Titta på bäkningarna som benton's länk visar så ser du att det inte är så. http://www.bikersneed.se/SpeedoH/xtre.htm
Där följer kurvan hela vägen på 2ans växel. 8hk diff.
Även om tillverkaren har intresse för glädjesiffror litar jag mer på en bänkdata än spekulationer och rykten.
Dock vet man ju inte om det gäller alla modeller och årtal.
Jag tackar dock för din länk till gixxerforumet. Jag tvivlar dock att man får entydiga konkreta svar där då jag länge försökt få rätsida på black-magic tre-modden. Får väl tjacka en tre-modd och fjäska till mig ett bra pris på en bänk och testa med och utan modden på 2an till 5ans växel.
Tja, bänkningar finns ju det också från ett flertal källor som motsäger det länken visar. Det kan ju naturligtvis vara så att just Hayabusan är annorlunda, precis som du säger.
En TL1000S som bänkats före/efter: http://wotid.com/tls/content/view/35/57/
En informativ artikel med dynokörningar, visserligen för en Kawasaki.
http://www.bikeland.org/story.php?storyID=24810
Eftersom vi ju inte har hela sanningen från Suzuki eller någon annan tillverkare kan vi bara spekulera i hur det hela ligger till. De utvärderingar jag läst stöder tyvärr inte tillverkaren i länkens teori, eller för den delen bänkningsresultat, utan tyder snarare på en mindre effektökning, om någon, på låga varvtal på lägre växlar parat med en mer analog gasrespons.