Ta bort skruvar ur ben??

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
:nurse var inte snäll när hon skulle ta stygnen :censored.

Hon tyckte väl hon skulle vara extra jävlig då jag hm råkade få en tid på självaste stjärntorsdagen, på dörren utanför stod det "alla har gått hem trevlig helg" :rolleyes:

Mitt tips är: Ta all smärtlindring ni kan få, information om hur skruvarna ska tas brukar väl som regel skickas ut / informeras om.

Bifogat

• fossing.JPG
    fossing.JPG
    28.7 KB · Visningar: 150
Last edited:
Hahahaha stackars jävel, fy h-e va de kommer göra ont! Hoppas dom ger dig bedövning så du sover en vecka :D

För min del när ja bröt handleden o väntade på röntgen så fick ja en nål i armen så dom skulle kunna ge lugnande o smärtstillande om dom behövde bryta i handleden, då var ja lite skitnödig.... (dock behövde dom inte de så dom drog ut nålen igen.....) kul o punktera mig i onödan :rolleyes:

Är det en sån här? Jag har väldigt låg smärtgräns så jag kan bara säga att det gjorde jätteont när de började försöka skruva ur skruvarna. De gick inte så de fick söva mig.

Till saken hör att läkaren hade klippt av "huvudet" på 2 skruvar så "skruvmejseln" fick inget fäste. Kanske därför det gjorde extra ont..

Vad gjorde du för att få sådana där fina skruvar rätt in i armen? :)

Vill inte krascha Vill inte krascha Vill inte krascha Vill inte krascha Vill inte krascha Vill inte ha skruvar Vill inte ha skruvar Vill inte ha skruvar Vill inte ha skruvar Vill inte ha ont Vill inte ha ont Vill inte ha ont Vill inte ha ont

Har haft en ställning i armen. Dem gav ingen information. Kom dit på morgonen och dem drog fram skruvdragaren och satte igång bara. Smärtsamt visst och obehagligt. Blev grovt illamående efteråt. Frågade om smärtstillande men dem körde på "var ju bara ett par kvar".

Nähä har du gips?? då är det ingen Hoffman.. då är det såna här skruvar (bröt båda armarna, en med hoffman och en vanlig gips och skruv) Dessa skruvar de inte ur de bara tar en tång och drar som att man drar ut en tand ungefär... fast det klarade jag inte heller så jag blev sövd då med :D blev sövd mycker förra året :gnissla

Jaha nu har du skrämt upp stackars dark messenger så han inte kan sova :D

Nähä har du gips?? då är det ingen Hoffman.. då är det såna här skruvar

Jag tog en liten pikaboo under bandaget i morse och det så ut som något i den stilen.. Liksom en böjd ståltråd som en krok ungefär.. Vågade iofs inte titta djupare in. Vilken karlakarl man är...! :D

SUP dig full som fAn och be en polare slita den skiten med en polygrip :tummenupp

Hade 7 skruvar och en titanplatta i foten för ett par år sedan.
Jag blev nedsövd när de skulle plocka ut allt, lite groggy efteråt.
Hade lite värk men efter bortplocket blev det bättre än när de satt där, dock med viss begränsad rörlighet och livstid med "kom o gå" värk.
Fick bestämma själv om de skulle vara kvar eller tas bort, läkarna sa att det var 50/50 att det kunde bli bättre eller sämre.

En lärdom var det dock, Gips i 6 månader och kryckor i nio månader.
Att krossa foten/fotled är något man ej vill göra många ggr om ens en gång men men...man vet nu att man ej är stålmannen.:rolleyes:

När jag bröt lårbenet blev jag ryggmärgsbedövad under operationen, det var en hel del intressanta ljud då, sen är det en speciell känsla när man vet att man har en 40 cm lång borr inne i benet.

Då var jag riktigt nerdrogad, fick lyssna på Dire Straits och sjöng högt med, hörde i efterhand att jag sagt att min pung var en apelsin :crash

WTF :crash Jag blev sövd när dom peta i mitt ben, tur det :näsblod Fick bara lyssna på musik när jag skulle in på magnetröntgen eller va det var :rolleyes:

Jag hade en Hoffmann (eller hur fan det stavas), och det kändes inte det minsta när skruvarna skulle ut.
Jag hade en underbensfraktur och det var 6 skruvar som skulle ut. En kärring på morsans jobb hade skrämt upp mig som fan innnan att det skulle göra jätteont, men det kändes som sagt inte.

Det var värre med dom två skruvarna som satt ovanför knäleden och höll spiken i lårbenet på plats. De var för långa, så varje gång jag spände lårmuskeln rullade muskelfärstet över skruvarna, och DET gjorde satans ont!
Nu är dock allt utom en skruv i foten borta...

Kanske ska leta upp röntgenbilderna och scanna in... :)

/Anders

De enda jag har hört klaga på att det gjorde ont att ta bort skruvarna är gamla tanter :D Lycka till o fuska inte med träningen :tummenupp :tummenupp
Vilken förolämpnng:tungan
Gängade ut fyra skruv ur underarmen för et antal år sedan, smärta AB.
Den första gick hyffsad, men när han spände fast borrchucken på den andre och började skruva var jag inte kaxig, sen blev det bara värre.
Jag frågade om bedövning innan, men nä, det var ingen ide, fungerade ändå inget vidare på den typen ingrepp(utgrepp? ;) )

är detta vurp-ollonens samlingstråd? :näsblod

jag har också klotat! :tummenupp

Jag vurpade dock ej, en fyllegrej för min del.
Trodde jag skulle ta en genväg men icke...där vart det en riktig "senväg".
Skulle komma ikapp ett par kompisar på väg till krogen och istället för att gå runt och ut genom dörren så hoppade jag från en höjd på ca 1.5-2 meter från en balkong och landade på en avsågad stubbe i ett par buskar:mad:

Hädanefter tar jag dörren :tungan

Back