred röv vara bättre således underkänns kvinnan (Swedie) på bilden..
osv...

Ja, men det beror ju på våra skillnader i hur vi är. T.ex. så väcker en tjej i bar överkropp mer uppmärksamhet än en dito kille. Upprörande? Märkligt? Nej, inte särskilt.

Vad är det i det här fallet som känns märkligt? Att tjejer ville se killar näck? Eller att de inte ville se tjejer näck?
:va

Det finns faktiskt mansjourer och precis som kvinnojourer så är dom flesta uppbyggda med små kommunala medel och en massa idellt arbete.

Sen tror jag att det gapas om halvklädda kvinnor från ett håll är att det faktum att killar tänder visuellt tex en bild vilket inte är så vanligt bland tjejer, där blir det mera en kommentar om att killen är snygg o har fin kropp.

Det kanske uppfattas mera som ett som ett *hot* om en tjejs kille råkar ha eller titta på ngt halvklätt. Bara en tanke.

Sen att jag inte fattar varför det ska vara halvklätt på Mcmässor.. Gridshows och bilutställningar det är en annan sak.

Det finns faktiskt mansjourer och precis som kvinnojourer så är dom flesta uppbyggda med små kommunala medel och en massa idellt arbete.

Sen tror jag att det gapas om halvklädda kvinnor från ett håll är att det faktum att killar tänder visuellt tex en bild vilket inte är så vanligt bland tjejer, där blir det mera en kommentar om att killen är snygg o har fin kropp.

Det kanske uppfattas mera som ett som ett *hot* om en tjejs kille råkar ha eller titta på ngt halvklätt. Bara en tanke.

Sen att jag inte fattar varför det ska vara halvklätt på Mcmässor.. Gridshows och bilutställningar det är en annan sak.

Men det är ju SOLKLART!! För att man ska få ögongodis på 2 sätt! :tummenupp
Du vet...en man har flera underliggande nivåer (mentalt) som måste tillfredställas för att komma i toppform! Vad tjejer vill titta på..det får ju ni avgöra! ;)

Det är väl inget fel med kort på två ögongodisar.

Jag hade tänkt mig fotas med en hoj, men de få man se på sommaren om det går eller inte...

Men det är ju SOLKLART!! För att man ska få ögongodis på 2 sätt! :tummenupp
Du vet...en man har flera underliggande nivåer (mentalt) som måste tillfredställas för att komma i toppform! Vad tjejer vill titta på..det får ju ni avgöra! ;)

Nu var det inte det här tråden handlade om, men....
Jag går inte på mcmässan för att bli kåt eller "lite smålurig" så jag kan springa hem och sätta på (alternativt, springa in på mässtoaletterna och tillfredsställa mej själv) sambon. Jag går på mässan för att kolla mcgrejjer. Jag störs inte av lättklädda tjejer, men jag förstår inte syftet (förutom reklam då, men det är knappast därför många killar vill ha lättklädda tjejer vid hojarna/bilarna).

/Carin

nähä, är det sant...

Nu var det inte det här tråden handlade om, men....
Jag går inte på mcmässan för att bli kåt eller "lite smålurig" så jag kan springa hem och sätta på (alternativt, springa in på mässtoaletterna och tillfredsställa mej själv) sambon. Jag går på mässan för att kolla mcgrejjer. Jag störs inte av lättklädda tjejer, men jag förstår inte syftet (förutom reklam då, men det är knappast därför många killar vill ha lättklädda tjejer vid hojarna/bilarna).

/Carin

Skillnaden för mig som tjej är att ingen tjej börjar snacka om att den kille som inte gillar bilderna är: fet, ful, hagga, avis eller liknande. Medan det är exakt det man får höra som tjej om man öppnar munnen.

Men jag har undrat vad bikiniklädda tjejer gör på en mc mässa. Men öppnar man munnen så är man en ful hagga :rolleyes: :rolleyes:

ligger mycket i det du säger:bow

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...