Gummi Tarzan
örnörn
Jag har lyckats få några mindre snygga repor i locket o tänkte försöka få bort dom, eller byta lock helt o hållet. Hur får jag bort låset utan att bryta sönder alltihopa? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hallå igen.
Ja det var en allmänt störig tabbe att inte skriva modellen.
Det är en cbr1000rr-07
Att få bort locket har jag inga problem med, det jag funderade på är hur jag ska lyckas få ur låscylindern för att ev kunna flytta över den till ett annat lock.
Det sitter lite skruvar på undersidan av locket som man lossar. Inget svårt alls. Det svåra är att hålla reda på alla fjädrar och småskit som flyger åt alla håll när man plockar isär locket.
Låscylindern får man pressa ur vad jag förstått. Har inte gjort det själv.
Antingen sitter det en skruv underifrån, men det hade du säkert upptäckt.
I annat fall brukar det vara den sista "villan" i låset som är lite längre än dom andra och låser låscylindern längst ner i låset.
Stoppa i nyckeln och peta den (villan) åt sidan med en nål eller liten radiomejsel, så får du upp allt på en gång.
Tyvärr är det lättare att visa än förklara men du kanske får ett hum om konstruktionen i alla fall.
Ja det är just det som är problemet, hur mkt småprylar kan det egentligen flyga iväg!!
Tjena Sviestadkungen.
Ha alltid nyckel i låscylindern när du plockar ur den,, gäller alla låscylindrar.
Tjena!
Jag ger fasen upp, ska kolla om det finns någon låssmed som är villig att pilla isär, samt ihop!
Ska kolla runt lite så får vi se hur det går.
Hur är det man säger... Gör inget som någon annan kan göra?
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|