Ta bort skruvar ur ben??

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Nja, alla som finns digitalt lagrade, jag är så jävla gammal att mina första bilder inte finns digitala.

Visst är digitaliseringen bra, men det var lite mysigt att gå genom ljusslussen med filmkasetterna i näven, plocka ur filmen, skicka den genom en stor brummande maskin, ladda om kasetterna och skicka ut dom genom filmslussen, gå ut och ställa sig på andra sidan av den stora brummande maskinen och vänta en stund på att bilderna skulle trilla ner, för att sedan hänga dom på ljusskåpet och börja leta frakturer, sedan fick man ett stort kuvert med sig ner till ortopeden där bilderna hängdes på ljusskåp en gång till....

Nuförtiden är det ju inget hantverk, att exponera och vänta en sekund innan bilden visas på en bildskärm och ögonblickligen görs tillgänglig för ortopedläkaren som ska gipsa.... (och alla andra som behöver den över nätverket)

Fördelen med det är dock att man direkt ser om man måste ta fler bilder, tidigare kunde man få åka ut och in och ta nya bilder allt eftersom dom framkallade...

ja men självklart, my bad :tummenupp

det gör lite ont och känns bra märkligt.
lycka till och glöm inte av att träna mkt, jag ska in på invaliditetsbedömning i veckan, 15 månader efter vurpan.

ps, skruvarna ligger hemma i pokal hyllan :D

WohoW! Skridskor!

Här kommer en nybörjarfråga:

Om jag vurpar, och krashar sönder foten/benet/armen så jag inte kan göra mitt springa-runt-jobb på jobbet, hur fan överlever jag? Ska man spara sin fem-veckors-semester inför en eventuell krasch, får jag sparken, eller kan man sjuka sig från jubbet på nåt sätt? :va

Det kommer ju hända förr eller senare :D :kryckor

Det kanske inte är så farligt om :tuttar :tuttar tycker synd om en och plåstrar om en när man är ett kryckfreak? :pannkyss

3162427 Här kommer en nybörjarfråga:

Om jag vurpar, och krashar sönder foten/benet/armen så jag inte kan göra mitt springa-runt-jobb på jobbet, hur fan överlever jag? Ska man spara sin fem-veckors-semester inför en eventuell krasch, får jag sparken, eller kan man sjuka sig från jubbet på nåt sätt? :va

Det kommer ju hända förr eller senare :D :kryckor

Det kanske inte är så farligt om :tuttar :tuttar tycker synd om en och plåstrar om en när man är ett kryckfreak? :pannkyss
Haha det tror du i örebro får du killar efter dig som tycker det är skit coolt att du klotat brudar tycker bara man är dum i huvet som går i backen med sporthoj. men Örebro är en konstig stad.

Vanlig sjukskrivning, inne på min 4e månad mer blir det nog....Sen betalar trafiken ut så du sitter hemma med full lön utan att lyfta ett finget.,

Efter sjukan och ihoplappning blir du sjukskriven som sagt. FK och ev försäkring betalar din "ordinarie lön" minus några procent kanske. Vet ej riktigt eftersom mig är de inte klara med ännu. Det jag vet är att det är ett helvete att gå på kryckor och jag hatar det så in i helvete. Med andra ord är det ingen "betald semester" vi pratar om.. Man kan ju för fan inte göra ett skit plus är beroende av andra som måste göra saker åt en man inte klarar. Nej fy fan!

Kortfattat svar: Du behöver inte spara semesterdagar för en ev klotning.:)

Efter sjukan och ihoplappning blir du sjukskriven som sagt. FK och ev försäkring betalar din "ordinarie lön" minus några procent kanske. Vet ej riktigt eftersom mig är de inte klara med ännu. Det jag vet är att det är ett helvete att gå på kryckor och jag hatar det så in i helvete. Med andra ord är det ingen "betald semester" vi pratar om.. Man kan ju för fan inte göra ett skit plus är beroende av andra som måste göra saker åt en man inte klarar. Nej fy fan!

Kortfattat svar: Du behöver inte spara semesterdagar för en ev klotning.:)

Att hopa på kryckor blir en vanesak, inte så kul men för att se en positiv sak i det hela...hoppar man länge på de får man en hyfsat bra träning...:gnissla
Hoppade själv i nio månader, det växte "muskler" på armarna jag ej trodde fanns :tungan

Att hopa på kryckor blir en vanesak, inte så kul men för att se en positiv sak i det hela...hoppar man länge på de får man en hyfsat bra träning...:gnissla
Hoppade själv i nio månader, det växte "muskler" på armarna jag ej trodde fanns :tungan

Visst säkert om man inte tränat tidigare. Jag har tränat på gym 11 år tidigare så i bästa fall håller jag min befintliga armträning i gång. Inte mer, det är det som är så tragiskt. Jag svettas nämligen en hel del när jag tränar så därför vågar jag inte gå till gymmet o träna nu. Livrädd för att det ska bli äckelpäckel under bandaget/gipset o börja klia.

Hatar gipset. 7 veckor kvar i bästa fall... suck! :huvet

kan man ha muskler på armarna? :eek: :5sure

Visst säkert om man inte tränat tidigare. Jag har tränat på gym 11 år tidigare så i bästa fall håller jag min befintliga armträning i gång. Inte mer, det är det som är så tragiskt. Jag svettas nämligen en hel del när jag tränar så därför vågar jag inte gå till gymmet o träna nu. Livrädd för att det ska bli äckelpäckel under bandaget/gipset o börja klia.

Hatar gipset. 7 veckor kvar i bästa fall... suck! :huvet

Svett o äckel päckel blir det i vilket fall. I mitt fall hade jag åtminstone "lock o låda" som det så fint hette så jag kunde rengöra lite iaf, förstörde det medvetet en gång så de var tvungen att byta, stod ej ut med lukten...:gnissla Hade gipset "bara" i 6 månader, och kryckorna kunde jag ej släppa förrän 9.

Men att träna det andra benet hjälper lite att bygga upp på det gipsade med.

Back